کد خبر : 1613733 | 04 خرداد 1398 ساعت 12:45 | 699 بازدید | 0 دیدگاه

انگلیسی ها جواب خنده داری به ما دادند

فرهادیان: ساعی شرط گذاشت و تماس هم نگرفت!

رییس سازمان تیم های ملی تکواندو گفت: آن 149 کشور دیگر که پرچمشان نصب شده بود، همه در فدراسیون جهانی کرسی داشتند؟

فرهادیان: ساعی شرط گذاشت و تماس هم نگرفت!

به گزارش "ورزش سه"، آرش فرهادیان، رییس سازمان تیم های ملی و سخنگوی فدراسیون تکواندو در نشست خبری امروز این فدراسیون پیرامون مسابقات جهانی 2019 منچستر اظهار داشت: علی رغم اینکه ما 43 روز قبل برای صدور روادید انگلستان اقدام کردیم و چیزی حدود یک ماه قبل از مسابقات تیم را به ترکیه و سفارت انگلستان بردیم، اتفاقات تلخی رخ داد. تیم را نصف و نیمه به انگلستان اعزام کردیم و حتی تا نیمه مسابقات نمی دانستیم روادید برخی صادر می شود.


وی افزود: نتایج دوره های قبلی هم مشخص است که ما با چنین نتایجی نایب قهرمان یا سوم جهان شدیم. وقتی آرمین هادی پور شب قبل از مسابقه می رسد، چطور می تواند موفق باشد؟ با رایزنی های زیاد سعی کردیم مجوز حضور او در مسابقه را بگیریم، اما در نهایت روز مسابقه وزن کشی کرد و افت عملکردش به خاطر همین بود.


سخنگوی فدراسیون تکواندو عنوان کرد: میرهاشم حسینی هم که یکی از قدرت های وزن خودش بود، روادیدش صادر نشد. ما یکی از بخت های مسلم کسب مدال را از دست دادیم. عرفان ناظمی هم که یک جوان با انگیزه بود، نتوانست با کارشکنی انگلیسی ها به مسابقات برود. اگر یک کم انصاف داشته باشیم، متوجه می شویم کوچکترین اتفاقی می تواند در چنین سطحی تاثیرگذار باشد.


فرهادیان در ادامه بیان داشت: وقتی سرمربی تیم تا روز قبل از مسابقات در کنار تیم نیست، قطعا تاثیر خودش را می گذارد. کارشکنی انگلیسی ها فقط عدم صدور روادید هم نبود. نصب نشدن پرچم ایران بین 150 کشور شرکت کننده هم عجیب بود و روی بازیکنان تاثیر گذاشت. از کارشناسان و رسانه ها می خواهم اگر نقدی هم می کنند، نقد منصفانه باشد.


وی در انتقاد به نداشتن کرسی در فدراسیون جهانی گفت: اینکه می گویید ما باید کرسی جهانی داشته باشیم، حرف درستی است. انگلیس سیاست را به وسط میدان ورزش کشاند. آن 149 کشور دیگر که پرچمشان نصب شده بود، همه در فدراسیون جهانی کرسی داشتند؟ به سفیر ما در انگلیس هم جواب خنده داری دادند. آیا ما باید پیگیری می کردیم که بعد از این همه قهرمانی و نایب قهرمان پرچم ما در سالن نصب شده باشد.


رییس سازمان تیم های ملی تکواندو در واکنش به اینکه گفته می شود فدراسیون می توانست با پرداخت مبلغ بیشتری درخواست ویزای فوری کند، اظهار داشت: من خواندم و شنیدم که هیچ پایه و اساسی ندارد. آیا سفارت انگلستان برای اتباع ایرانی ویزای فوری صادر می کند یا خیر. اطلاعاتشان را در این زمینه بالا ببرند. ما پیگیری کردیم و متوجه شدیم ویزای فوری برای ایرانی ها صادر نمی شود. ما از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، سفارت انگلیس در تهران و هر جایی که فکر کنید، درخواست کمک کردیم و قول هم دادند، اما هیچ کاری نکردند. مطمئن باشید هر کار دیگری هم می کردیم، این کارشکنی وجود داشت.


فرهادیان در خصوص اینکه چرا هادی ساعی با وجود تاکید سرمربی به عنوان مدیرفنی به تیم ملی اضافه نشد، گفت: من از پولادگر سوال کردم. ایشان گفتند ما با آقای ساعی 2 جلسه داشتیم. بعد از این قرار شد ساعی به سفر برود و پاسخ ما را بدهد. بعد از آن اعلام شد که آقای ساعی شروطی را گذاشتند که این مورد قبول فدراسیون تکواندو نبود. کسی که می خواهد برای کمک بیاید، نباید شرطی بگذارد. با این حال قرار بود ساعی بعد از سفرش تماس بگیرد که این اتفاق رخ نداد.


وی در ادامه در واکنش به اینکه ساعی گفته مهلا مومن زاده 20 ساله است، نه 17 ساله؛ اظهار داشت: ساعی خودش معاون کاروان در بوینس آیرس و المپیک جوانان بوده که مهلا مومن زاده نیز جزو کاروان بوده است. اگر تخلفی صورت گرفته باشد، خود ساعی هم مقصر است.

دیدگاه‌ها