کد خبر : 1624481 | 26 تیر 1398 ساعت 12:38 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

پس از بی اعتنایی لنارد به لبران جیمز و لیکرز

لنارد یا جیمز؟ جدال تاریخی لیکرز با کلیپرز

پس از افول تیم پر افتخار لیکرز و خالی شدن تیم از ستاره در سالهای اخیر با تنها ماندن کوبی برایانت و بازنشستگی اش به نظر می رسد، پروژه لیکرز جدید و قدرتمند، دوباره کلید خورده باشد

لنارد یا جیمز؟ جدال تاریخی لیکرز با کلیپرز

هفته گذشته بود که سرو صدای زیادی در لیگNBA  پدید آمد. داستان و جنجال از آنجایی شروع شد که کوای لنارد قهرمان بی چون چرا شهر تورنتو، که یک تنه این تیم را برای نخست بار به قهرمانی  رسانده بود، نه تنها تقاضای تلویحی لبران جیمز، مبنی بر هم تیمی شدن با او در لیکرز را نپذیرفت، بلکه در قبال آن با پیوستن به تیم کلیپرز، همشهری و رقیب دیرینه لیکرز و در ادامه مجاب کردن "پال جرج" فوق ستاره تیم اکلاهاما سیتی تاندر برای ملحق شدن به او در تیم جدیدش، آتش جنجال را در شهر معروف به شهر فرشتگان یعنی لس آنجلس افروخت.

 

 انتقال جنجالی که بیشتر صفحات مجازی را با واژه "Earthquake" در نوردید. به راستی به مانند "زمین لرزه" چند ریشتری نه تنها هواداران دو تیم در ایالت کالیفرنیا، بلکه سرتاسر دنیا را در شوک مطلق فرو برد، انتقالی که نگاه ها را بیش از گذشته به دو تیم شهر لس آنجلس به خود معطوف کرد. هواداران افراطی لیکرز در صفحات مجازی لنارد را مورد شماتت قرار دادن و با کلماتی از جمله "شما هیچی نیستید!" تاریخ و افتخارات تیم خوذ را به رخ کلیپرزی ها کشیدن.از طرفی کوای لنارد با این تصمیم جنجالی به لبران جیمز فهماند که هرگز در زیر سایه اش در یک تیم نخواهد بود. جایی که خود به بهترین نحو در تورنتو رپترز نشان داد، که به تنهایی توانایی اداره و رهبری در یک تیم را دارد.

 

1420066

 

از همین حالا باید منتظر جدال دیدنی لبران جیمز که به پادشاه در لیگ شهره است و یارانش مقابل کوای لنارد و کلیپرزی ها در استپلس سنتر باشیم، جدالی که به نظر حالا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. آنتونی دیویس فوروارد قدرتی تیم لیکرز که به تازگی از نیواورلئان خریداری شده آماده است تا کمک دست پادشاه در کارزار برای قلع و قمع و تاج گذاری باشد، از طرفی پل جرج که یکی از بهترین اسمال فوروارد های لیگ بوده به یاری کوای لنارد خواهد آمد تا دژ مستحکمی در کلیپرز تشکیل دهند، این دو یکی از بهترین بازیکنان دفاعی لیگ در سال های اخیر بودند.

 

جدال جیمز و لنارد دو بازیکن شهیر لیگ آمریکا در فینال های NBA مقابل هم جالب توجه بوده، جایی که هر کدام یک حلقه قهرمانی را به نشان پیروزی برابر هم به غنیمت گرفتن. جیمز با میامی هیت مقابل یاران لنارد در سن آنتونیو اسپرز در فصل 2012-13 و البته سال بعد پیروزی کوای لنارد با هدایت مربی برجسته این تیم گرگ پاپاویچ مقابل لبران در آخرین فصل حضورش در میامی هیت، کفه ترازو را به تعادل کشاند. چندی پیش شکیل اونیل سنتر افسانه ای و سابق تیم های لیکرز و میامی هیت در برنامه TNT با کنایه به دوMVP  (بهترین بازیکن فصل) اخیر، یانیس آنته توکومپو و جیمز هاردن؛ در ستایش از کوای لنارد او را در کنار لبران جیمز و کوین دورانت کامل ترین بازیکن لیگ دانست.

 

1420064

 

از نظر آمار، هر چهار فوق ستاره دو تیم لیکرز و کلیپرز آمار درخشانی در فصل گذشته به ثبت رسانده بودن. پل جرج فصل گذشته بعد از جیمز هاردن با ثبت 28 امتیاز در هر بازی، بهترین عملکرد از نظر امتیاز آوری را بر جای گذاشته بود.لبران جیمز با 27.4 امتیاز ، کووای لنارد  26.6امتیاز و سهم آنتونی دیویس  29.9 امتیاز در هر بازی بود.در سایر بخش ها کوای لنارد و پال جرج، دو اسمال فوروارد تیم، تقریبا آمار یکسانی بر جای گذاشتن، جایی که هر دو تقریبا 37 درصد پرتاب موفق سه امتیازی، 40 درصد شوت منطقه ای و 84 درصد پرتاب آزاد موفق را به ثمر رسانده بودند.

 

لبران جیمز و آنتونی دیویس آمار شوتزنی ضعیف تری نسبت به کوای و جرج به ثبت رساندن اما درصد فیلد گل آنها به مراتب بهتر از دو ستاره کلیپرزی بوده. از طرفی قدرت رهبری و بازیسازی بی نظیر لبران شهره عام و خاص بوده، آمار پاس های او در هر بازی نزدیک به  8.5درصد بوده، همچنین جیمز و دیویس آمار ریباند بهتری نسبت به جرج و لنارد به ثبت رسانده بودن. این آمار تقریبا 11 درصد در هر بازی بود. در بُعد تدافعی آنتونی دیویس در لیکرز و کوای لنارد در کلیپرز بازیکنان سرآمد دو تیم محسوب می شوند، جایی که دیویس 3 فصل عنوان بیشترین بلاک کننده را بدست آورده و کووای لنارد 2 عنوان بهترین بازیکن دفاعی سال را در کارنامه اش یدک می کشد.

 

1420063

 

داک ریورز مربی نامدار کلیپرز که پیش تر کوای لنارد را شبیه ترین فرد به مایکل جردن خوانده بود، این فصل در تلاش است با کمک او و بازیکنانی از جمله جرج، لو ویلیامز، هارل و زوباتس بتواند مقابل بازیکنان صاحب نام فرانک ووگل نظیر جیمز، دیویس، دمارکوس کازینز،کایل کوزما و راندو مقابله کند.به نظر می رسد پس از شکست پروژه شکل گیری کلیپرز قدرتمند در چند سال گذشته با روی کار آمدن مدیر عامل سابق شرکت مایکروسافت، "استیو بالمر" به عنوان مالک باشگاه، کلیپرزی ها گام جدید و محکمی برای آغاز راه قهرمانی برداشته باشند. از طرفی پس از افول تیم پر افتخار لیکرز و خالی شدن تیم از ستاره در سالهای اخیر با تنها ماندن کوبی برایانت و بازنشستگی اش. به نظر می رسد، پروژه لیکرز جدید و قدرتمند، دوباره کلید خورده باشد. در هر حال فارغ از بازی های احتمالی در پلی آف، باید شاهد چهار دیدار مهیج و جذاب در استپلس سنتر ورزشگاه مشترک دو تیم و تقابل جذاب کوای لنارد و لبران جیمز در شروع فصل باشیم.

 

سید امیر میرصالحی

 

دیدگاه‌ها