کد خبر : 1527033 | 08 خرداد 1397 ساعت 02:43 | 111.2K بازدید | 0 دیدگاه

مرور خاطرات شهریار و پاشا در استانبول؛

دایی – دنیزلی؛ این بار بدون مشت و جنجال!

یکی از قاب های خارج از زمین ورزشگاه فاتح تریم در هنگام برگزاری بازی ایران و ترکیه، مربوط به دو مربی ایرانی و ترکیه ای روی سکوها بود.

دایی – دنیزلی؛ این بار بدون مشت و جنجال!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تدارکاتی یکی مانده به آخر تیم ملی فوتبال ایران پیش از حضور در جام جهانی 2018، دوشنبه شب در ورزشگاه فاتح تریم باشاک شهیر در مقابل تیم ملی ترکیه برگزار شد. در این بازی ملی پوشان ایران با نتیجه 2 بر یک مقابل میزبان خود تن به شکست دادند.

اما در حاشیه این دیدار اتفاق جالبی در سکوهای ورزشگاه رخ داد. علی دایی، بهترین گلزن تاریخ بازی های ملی جهان که برای حمایت از تیم ملی به ترکیه سفر کرده بود، با مصطفی دنیزلی، سرمربی ترکیه ای سال های نه چندان دور تیم پرسپولیس دیدار کرد. این دو روی صندلی های کنار هم، به تماشای بازی دوستانه تیم های کشورهای خود پرداختند.

حضور دایی و دنیزلی در یک قاب به نوعی یادآور خاطرات سال های پیش آنها در ایران بود. مصطفی دنیزلی سه دوره حضور در فوتبال ایران را تجربه کرد که یکی از آنها (سرمربیگری در پاس تهران) همزمان با دوران بازیگری علی دایی بود اما در دو دوره بعدی، دایی هم به عنوان سرمربی حضور داشت و مقابل دنیزلی قرار گرفت.


در دومین حضور سرمربی ترک تبار در ایران، علی دایی در نقش بازیکن–مربی در سایپا مشغول بود و اتفاقا در آن سال توانست عنوان قهرمانی لیگ را نیز از آن خود کند. دیدار آن فصل سایپا و پرسپولیس یکی از جذاب ترین و جنجالی ترین بازی های سال بود؛ جایی که مصطفی دنیزلی برای مهار علی دایی در خط حمله سایپا، شیث رضایی را مامور کرده بود و جدال های تماشایی شیث و دایی در نهایت منجر به درگیری آنها و ایجاد جنجال در بازی شد.

 

1305906



اما این دو مربی یک تقابل جذاب دیگر هم داشتند و آن به سومین دوره حضور دنیزلی در فوتبال ایران برمی گردد؛ وقتی مصطفی پاشا در میانه فصل 90-91 به پرسپولیس آمد تا تیم محبوبش را از وضعیت بحرانی نجات دهد. در یکی از بازی های پایانی فصل تیم پرسپولیس مقابل راه آهن قرار گرفت و دنیزلی بار دیگر باید مقابل دایی می ایستاد. در آن بازی با وجود هت تریک ایمون زاید برای سرخ ها، این تیم علی دایی بود که توانست نتیجه درخشان 4 بر 3 را مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی کسب کند. مشت های گره کرده دایی پس از گل هایی که وارد دروازه پرسپولیس می شد، از حواشی و نکات مهم این بازی جنجالی بود.

 

1305907

 

1305908


حالا این دو پس از خاطراتی که از تقابل های خود در میانه دهه 80 و اوایل دهه 90 ثبت کرده اند، در یک شب آرام در ورزشگاه فاتح تریم شهر استانبول کنار هم نشستند تا بازی دوستانه تیم های ملی کشورشان مقابل یکدیگر را به نظاره بنشینند. این ملاقات دایی و دنیزلی، برعکس دفعات قبلی، سرشار از آرامش، دوستی و احترام متقابل بود و نه از جنجال در آن خبری بود، نه از مشت گره کرده.

دیدگاه‌ها