کد خبر : 1593522 | 03 اسفند 1397 ساعت 11:07 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

بیانیه یوفا: پنالتی‌های بازی منچسترسیتی صحیح بود

بعد از اعتراضات گسترده به استفاده از VAR در بازی منچسترسیتی و شالکه، یوفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پروتکل VAR برای هر دو پنالتی اعلام شده در این بازی به درستی رعایت شده است.

بیانیه یوفا: پنالتی‌های بازی منچسترسیتی صحیح بود

به گزارش "ورزش سه"، نحوه استفاده از سیستم VAR در جریان پیروزی 3-2 منچسترسیتی مقابل شالکه در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به خصوص در انگلستان بسیار جنجالی شد و بسیاری از هواداران سیتی و رسانه‌های ورزشی معتقد بودند نحوه استفاده داور مسابقه از سیستم ویدیویی بر خلاف قوانین اعلام شده یوفا بوده است.

 

ماجرا به این برمی‌گردد که در نیمه اول بازی مورد اشاره، در یک بازده زمانی 10 دقیقه‌ای، با استفاده از سیستم VAR دو پنالتی مشکوک به نفع شالکه اعلام می‌شود اما زمانی که داور مسابقه به کنار زمین می‌رود تا تصاویر را مشاهده کند به دلیل نقص فنی، نمی‌تواند تصاویری روی نمایشگرها ببیند.

 

1383986

اما یوفا با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود تصمیم داور در مورد هر دو پنالتی را درست و قانونی می‌داند. در بیانیه یوفا آمده است:" در مورد تصمیم اول داور، عدم نمایش صحنه مشکوک در نمایشگرهای کنار زمین باعث شد داور برای تصمیم‌گیری زمان بیشتری صرف کند ولی تیم VAR صحنه را به دقت برای داور توصیف کردند تا او تصمیم نهایی را به درستی اتخاذ کند. داور سپس برای کاپیتانهای هر دو تیم کل ماجرا را به دقت توضیح داد و علت فرایند تصمیم‌گیری‌اش را به اطلاع آنها رساند".

 

در ادامه بیانیه یوفا آمده است:" در مورد تصمیم دوم هم باید به اطلاع برسانیم که این تصمیم بر اساس قانون فوتبال (قانون یازدهم – آفساید) درست گرفته شده است. چرا که بر اساس این قانون اگر بازیکنی که در موقعیت آفساید قرار دارد با هدف بازی کردن با توپ به سمت توپ حرکت کند و قبل از آنکه به توپ برسد روی او خطا بشود، این خطا با پنالتی جریمه خواهد شد چرا که خطا قبل از رخ دادن آفساید انجام شده است".

 

1383963

 

رئیس کمیته داوران یوفا، روبرتو روزتی، هم با حمایت از داور بازی گفت:" خوشحالم که داور مسابقه حتی با اینکه نتوانست صحنه‌های ویدیویی را با چشم خودش ببیند، با همکاری عالی با تیم VAR توسط تصمیم درست را اتخاذ کند".

 

دیدگاه‌ها