کد خبر : 1611554 | 24 اردیبهشت 1398 ساعت 19:19 | 24K بازدید | 0 دیدگاه

اصولی: پدیده ویترین ورزش مشهد است

برگزاری فینال در مشهد دغدغه‌های امنیتی دارد

احسان اصولی رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی می گوید مهندسی شدن انتخابات چیزی نیست که قابل پذیرش باشد.

برگزاری فینال در مشهد دغدغه‌های امنیتی دارد

به گزارش "ورزش سه"، انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی برگزار شد و احسان اصولی در رقابت با سایر نامزدها موفق شد برای چهار سال ریاست هیئت فوتبال استان خراسان رضوی را در اختیار بگیرد و جانشین محمدمهدی برادران شود. البته انتقاداتی هم به انتخاب اصولی وجود داشته که او در گفتگو با "ورزش سه" به آنها پاسخ داده و همچنین در رابطه با برنامه های خود هم توضیح می دهد.

 

مصاحبه با احسان اصولی را از سوال در مورد ابهامات انتخابش و اینکه گفته می شود، انتخابات مهندسی شده، آغاز کردیم. او در واکنش به این سوال گفت: موضوع مهندسی شدن انتخابات قابل پذیرش نیست. اگر ما در انتخاباتی نتیجه نگرفتیم، نباید از عناوینی مانند مهندسی استفاده کنیم. این مواضع بیشتر دیدگاه های فردی است. واقعیت این است که در همان دوران انتخابات و دورانی که هنوز رای گیری نشده بود، عده ای این حرف ها را می زدند. همان موقع با رادیو مصاحبه کردم و گفتم که اگر می دانید مهندسی شده، چرا در انتخابات شرکت می کنید؟ اگر شرکت می کنند و به دور دوم هم می آیند، یعنی برای خودشان شانس قائل بوده اند و مطرح کردن این حرف ها به نظرم بی صداقتی است.


رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی حرف هایش را ادامه داد و عنوان کرد: به هر حال انتخابات قاعده‌ای داشته و این پروسه هم چند ماهی طول کشید. من خیلی عادت ندارم در مورد بدعت ها صحبت کنم. من بایستی حاشیه های فوتبال را کم کنم و نقش خودم را کم کردن و پرهیز از حواشی می دانم. نمی خواهم مسائلی که می دانم را باز کنم و بگویم چه اتفاقاتی افتاده است. این توهین به اعضای مجمع است که انتخابات را مهندسی شده بدانیم. بعد از انتخابات هم عرض کردم دستاوری که می توانیم داشته باشیم ایجاد فضای همکاری است. من دست نیاز دراز می کنم به سمت تمام کسانی که علاقمند هستند و می خواهند فوتبال استان موفق شود.


اصولی در ادامه با کنایه به افرادی که از او انتقاد کرده اند، افزود: عده ای هستند که خودشان را با جنجال تعریف می کنند ولی من به سمت کسانی که دغدغه فوتبال دارند دست دراز می کنم. آغوش ما باز است هر کمکی می توانند بکنند. زمینه مهیا است. کسانی که دلسوز هستند از آنها می خواهم به این حواشی ورود نکنند و پای کار بیایند. الان بهترین فرصت و زمینه مهیا است. الان رقابت تمام شده و کنتورها صفر شده. تلاش کنیم فوتبال استان را ارتقا دهیم. من هم بعد از انتخابات همه چیز را فراموش کرده ام. ان اشالله با گرفتن سهمیه آسیایی پدیده سهم خوبی در موفقیت داشته باشیم. شهرستان ها، ظرفیت بالقوه خوبی دارند. الان باید کار کرد. ساعت شنی برعکس شده و زمان در حال گذر است و من ترجیح می دهم در این شرایط کار کنم تا دنبال حواشی باشم.


 
از احسان اصولی در مورد برنامه هایش به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی پرسیدیم. او در این رابطه بیان کرد: یک بخش مهمی از فوتبال ما در شهرستان ها تعریف می شود. مثلا کشف استعدادها. معتقدم فوتبال بایستی در میان مدیران استان و تصمیم سازان، به عنوان یک راه حل برای کنترل برخی آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شود. آنها باید بدانند که فوتبال جذاب است و بعد از این مرحله که آنها اهمیت فوتبال را فهمیدند، تصمیم سازان را باید متقاعد کنیم که بیایند تا بتوانیم منابع مالی پایدار ایجاد کنیم و در بخش تیم های پایه از این ظرفیت استفاده کنیم. در حوزه ورزش بانوان ظرفیت داریم که باید بیشتر کار شود. تیم پدیده ویترین استان مشهد است و باید به این تیم کمک کنیم. باید تیم های فوتبال و فوتسال استان را تقویت و حمایت کنیم. این حمایت را باید در ذهن مدیران استان تبیین کنیم. قبلا هم این کار را کردم. در شورای شهر تلاش زیادی داشتیم تا به تیم پدیده کمک کنیم و خدا را شکر این اتفاق رخ داد.

 

از رئیس هیئت فوتبال استان خراسان در مورد شرایط پدیده هم پرسیدیم. او در این رابطه گفت:  ما دعا و البته تلاش می کنیم تا تیم سهمیه بگیرد. قطعا سهمیه گرفتن پدیده یک نقطه عطف است و می تواند کل استان را جلو ببرد. این تیم پدیده مثل لوکوموتیوی خواهد بود که سایر قسمت های ورزش استان را پیش خواهد برد.


یکی از معضلات هیئت های فوتبال کمبود منابع مالی است. از رئیس هیئت فوتبال خراسان پرسیدیم چطور می تواند این مشکل را حل کند و در مجموع به چه میزان هیئت های فوتبال می توانند تاثیر گذار باشند. او در زمینه خاطرنشان کرد: عرض کردم اگر بحث فوتبال را بین مدیران به یک موضوع با اهمیت تبدیل کنیم، موفق می شویم. در مورد پدیده این کار را کردیم. من و سایر همکاران در شورای شهر کاری کردیم تا متوجه اهمیت پدیده در شهر و میان جوانان شوند. الان هم باید همین کار را کنیم.


حرف های پایانی احسان اصولی در مورد تلاشش برای برگزاری بازی فینال جام حذفی در ورزشگاه امام رضا بود؛ رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی توضیح داد: همین الان پیگیری می کنیم برای برگزاری فینال جام حذفی در مشهد. ورزشگاه امام رضا بهترین ورزشگاه ایران است و بهترین ظرفیت را دارد. البته در شهر دغدغه های امنیتی وجود دارد ولی امیدوارم با برطرف کردن موانع شاهد برگزاری فینال در جام حذفی باشیم.


اصولی در مورد موانع موجود اضافه کرد: دوستان در فدراسیون موافق هستند ولی  شورای تامین مشهد باید با این موضوع موافقت کند و برای این موضوع نامه هم ارسال شده است. به شخص فرماندار نامه زدیم تا ملاحاظات امنیتی انجام شود.

دیدگاه‌ها