کد خبر : 1612747 | 30 اردیبهشت 1398 ساعت 11:57 | 923 بازدید | 0 دیدگاه

آقایان! نگرفتن ویزا هم به خاطر کم‌کاری شما بود

ساعی: بقال سرکوچه همه کاره تکواندو شده!

پرافتخارترین تکواندوکار ایرانی درباره ناکامی ملی پوشان در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ گفت: با وضعی که وجود داشت، من پیش بینی چنین نتایجی را می کردم.

ساعی: بقال سرکوچه همه کاره تکواندو شده!

به گزارش "ورزش سه"، سقوط تیم ملی تکواندوی ایران به رده دوازدهم در رقابت‌های جهانی منچستر بعد از حدود ۲۰ سال حضور مداوم روی سکوی جهان یک شوک و اتفاق باورنکردنی برای اهالی این رشته بود. با اینکه فدراسیون کارشکنی سفارت انگلیس و اعزام نشدن ۲ تکواندوکار را دلیل این ناکامی می داند، اسطوره تکواندوی ایران نظر دیگری دارد. هادی ساعی با ۲ طلا و یک برنز المپیک معتقد است چنین نتایجی برای تیم ملی قابل پیش بینی بوده و با وضعیت فعلی نمی توان به تکواندو برای المپیک هم دل بست.


بعد از پایان مسابقات جهانی ۲۰۱۹ تکواندو دقایقی با هادی ساعی همکلام شدیم تا نظر او را پیرامون اتفاقات رخ داده در منچستر بدانیم. در ادامه مشروح صحبت های پرافتخارترین تکواندوکار ایرانی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


انتظارم از تیم ملی بیش از این نبود!


انتظار من از تیم ملی همین بود و واقعا فکر نمی‌کردم نتیجه ای بهتر از این بگیریم. شاید اگر آن ۲ نفر اعزام می‌شدند، یکی، ۲ پله بالاتر می‌آمدیم، اما با شرایطی که فدراسیون دارد؛ قطعا نتیجه بهتری نخواهیم گرفت. واقعا آقایانی که غیبت ۲ نفر را بهانه کردند، تصورشان این بود اگر آنها بودند ما قهرمان می‌شدیم یا روی سکو می‌رفتیم؟!


حفظ کردن موفقیت راحت نیست


اگر ما در سال های قبلی نتایج خوبی گرفتیم و روی سکوی جهان بودیم، نتایج زحماتی بود که سالیان سال کشیده شده، نه اینکه یک شبه آن را به دست آورده باشیم. از دست دادن این همه تلاش و زحمت البته یک شبه اتفاق می افتد. حفظ کردن آن جایگاه به همین راحتی نبود و فقط می شد به دست آدم های بزرگ رخ دهد.


نگرفتن ویزا به خاطر کم کاری فدراسیون است


من هیچ گلایه‌ای از تیم ملی، مربی و ورزشکار ندارم. مشکل اینجاست آدم‌های بزرگی اطراف تیم ملی نیستند که به تیم ملی کمک کنند. اینکه الان بگوییم اگر آن ۲ نفر بودند، فلان جایگاه را به دست می آوردیم، نشان از همین ضعف است. همین که تکواندوکاران ویزای انگلیس را نگرفتند، از کم کاری و عدم مدیریت و عوامل فدراسیون بوده است. وقتی سفارت کشوری را در ایران نداریم، می‌توان پیش بینی کرد یکسری مشکلات در راه اخذ ویزا هست.


مسئول فدراسیون در تلویزیون دروغ می‌گوید


شنیدم آقای پولادگر گفته مکاتبه کردیم تا حق این ۲ تکواندوکار را بگیریم. به نظر منظورش بیشتر این بوده می خواهند حق دیگران را بخوریم! این ۲ نفر باید به میدان می آمدند و حقشان را می‌گرفتند. شما هم اگر می خواستید کاری کنید، باید زودتر از این ها انجام می دادید. یک مسئول در فدراسیون گفته بود از ماهها قبل برای ویزا اقدام کردیم. ماهها قبل یعنی حداقل ۲ ماه قبل باید اقدام می کردند، اما به راحتی در تلویزیون دروغ می گویند! همه دیدند که تیم ملی ۲ هفته قبل از مسابقات به سفارت انگلیس در ترکیه رفت. ۲۰ روز قبل از جهانی ترکیب مشخص شد، چطور از ۲ ماه قبل اقدام کرده بودید؟ البته برای آقایان که با این اتفاقات بهانه درست شد تا بگویند ناکامی به خاطر همین صادر نشدن ویزا بوده است. خیلی راحت هم دوباره می گویند ما خوب کار می کنیم و همه چیز درست می شود!

 

1407298


با آدم کوتوله‌ها نمی‌شود به جنگ رستم رفت!


من نمی خواهم حرف هایی بزنم که خدایی ناکرده بچه ها و مربیان تیم ملی دلسرد و ناراحت شوند. در این چند ماه هم اگر سکوت کردم و حرفی نزدم، به حرمت همین بچه هایی بود که زحمت می کشند. من می دانم ورزشکار و مربی تلاش خود را می کنند، اما وقتی ابزارها در اختیارشان نباشد، نمی شود نتیجه گرفت. بازیکن ما آمده در فینال با اختلاف ۲۰ امتیاز بازی را واگذار کرده است. این عجیب نیست؟ باید یک نفر باشد که در چنین مقاطع حساسی بتواند ورزشکاران را کمک کند. با آدم کوتوله‌ها نمی‌شود به جنگ رستم رفت!


بقال سر کوچه همه کاره فدراسیون شده!


وقتی بقال سرکوچه رفته همه کاره فدراسیون شده و مربی تیم ملی تعیین می کند و برمی دارد، دیگر حرفی برای گفتن نیست. آقای چگینی که قبلا بقالی داشت، حالا همه کاره فدراسیون شده است. خاک بر سر تکواندویی که آدم هایی مثل بیژن مقانلو، حسن ذوالقدر و افلاکی را بیرون بنشاند. این بزرگان کنار نشستند و امثال آن آقای بقال تصمیم می گیرند! با این شرایط نباید هم انتظار بیش از این داشته باشیم.
فقط با اسم من بازی کردند


مدتی گفتند هادی ساعی را می آوریم، اما هیچ خبری نشد. وقتی فشار روی آقایان زیاد می شود، با اسم افراد بازی می کنند. اسم مرا هم آوردند تا سروصداها بخوابد. البته نمی دانم چه شده که برخی از دشمنان فدراسیون الان مربی تیم ملی شدند. همین آقای مرتضی کریمی را من بارها به پولادگر گفتم بیاوریم، اما او می گفت این آقا خائن است چون مصاحبه می کند! ۱۰ بار مخالفت کرد و آخر با اصرار من و گرفتن تعهد آمد و نتیجه هم گرفت، اما بازهم او را برداشتند چون مصاحبه می کرد!


۲ سال قبل به عسکری گفتم نتیجه نمی‌گیری


یکی از مشکلات من همین است که اگر بیایم حرفی بزنم آقایان می‌گویند از کمیته ملی المپیک هم ما را دارند می‌زنند چون من در کمیته سمت دارم. ۲ سال قبل به عسکری گفتم با این وضع نمی‌توانید کاری کنید و باید فکری به حال خود کنید. وقتی مهدی بی‌باک هم در تیم ملی بود، مصاحبه کردم و گفتم دلم برایش می‌سوزد که وسط افتاده است. قهرمان‌های ما قدر خودشان را نمی‌دانند و با یک ورق کاغذ ساکت کنار می نشینند.

دیدگاه‌ها