کد خبر : 1563544 | 02 آبان 1397 ساعت 19:08 | 14.7K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیم با قلعه نویی؛

مهرداد مقابل استقلال؛ دفاع چپ یا وینگر راست؟

امیرقلعه نویی در دیدار برابر نساجی مازندران از مهرداد محمدی در پست مدافع چپ استفاده کرد و آقایی را نیمکت نشین کرد.

مهرداد مقابل استقلال؛ دفاع چپ یا وینگر راست؟

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه امیرقلعه نویی سعی کرده با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد، کمترین تغییرات را در ترکیب 11 نفره تیمش ایجاد کند، ولی برای قدرتمندتر شدن تیمش در حمله و دفاع، گاهی تغییراتی در آرایش 11 نفره اش ایجاد می کند.


یکی از جدیدترین تغییراتی که سرمربی سپاهان مبادرت به امتحان آن کرده و اتفاقا نتیجه بدی هم از آن نگرفته، استفاده از مهرداد محمدی در پست مدافع چپ است. این تصمیم امیرقلعه نویی می تواند تلنگری هم برای سعید آقایی باشد که از دیدگاه سرمربی سپاهان می تواند، عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد.


مهرداد اولین بار دردیدار جام حذفی برابر نساجی مازندران در پست دفاع چپ به کار گرفته شد و قلعه نویی در نیمه دوم با بیرون کشیدن سعید آقایی این تصمیم را عملی کرد. در دیدار لیگ هم حضور محمدی در پست دفاع چپ ادامه داشت ولی در نیمه دوم سعید آقایی به زمین آمد و محمدی بار دیگر به پست وینگر راست بازگشت تا در فاز هجومی به تیم سپاهان کمک کند.


مهرداد محمدی که سومین فصل حضورش در تیم فوتبال سپاهان را پشت سر می گذارد، بی شک در حال تجربه بهترین فصل خود است. او تا اینجا سه گل زده، چهار پاس گل داده و یک پنالتی هم گرفته؛ تمام این آمارها هم طی 11 بازی ثبت شده و این نشان می دهد که محمدی شرایط بسیار خوبی دارد و همینطور که خودش هم اذعان کرده، قلعه نویی و سیستم این مربی او را متحول کرده.


سرمربی سپاهان حالا به یکی از حساس ترین دیدارهای فصل رسید و باید در مورد محمدی و پستی که می خواهد به او بازی بدهد، تصمیم گیری کند. انتخاب اول او که مهرداد آشنایی بیشتری هم به آن دارد، حضور در پست وینگر راست است ولی انتخاب دوم می تواند برای استقلالی ها کمی عجیب تر و غیرقابل هضم تر باشد؛ اینکه محمدی در پست دفاع چپ بازی کند.


در صورتی که این تصمیم از سوی قلعه نویی در روز جمعه اتخاذ  شود، بار هجومی سمت چپ سپاهان با حضور محمدی و انصاری بیشتر خواهد شد و شهباززاده هم به عنوان وینگر راست بازی می کند که می تواند او را به دروازه و گلزنی نزدیک تر کند.


با تمام این تفاسیر حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم امیرقلعه نویی در نهایت چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد؛ تصمیمی که می تواند در نتیجه بازی تاثیرگذار باشد.

دیدگاه‌ها