کد خبر : 1589354 | 16 بهمن 1397 ساعت 11:16 | 16.5K بازدید | 0 دیدگاه

با کیانوش رستمی اختلافی ندارم و روابطمان دوستانه است

مرادی: به من چه فوتبالیست‌ها چقدر پول گرفتند!

قهرمان و رکورددار دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری جهان دچار مصدومیت شده؛ اما همچنان با قدرت به تمریناتش ادامه می دهد.

مرادی: به من چه فوتبالیست‌ها چقدر پول گرفتند!

به گزارش "ورزش سه"، سهراب مرادی که در سال ۲۰۱۸ توانست علاوه بر رکوردشکنی در دسته ۹۴ کیلوگرم در اوزان جدید و در دسته ۹۶ کیلوگرم هم قهرمان جهان شود و رکوردشکنی کند، بار دیگر تمریناتش را از سر گرفته تا در رقابت های بین المللی حاضر شود.


این وزنه بردار پرافتخار این روزها با مصدومیتی از ناحیه کمر مواجه شده؛ اما بازهم تمریناتش را رها نکرده و حتی به نظر می رسد در جام فجر که حدود یک ماه دیگر برگزار می شود، روی تخته برود.


در حاشیه اردوی تیم ملی وزنه برداری با او همکلام شدیم تا هم از وضعیت مصدومیتش باخبر شویم و هم درباره برخی حواشی و اتفاقات اخیر از این وزنه بردار سوال کنیم.


به خاطر مصدومیت تمریناتم را رها نکردم


تقریبا ۱۰ روز قبل در تمرینات بدنسازی کمی از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شدم. با این حال تمریناتم را سبک شروع کردم. به امید خدا به جلو می روم تا به تدریج شرایط بهتری پیدا کنم و این مصدومیت را پشت سر بگذارم. پزشکان پیگیر هستند و بعد از عکسبرداری دنبال درمان من هستند. فدراسیون هم پیگیری می کند تا بهبود پیدا کنم. با این حال من تمریناتم را رها نکردم. باید ببینم روند درمان من چطور پیش می رود.


رقیب من فقط کیانوش رستمی نیست


وزنه برداری یک رشته رکوردی است و این رکوردهاست که مشخص می کند کدام نفر به المپیک می رود و چه کسی مدال می گیرد. بیشتر تمرکز و حواسم روی تمرینات خودم است تا آسیب دیدگی نداشته باشم و رکوردهایم را بالا ببرم. فکر می کنم اینطور موفق تر باشم. نه فقط کیانوش رستمی بلکه رقبایی از چین، بلاروس و... هم دارم چون ۲، ۳ وزن را برای المپیک در این وزن آورده‌اند و مدعیان زیاد شده اند. مطمئن باشید هر کسی بهتر باشد به المپیک می رود.

 

1379279


رابطه ما دوستانه است؛ ماجرای استوری را نمی‌دانم


من نمی دانم استوری کیانوش رستمی چه بوده و به من مربوط بوده یا خیر. من که همیشه در اردو بودم. فکر می کنم پارسال اسفند تا آبان ماه در اردو بودیم و به بازی های آسیایی و بزرگسالان جهان رفتیم. ۲ ماه استراحت بودیم و بالاخره آن زمان که ماموران ضددوپینگ آمده بودند، من در تهران نبودم. حالا دیگر تا هر زمان که بخواهند من اینجا هستم و مشکلی برای دادن تست دوپینگ ندارم. روابط من با کیانوش دوستانه است و مشکلی وجود ندارد.


دنبال خانه‌ام باشم، هزار تا انگ به من می‌زنند


ماجرای آن خانه ای که قرار بود به من در اصفهان بدهند، دیگر تمام شد و رفت. همان مقطع که صحبت کردم، منتفی شد و کسی هم پیگیری نکرد. اصلا دیگر نمی خواهم راجع به این موضوع صحبت کنم چون اصلا نه فایده ای دارد و نه ارزشی! فردا می‌روند هزار تا انگ می‌زنند و می‌گویند این ها به خاطر پول ورزش می کنند! من مدال المپیک گرفتم و خودشان آمدند و خانه را به من دادند؛ اما بعد از آن پس گرفتند. این فقط یک نمایش در تلویزیون بود و بعد از آن همه چیز منتفی شد. درآمد ما به مدال هایی که می گیریم، ربط دارد.


به من ربطی ندارد فوتبالیست‌ها چقدر پول گرفتند


من نه سر رشته ای راجع به فوتبال دارم و نه علاقه ای دارم در این باره صحبت کنم. باور کنید من آنقدر درگیر تمرینات هستم که اصلا وقت نمی‌کنم پیگیر این باشم که چه کسی چقدر جایزه گرفته است. هر کسی گرفته، لابد حقش بوده است. این مسائل به من مربوط نیست که فوتبالیست ها چقدر پول گرفته اند و آنها را دنبال نمی کنم.  


وزنه برداری فقط به من متکی نیست


اینطور نیست که فقط من در وزنه برداری ستاره باشم. شما نگاه کنید در همین مسابقات جهانی اخیر علی هاشمی و رضا بیرالوند را داشتیم که مدال گرفتند. همه بچه ها عالی هستند و تیم هم سوم جهان شد. همین الان هم می توانم بگویم این جوان ها جای من را پر کردند و از سال دیگر در مسابقات می درخشند. وزنه برداری وضعش عالی است و همه چیز خوب پیش می رود. هیچ وقت ورزش نباید به یک یا ۲ ستاره متکی باشد. بهداد رفت، یک نفر دیگر. سهراب رفت، یک وزنه بردار دیگر می آید، کیانوش می رود و یک نفر دیگر خواهد آمد.


امسال ۴ بار رکورد زدم، نمی دانم نتیجه نظرسنجی چیست


نظرسنجی فدراسیون جهانی برای انتخاب بهترین وزنه بردار سال هم تمام شد. امسال کمی شرایط سخت بود چون از ایران این سایت فیلتر بود و نمی شد به راحتی رای داد. این کار را برای مردم ایران سخت کرده بود. نتیجه اش هنوز نیامده و باید ببینیم که چه می شود. کارنامه من مشخص است چون در سال ۲۰۱۸ در ۲ دسته مختلف ۴ بار رکورد دنیا را جابجا کردم. ما تمرین می کنیم و دوست داریم نتیجه زحمات خود را ببینیم.

دیدگاه‌ها