کد خبر : 1554433 | 26 شهریور 1397 ساعت 14:35 | 20.8K بازدید | 0 دیدگاه

آقای غیاثی؛ متعصبانه از داورهایتان حمایت نکنید

کرمانی‌مقدم: کمک‌داور و داور باید محروم شوند

مرتضی کرمانی‌مقدم مربی تیم فوتبال پرسپولیس پاکدشت به اظهارات امروز رضا غیاثی سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

کرمانی‌مقدم: کمک‌داور و داور باید محروم شوند

به گزارش "ورزش سه"، کرمانی‌مقدم در خصوص اظهارات اخیر غیاثی که گفته است هیچ‌کدام از داوران در باشگاه‌های نظامی سرباز نیستند گفت: آقای غیاثی گفته‌اند داورانی که سرباز هستند سن‌شان به قضاوت در لیگ برتر و لیگ یک نمی‌خورد، این در حالی است که من باید در این زمینه شفاف‌تر صحبت کنم تا ایشان هم بدانند که منظور ما چیست. کمک‌داور اول این دیدار قبلا در باشگاه مقاومت خدمت کرده است و شما بهتر است فیلم بازی را ببینید تا متوجه شوید که چه عملکرد ضعیفی در این مسابقه داشت. من نگفتم که کمک داور الان سرباز باشگاه مقاومت است بلکه قبلا خدمت سربازی را در این باشگاه پشت سرگذاشته است. وقتی یک داور برای تیمی که در انجا خدمت کرده است، داوری کند واقعا با چه شرایطی در زمین مسابقه خواهد بود؟ آیا آن داور شرایط طبیعی خواهد داشت؟ مطمئن باشید که اینطور نخواهد بود.

 


وی ادامه داد: مگر داوران قبل از شروع بازی‌ها تست آمادگی جسمانی نمی‌دهند، چرا کمک‌داور این بازی چهار، پنج‌بار جلوی حملات ما را با برچم‌های اشتباه گرفت و بی‌جهت اعلام آفساید کرد. کمک داور اول این بازی در این صحنه‌ها حداقل 5 متر از آخرین مدافع حریف عقب‌تر بود و به اشتباه جلوی حملات متعدد ما را گرفت. برخی خطاها جلوی چشم این کمک‌داور اتفاق می‌افتاد که انگار اصلا آنها را نمی‌دید. شما بروید صحنه گل مقاومت را نگاه کنید که بازیکن حریف روی بازیکن ما خطا کرد اما داور و کمک‌داور خیلی راحت از کنار این صحنه گذشتند تا مقاومت به گل برسد. در ضمن دو پنالتی مسلم برای ما گرفته نشد.

 


کرمانی‌مقدم در قسمت دیگری از حرف‌هایش تاکید کرد: چرا کمیته داوران باید داوری را انتخاب کند که قبلا سربازی‌اش را در باشگاه مقاومت پشت سر گذاشته است، چگونه به داوری که پدرش در هیات فوتبال است خیلی راحت قضاوت می‌دهند؟ ما تیم خصوصی هستیم و چرا باید با این اشتباهات داوری ضرر کنیم. 3 بازیکن مقاومت کارت زرد گرفتند که دو نفر از آنها بدترین خطاها را انجام دادند، آنها بارها جلوی شروع مجددهای ما ایستادند و مانع از شروع بازی شدند اما داور فقط نگاه می‌کرد.

 


وی افزود: جالب اینجا است داور چهارم به ما می‌گفت که داور وسط باید چند ثانیه به بازیکنان مقاومت فرصت بدهد و اگر بعد از چند ثانیه آنها اگر از جلوی توپ کنار نرفتند آن وقت می‌تواند کارت نشان دهد. داور باید دو بازیکن حریف را اخراج می‌کرد اما چون آنها اخطار داشتند این کار را انجام نداد. بهتر است کمیته داوران طوری داور انتخاب کند که برای هیچ تیمی ذهنیت ایجاد نشود. آقای غیاثی؛ بهتر است شما متعصبانه از داورهایتان حمایت نکنید و داور وسط این بازی و همچنین کمک داور اول را محروم کنید تا بعد از این در بازی‌های آینده مرتکب چنین اشتباهاتی نشوند.

 

دیدگاه‌ها