کد خبر : 1565211 | 09 آبان 1397 ساعت 17:28 | 22K بازدید | 0 دیدگاه

حذف غیرمنتظره شاگردان مهاجری در تبریز؛

ماشین‌سازی۱ (۲)- داماش ۱(۳) ؛ شگفتی بزرگ گیلانی‌ها

داماش گیلانیان با ادامه شگفتی‌سازی و کسب پیروزی مقابل ماشین‌سازی راهی چهار تیم نهایی جام حذفی شد.

ماشین‌سازی۱ (۲)- داماش ۱(۳) ؛ شگفتی بزرگ گیلانی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تیم دسته دومی داماش گیلانیان که نخستین مسابقه در جام حذفی فصل ۹۸-۹۷ را با پیروزی یک بر صفر مقابل قشقایی شیراز آغاز کرد و بعد از آن در ضربات پنالتی چوکا تالش را از پیش رو برداشت، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم مقاومت تهران رفت و موفق شد با دو گل حریف خود را شکست دهد و به دور یک چهارم پایانی این رقابت‌ها برسد و پس از انجام قرعه‌کشی، حریف ماشین‌سازی تبریز شود.


شاگردان رضا مهاجری که در دو مسابقه اخیر جام حذفی به ترتیب برابر تیم‌های ستاره کاسپین بابل و پارس جنوبی جم به برتری رسیدند، امروز نتوانستند از امتیاز میزبانی و رقابت با تیم دسته دومی داماش استفاده کنند تا در نهایت با تساوی یک بر یک در طول ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب داماشی‌ها شوند.


داماش گیلانیان که در این مسابقه با برنامه ظاهر شده و عملکرد خوبی داشت، با پیروزی خارج از خانه مقابل ماشین‌سازی تبریز، در مرحله نیمه نهایی به مصاف یکی از تیم‌های صنعت نفت آبادان، سایپا یا استقلال تهران خواهد رفت.

 


مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی؛ چهارشنبه: ۹۷/۰۸/۰۹ ؛ ساعت ۱۴:۴۵
استادیوم: بنیان دیزل تبریز/ تماشاگر: ۱۳۰۰ نفر
داور: امیر عرب‌براقی؛ کمک‌ها: یعقوب حجتی، محمد شاکر و رضوان سرشار/ ناظر داوری: فریدون اصفهانیان.

 


ماشین‌سازی تبریز
فرناندو دخسوس، محمد اهل‌شاخه، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید احمد مهدی‌زاده(۴۶- محمد قادری)، عزیز معبودی، سید محمد خرم‌الحسینی، احمدرضا زنده‌روح(۶۹- توحید غلامی)، سید احمد موسوی، سعید مهری(۶۳- اسماعیل فرهادی)، فرید بهزادی‌کریمی(۹۷- صادق رضانیا) و رضا خالقی‌فر.
سرمربی: محمدرضا مهاجری

 

1350037

 


داماش گیلانیان
جاسم یاسرالهی، محمد مختاری، امید قربانی، امیر تیزرو(۱+۱۰۵- میلادپورمحسن)، سعید باقرپسند(۸۸- کنعان طاهرنژاد)، علی آل‌کثیر(۶۹- محمد رستمی)، حسن نیازی(۹۹- جابر نصیری)، مصطفی آقاجانی، میثم پسندیده، علیرضا توکلی و عباس کندل.
سرمربی: سیامک فراهانی

 

1350038


شرح گل‌ها


ماشین‌سازی صفر - داماش ۱ (دقیقه ۵۴: امیر تیزرو): پنالتی اعلام شده به سود داماش را امیر تیزرو برخلاف جهت شیرجه دخسوس به سمت راست زد تا گل اول تیمش را به ثمر رساند.
ماشین‌سازی ۱ - داماش ۱ (دقیقه ۸۶: رضا خالقی‌فر): پس از ارسال توپ از جناح راست زمین، کنعانی‌زاده صاحب توپ شد که با پاس به عقب موقعیت خوبی برای رضا خالقی‌فر فراهم کرد و در ادامه شوت محکم او بعد از برخورد به پای حسن نیازی، هافبک داماش تبدیل به گل تساوی ماشین‌سازی شد.

 


ضربات پنالتی


ماشین‌سازی ۱ - داماش ۰ : خرم‌الحسینی اولین پنالتی‌زن ماشین‌سازی بود که ضربه او به سمت راست، با وجود برخورد به دستان یاسرالهی تبدیل به گل شد.
ماشین‌سازی ۱ - داماش ۱ : پنالتی اول داماش به زیبایی توسط محمد رستمی زده شد و به کنج سمت چپ دروازه رفت.
ماشین‌سازی ۱ - داماش ۱ : ضربه پنالتی اسماعیل فرهادی به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد تا داماش فرصت خوبی برای صعود پیدا کند.
ماشین‌سازی ۱ - داماش ۲ : عباس کندل دومین پنالتی داماش را به سمت راست زد و دخسوسی که در مرکز دروازه ایستاده بود را فریب داد.
ماشین‌سازی ۲ - داماش ۲ : پنالتی سوم ماشین‌سازی را موسوی زد که ضربه او به کنج سمت چپ دروازه و خلاف جهت گلر داماش تبدیل به گل شد.
ماشین‌سازی ۲ - داماش ۳ : میلاد پورمحسن ضربه خود را خلاف جهت دخسوس به سمت راست زد و گل سوم داماش در ضربات پنالتی را به ثمر رساند.
ماشین‌سازی ۲ - داماش ۳ : یاسرالهی، گلر داماش نمایش درخشان خود را تکمیل کرد و با شیرجه به سمت چپ، پنالتی توحید غلامی را گرفت.
ماشین‌سازی ۲ - داماش ۳ : دخسوس این بار فریب نخورد و با شیرجه به سمت چپ دروازه، ضربه پنالتی کنعان طاهرنژاد را گرفت.
ماشین‌سازی ۲ - داماش ۳ : خالقی‌فر برخلاف جریان بازی که گل زده بود، شوت محکم خود را به تیرک افقی دروازه کوبید تا صعود داماش را قبل از پنالتی پنجم گیلانی‌ها رقم بزند.

 

 

1350018

 

 


اخطارها


حسن نیازی(۵۸) و کنعان طاهرنژاد(۱۰۰) از داماش گیلانیان

 

1350039

 


لحظات حساس

دقیقه ۳: موسوی در میانه زمین پا به توپ شد ولی در برخورد با بازیکن داماش روی زمین افتاد تا در ادامه توپ به سعید مهری برسد ولی شوت روی پای او از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹: سانتر خطرناک موسوی از جناح راست زمین را یاسرالهایی دفع کرد.
دقیقه ۱۸: باقرپسند روی اشتباه اهل‌شاخه می‌توانست گلزنی کند ولی ضربه او با برخورد به مدافعان ماشین‌سازی به کرنر رفت.
دقیقه ۱۹: پرتاب اوت بلند تیزرو را سعید مهری به اشتباه با ضربه پشت سر زد که در نهایت دخسوس توپ را جمع کرد.
دقیقه ۲۰: در ضد حمله سریع ماشین‌سازی، سعید مهری به فرید کریمی پاس داد و او هم در شرایط خوبی عزیز معبودی را صاحب موقعیت کرد ولی سر توپ و شوت او با کمترین فاصله از روی دروازه داماش راهی اوت شد.
دقیقه ۲۱: دفع ناقص یاسرالهایی روی ارسال موسوی از سمت راست زمین را مدافعان داماش دور کردند.
دقیقه ۲۴: شوت محکم بازیکن داماش را دخسوس در اختیار گرفت.
دقیقه ۲۶: پاس بلند اهل‌شاخه از زمین خودی به پشت مدافعان داماش در برخورد به پای معبودی و بدن تیزرو در اختیار یاسرالهایی قرار گرفت.
دقیقه ۳۵: شوت دقیق معبودی از پشت محوطه جریمه را یاسرالهایی با واکنشی تماشایی به کرنر فرستاد.
دقیقه ۳۵: ارسال کرنر خرم‌الحسینی از سمت راست زمین به قصد دروازه داماش را یاسرالهایی بالاتر از خالقی‌فر مجددا راهی کرنر کرد.
دقیقه ۵۲: پاس اشتباه موسوی در میانه زمین موجب شد تا داماش ضد حمله سریعی بزند و در نهایت با خطای زنده‌روح روی عباس کندل، تیم گیلانی صاحب ضربه پنالتی شود.
دقیقه ۵۵: شوت پشت محوطه بازیکن ماشین‌سازی را یاسرالهایی به راحتی جمع کرد.
دقیقه ۶۰: یاسرالهی ضربه سر خالقی‌فر روی ارسال معبودی را در اختیار گرفت.
دقیقه ۶۲: داماشی‌ها ضد حمله سریعی از سمت چپ زمین ترتیب دادند ولی در نهایت ارسال توپ روی دروازه ماشین‌سازی و دفع اشتباه مدافعان این تیم را، مهاجمان داماش نتوانستند استفاده کنند تا توپ در نهایت از محوطه جریمه دور شود.
دقیقه ۸۰: آقاجانی بهترین فرصت را داشت تا در موقعیت تک به تک با دخسوس گل دوم داماش را بزند ولی ضربه او را دروازه‌بان ماشین‌سازی با پا به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸۲: دخسوس ضربه سر بازیکن داماش روی توپ ارسالی از کرنر را جمع کرد.
دقیقه ۸۵: شیرجه و دفع توپ یاسرالهی اجازه نداد مهاجمان داماش توپ سانتر شده فرید کریمی را تبدیل به گل کنند.
دقیقه ۳+۹۰: شوت پشت محوطه خالقی‌فر توسط یاسرالهایی جمع شد.
دقیقه ۹۲: ارسال چیپ خرم‌الحسینی را خالقی‌فر بعد از کنترل توپ با ضربه قیچی برگردان زد که توپ از روی دروازه داماش به بیرون رفت.
دقیقه ۱۰۸: ارسال فرهادی از روی ضربه آزاد و ضربه سر اهل‌شاخه از بالای دروازه داماش به اوت رفت.
دقیقه ۱۱۱: شوت پای چپ رضانیا بی‌هدف بود و از روی دروازه داماش راهی اوت شد.
دقیقه ۱۱۴: در شلوغی محوطه جریمه داماش توپ به اهل‌شاخه رسید که شوت او از زاویه بسته به زیر طاق دروازه داماش برخورد کرد و با بدشانسی ماشین‌سازان تبدیل به گل نشد.
دقیقه ۱۱۷: ارسال فرهادی از روی ضربه ایستگاهی سمت چپ محوطه جریمه داماش بهترین موقعیت برای رسیدن ماشین‌سازی به گل دوم را فراهم کرد، اما کنعانی‌زادگان و در ادامه خالقی‌فر نتوانستند از این فرصت بهره ببرند تا مدافعان داماش توپ را دفع کنند.
دقیقه ۱۱۹: ضربه آزاد قربانی به کنج دروازه ماشین‌سازی را دخسوس در اختیار گرفت.

 

 

1350019

 


در حاشیه


* در حالی که تماشای این مسابقه رایگان اعلام شده، اما تماشاگران ماشین‌سازی مثل سایر مسابقات این فصل استقبال خوبی از این دیدار نداشتند.
* عدم اعلام چند خطا در نیمه دوم موجب شد تا تماشاگران ماشین‌سازی علیه داور فحاشی کنند.
* پرچم بزرگ ماشین‌سازی روی صندلی‌های ورزشگاه بنیان دیزل گسترده شده است.
* در میان تماشاگران ماشین‌سازی، تعدادی از هواداران تراکتورسازی هم با پرچم این تیم دیده می‌شوند
* داماشی‌ها در این مسابقه تنها پنج بازیکن تعویضی داشتند که به غیر از دروازه‌بان ذخیره، چهار نیمکت‌نشین دیگر این تیم به بازی آمدند.
* جاسم یاسرالهی، دروازه‌بان داماش در وقت‌های اضافه نیمه دوم لنگ لنگان به بازی ادامه داد.

دیدگاه‌ها