کد خبر : 1596857 | 15 اسفند 1397 ساعت 20:01 | 63K بازدید | 0 دیدگاه

آسیا در اختیار مهره های برزیلی، ایتالیایی و مراکشی؛

گزارش: غیرآسیایی‌ها چه تاثیری در لیگ قهرمانان دارند؟

تیم های آسیایی در سال های اخیر به شدت متکی به مهره های خارجی خود بوده اند؛ بازیکنانی که اغلب از فوتبال برزیل به آسیا می آیند تا کلاس تیم های شرق و غرب را بالا ببرند

گزارش: غیرآسیایی‌ها چه تاثیری در لیگ قهرمانان دارند؟

به گزارش "ورزش سه"، هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که 38 گل از خط دروازه ها گذشت و 408 شوت نیز روانه دروازه ها شد. از بین 32 تیم آسیایی تنها 12 تیم موفق شدند کلین شیت کنند و 20 تیم دیگر حداقل یک بار دروازه شان باز شد. اما در این بین، بازیکنان غیر آسیایی چه تاثیری در فرآیند هجومی و گلزنی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 2019 دارند؟

 

* 15 گل با ضربات غیر آسیایی ها

از دیدار الوصل - النصر تا جدال شانگهای SIPG - کاوازاکی بازیکنان غیرآسیایی موفق شدند در 16 بازی، 15 گل بزنند و میانگین نزدیک به یک گل در هر مسابقه را به نام خود ثبت کنند. فابیو لیما مهاجم برزیلی تیم الوصل موفق شد تک گل سه امتیازی تیمش را بزند و در ادامه نیز بازیکنانی از اروگوئه، مراکش، کرواسی، برزیل و سوئد گلزنی کردند.

 

1388270

 

 

* آسیا در سیطره برزیلی های باکیفیت

بازیکنان برزیلی حرف اول را در فوتبال آسیا می زنند. آن ها در هفته نخست لیگ قهرمانان 8 گل زدند و سهم 21 درصدی از تمام گل های هفته اول داشتند. فابیو لیما، سرجینیو، دیوگو، سیسینیا، ادگار، پائولینیو، تالیشکا و هالک برزیلی های گلزن در لیگ قهرمانان آسیا هستند و نکته جالب این است که بیشتر این بازیکنان در منطقه شرق آسیا مشغول به بازی هستند.

 

1388269

 

 

* تویونن، پله و بودیمیر؛ تنها اروپایی های گلزن

نیلس اولا تویوونن هافبک هجومی سوئدی تیم ملبورن ویکتوری که سابقه بازی در ساندرلند و PSV را هم دارد، توانست تک گل تیمش در بازی با دگوی کره جنوبی را بزند. او این فصل در 13 بازی 10 گل برای تیمش به ثمر رسانده و یکی از بهترین بازیکنان ملبورن ویکتوری به حساب می آیند. علاوه بر او، گرازیانو پله مهاجم 33 ساله ایتالیایی نیز موفق شد دو گل برای شاندونگ لیونگ بزند. او که سابقه بازی در لیگ جزیره و سری آ را دارد، مهم ترین بازیکن این تیم چینی در کنار مروان فلینی به حساب می آید. دیگر اروپایی گلزن در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، ماریو بودیمیر مهاجم کروات پرسپولیس بود. بودیمیر 33 ساله نیز تک گل تیمش را به ثمر رساند اما ضربه او برخلاف تویونن یک امتیاز را برای تیم خود به همراه داشت.

 

1388265

 

 

* بن عطیه و العربی پرچمدار قاره آفریقا

در شبی که بغداد بونجاح الجزایری نتوانست بدرخشد، دو آفریقایی تیم الدحیل عملکرد بسیار خوبی مقابل استقلال داشتند و دو گل نخست تیم قطری را وارد دروازه آبی ها کردند. بن عطیه که در نیمه اول نیز فرصت گلزنی داشت، در نیمه دوم با ضربه سری دقیق گلزنی کرد و یوسف العربی نیز دقایقی پس از او دروازه استقلال را باز کرد. این دو تنها گلزن آفریقایی هفته اول لیگ قهرمانان آسیا بودند که پرچم مراکش را هم بالا نگه داشتند.

 

1388118

 

 

* مورد عجیب عمر سوما

اگر قرار باشد خارجی های گلزن در لیگ قهرمانان آسیا نیز محاسبه شوند، این آمار بیشتر می شود چرا که عمر سوما مهاجم سوری تیم الاهلی عربستان نیز به عنوان بازیکن خارجی در تیم عربستانی حضور دارد. او در بازی با السد دو گل برای تیمش به ثمر رساند و نقش اصلی را در برد بزرگ سبزپوشان جده مقابل یاران بغداد بونجاح ایفا کرد. سوما پس از سه کفش طلای لیگ عربستان، حالا به دنبال این است که کفش طلای فوتبال آسیا را به دست آورد.

 

1387914

 

 

* پله، تنها غیرآسیایی که دبل کرد

مهاجم ایتالیایی تیم شاندونگ لیونگ یکی از بهترین بازیکنان هفته اول لیگ قهرمانان آسیا بود. او در دیدار جذاب ژیونگنام و شاندونگ خوش درخشید و در دقایق 21 و 78 موفق به گلزنی شد. پله که از 30 سالگی در فوتبال چین حضور دارد، تنها غیرآسیایی دو گله در لیگ قهرمانان آسیا 2019 محسوب می شود و امیدوار است بتواند شاندونگ را به مرحله بعدی برساند. جالب است بدانید پله 20 بازی ملی نیز برای تیم ملی ایتالیا بازی انجام داده و سه سال پیش با قراردادی 13 میلیون پوندی راهی لیگ چین شد.

 

1388267

 

 

* در انتظار افزایش آمار گلزنی غیر آسیایی ها

با اوج گیری بغداد بونجاح، گادوین منشا، پاتوسی و... انتظار می رود آمار گلزنان غیرآسیایی بیشتر هم بشود. در شرق آسیا نیز اسکار، فلینی و چند ستاره دیگر هنوز پایشان به گلزنی باز نشده و همچنین نمی توان از اسطوره هایی چون ژاوی در ترکیب تیم السد گذشت. لیگ قهرمانان 2019 کلکسیونی از ستاره های جهانی را در اختیار دارد و بی تردید یکی از جذاب ترین فصول این تورنمنت معتبر فوتبال آسیا است.

 

1388268


الوصل 1 النصر 0 (لیما - برزیل)
الاتحاد 5 الریان 1 (گونزالو ویرا - اروگوئه)
الدحیل 3 استقلال 0 (بن عطیه - مراکش)
الدحیل 3 استقلال 0 (العربی - مراکش)
پرسپولیس 1 پاختاکور 1 (بودیمیر - کرواسی)
کاشیما 2 جوهور دارالتعظیم 1 (سرجینیو - برزیل)
کاشیما 2 جوهور دارالتعظیم 1 (دیوگو - برزیل)
ملبورن 1 دگو 3 (تویوونن - سوئد)
ملبورن 1 دگو 3 (سیسینیا - برزیل)
ملبورن 1 دگو 3 (ادگار - برزیل)
گوانژو 2 هیروشیما 0 (پائولینیو - برزیل)
گوانژو 2 هیروشیما 0 (تالیشکا - برزیل)
شانگهای 1 کاوازاکی 0 (هالک - برزیل)
ژیونگنام 2 شاندونگ لوننگ 2 (پله2 - ایتالیا)

دیدگاه‌ها