کد خبر : 1616375 | 18 خرداد 1398 ساعت 14:20 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

تابستان سبز پرسپولیس در اردوی کانادا

طبق هماهنگی های صورت گرفته، تیم فوتبال پرسپولیس قرار است اردوی پیش فصل خود را اوایل تیرماه در کانادا برگزار کند.

تابستان سبز پرسپولیس در اردوی کانادا

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایرنا ،«وحید آبیده» مدیر عامل انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی با اعلام این خبر در توییتر اعلام کرد:

 

«تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین بر روی فعالیت های ورزشی از جمله فوتبال، آثار مخرب شدید و جبران ناپذیری دارد. از این رو دیگر زمان شعار دادن گذشته و پرسپولیسی ها با این اقدام نشان می دهند که به طور عملی چه اقداماتی می توان برای حفاظت از کره زمین به کار بست.


ما معتقدیم بزرگ ترین دستاورد برگزاری اردوی سبز از سوی شاگردان برانکو ایوانکوویچ آگاهی بخشی عمومی درباره تغییرات اقلیم و گرم شدن کره زمین و ایجاد اشتیاق و انگیزه برای حفاظت از محیط زیست برای هواداران و طرفدارانی است که ستاره های فوتبال همواره الهام بخش آنان هستند.


تیم فوتبال پرسپولیس تابستان امسال در اردوی تابستانی خود در کانادا برای مبارزه با سوخت های فسیلی و ترویج حمل و نقل پاک از خودروهای تمام برقی استفاده می کنند و همچنین برای اشاعه فرهنگ کاهش مصرف آب و انرژی در یک کمپ بین المللی کاملاً سبز که برنده جایزه نوآوری انرژی می باشد اردو می زنند، استفاده نکردن از ظروف و بطری های پلاستیکی و همچنین کاهش استفاده از گوشت قرمز بخش دیگری از برنامه های شاگردان برانکو در اولین اردوی تابستانی شان در آمریکای شمالی خواهد بود.


انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی با تاکید بر نقش ورزشکاران ایرانی در مقابله با گرمایش زمین همراه با تعهد دولت ها به توافقنامه اقلیمی پاریس تاکید می کند. سرخ پوشان پایتخت با این اقدامات همگام با سایر ورزشکاران در سراسر جهان می توانند به پایان کابوس خشن و بی رحم تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین کمک های شایانی کرده و نام خود را به عنوان سبز ترین تیم فوتبال ایرانی در فیفا به ثبت برسانند.


همچنین سرخ پوشان پایتخت در جریان برگزاری دیدارهای دوستانه در کانادا از طرفداران خود می خواهند که با ظروف و بطری های پلاستیکی آب و خودروهای شخصی انفرادی به استادیوم ها نیایند.
کمپ محل اقامت تیم فوتبال پرسپولیس در کانادا مجهز به سیستم های تهویه مطبوع هوشمند با قدرت تشخیص مهمان در اتاق و تکنولوژی کنترل سرعت و کاهش مصرف انرژی، تامین روشنایی با لامپ های ال ای دی، خشک شویی لباس ها با سیستم هوشمند احساس رطوبت در لباس، نصب مخازن بازیافت و تفکیک زباله در تمام اتاق های هتل، توزیع پاک کننده های طبیعی پوست در اتاق ها و همچنین مجهز به سیستم کاهش ٥٠ درصدی مصرف انرژی آشپزخانه مرکزی می باشد و سبزیجات تازه مورد نیاز روزانه ورزشکاران از مزرعه اختصاصی کمپ تامین می شود.


همچنین در کمپ تابستانی سرخ پوشان پایتخت تمام بطری های آب و ظروف و کارد و چنگال ها از مواد غیر پلاستیکی و تجدید پذیر در طبیعت ساخته شده است و استفاده از نی در نوشیدنی ها توصیه نمی شود همچنین این کمپ با دارا بودن ١٥٠٠ بوته طبیعی و کاشت بیش از ١٤ هزار درخت در محوطه اردو و مشارکت در کاشت ٤٣ هزار درخت در استان انتاریو از پیشتازان حفاظت از کره زمین در کانادا به حساب می آید.


وحید آبیده خاطرنشان کرد با توجه به اینکه اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در این سفر حامل پیام صلح و دوستی مردم ایران می باشند با بهره گیری از محبوبیت ورزش فوتبال تعهد خود را نسبت به حفاظت از کره زمین و مقابله با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین به اثبات می رسانند بر این اساس در پایان این اردو از فیفا درخواست می شود که نام تیم فوتبال پرسپولیس را به عنوان سبز ترین تیم فوتبال ایران در فدراسیون جهانی فوتبال به ثبت برساند، پیش از این تیم فوتبال بریتانیا به عنوان سبز ترین تیم فوتبال جهان نام خود را در فیفا به ثبت رسانده است و تیم فوتبال پرسپولیس می تواند نخستین تیم ایرانی باشد که در این فهرست قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها