کد خبر : 1556644 | 04 مهر 1397 ساعت 11:21 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

اشتوتگارت، کارخانه‌ی ستاره‌سازی فوتبال آلمان

این روزها کمتر فوتبال‌دوستی پیدا می‌شود که بنجامین پاوارد ستاره‌ی تیم ملی فرانسه را نشناسد و از این موضوع بی‌خبر باشد که او در باشگاه نسبتاً کوچک اشتوتگارت بازی می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، از زمان برگزاری جام جهانی روسیه و درخشش بنجامین پاوارد توجه فوتبالدوستان به باشگاه اشتوتگارت جلب شد. نکته‌‌ای که باعث تعجب اهالی فوتبال شده بود این بود که ستاره‌ای با درخشش پاوارد چطور در تیم کوچک و کمتر موفق مثل اشتوتگارت بازی می‌کند؟ اما واقعیت این است که ستاره‌های نوظهور و بسیار بااستعداد اشتوتگارت تنها به پاوارد خلاصه نمی‌شوند.

 

در این باشگاه آلمانی ستاره‌های جوان و بااستعداد دیگری مثل سانتیاگو آسکاسیبار، پابلو مافئو و نیکلاس گونزالس بازی می‌کنند که در ماه‌های اخیر به شدت مورد توجه باشگاه‌های بزرگتر اروپایی قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد اشتوتگارت به مقصد جذابی برای جوان‌های آینده‌دار سراسر دنیا تبدیل شده است.

 

اشتوتگارت که آخرین بار در سال 2007 قهرمان بوندس‌لیگا شده در سالهای اخیر موفق شده نام خود را به عنوان باشگاهی بازیکن‌ساز، باشگاهی که تعداد زیادی از ستاره‌های امروز فوتبال دنیا را پرورش داده، مطرح کند.

 

1339753

 

باشگاه اشتوتگارت به آکادمی خود می‌بالد. آکادمی‌ای که زیر نظر توماس هیتزل‌اشپرگر اداره می‌شود که خود سابقه‌ی بازی در تیم ملی آلمان را دارد. هیتزل‌اشپرگر در فوتبال آلمان یکی از بهترین و کارآمدترین استعدادیاب‌ها و مربیان جوان و نوجوانان این کشور به حساب می‌آید. تیمو ورنر و جاشوا کیمیش دو نفر از جدیدترین محصولات آکادمی اشتوتگارت هستند، دو ستاره‌ای که فوتبال را از این باشگاه شروع کرده و حالا برای خود به ستاره‌هایی درخشان تبدیل شده‌اند.

 

بدون شک مطرح شدن نام بنجامین پاوارد به عنوان بازیکن اشتوتگارت در افزایش شهرت این باشگاه آلمانی به عنوان مقصدی جذاب برای فوتبالیست‌های آینده‌دار بسیار موثر بوده. اشتوتگارت به احتمال زیاد از فصل آینده برای نگه داشتن پاوارد کار سختی در پیش خواهد داشت ولی حتی اگر او را از دست بدهد، مسلماً باید انتظار داشت اشتوتگارت در فصل‌های آینده با مطرح کردن چند ستاره‌ی دیگر دوباره نام خود را در دنیای فوتبال سر زبانها بیندازد.

دیدگاه‌ها