کد خبر : 1569223 | 26 آبان 1397 ساعت 01:08 | 47K بازدید | 0 دیدگاه

این نارنجی درخشان

هلند 2-0 فرانسه: قهرمان جهان زانو زد

تیم ملی هلند در دیداری از سری رقابت های لیگ ملت های اروپا، با نتیجه 2-0 فرانسه، قهرمان جهان، را شکست داد.

هلند 2-0 فرانسه: قهرمان جهان زانو زد

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان رونالد کومان که ماه گذشته با سه گل آلمان را شکست داده بودند، در دیدار امشب هم با ارائه یک نمایش دیدنی، موفق شدند با دو گل فرانسه را از پیش رو بردارند. با این نتیجه، هلند 6 امتیازی شد و اگر در دیدار پیش رو مقابل آلمان، به یک امتیاز دست پیدا کند، بالاتر از فرانسه، راهی مرحله نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا می شود. ضمن اینکه با این نتیجه، سقوط آلمان به دسته دوم لیگ ملت های اروپا قطعی شد.  

هلند بازی را بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در همان دقیقه دوم بازی به گل برسند اما ضربه خودخواهانه ممفیس دیپای از زاویه بسته را هوگو لوریس به خوبی مهار کرد.

در ادامه بازی متعادل شد و در دقیقه 10، آنتوان گریزمان روی یک ارسال، با ضربه سر دروازه میزبان را تهدید کرد اما یاسپر سیله سن به خوبی توپ را مهار کرد. دو دقیقه بعد، بار دیگر هلندی ها توسط دیپای صاحب یک موقعیت خوب شدند اما ضربه او را باز هم لوریس مهار کرد.

بازی به همین ترتیب ادامه داشت و بازی بیشتر در میانه زمین در جریان بود. هرچند بازیکنان هلند در هنگام مالکیت توپ، با اعتماد به نفس بیشتری عمل می کردند و در مقابل، فرانسوی ها به راحتی توپ را از دست می دادند.

 

1355280

 

در دقیقه 29، روی یک ارسال به محوطه جریمه هلند و دفع ناقص توپ، بنجامین پاوارد صاحب موقعیت شد اما ضربه محکم و تماشایی او، با اختلاف کمی از بالای دروازه هلند به بیرون رفت. چند دقیقه بعد، بار دیگر فرانسوی ها صاحب موقعیت شدند اما مدافعان هلند به هر شکل ممکن توپ را برگشت دادند.

در دقایق پایانی این نیمه، باز هم بازیکنان هلند ابتکار عمل را در دست گرفتند و سرانجام در دقیقه 44 به گل رسیدند. روی یک ارسال به محوطه جریمه فرانسه، اشتباه استفن انزونزی در دفع توپ باعث شد تا رایان بابل صاحب توپ شود. ضربه او را لوریس با پا دفع کرد اما توپ برگشتی مقابل جورجینیو واینالدوم قرار گرفت و او هم با یک ضربه مطمئن، کار را تمام کرد.

 

1355281

 

در ثانیه های پایانی اتفاق خاصی رخ نداد و این نیمه با برتری 1-0 هلندی ها به پایان رسید.  

نیمه دوم را هم هلند بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی یکی دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه حریف ایجاد کردند اما نتوانستند به گل برسند. در دقیقه 59، چیزی نمانده بود که روی یک ضربه کرنر، هلند با ضربه سر ویرژیل فن دایک به گل برسد اما توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

سه دقیقه بعد، روی فرار عالی دنی بلیند از سمت چپ و ارسال او به محوطه جریمه فرانسه، با دو ضربه پیاپی از دنزل دانفریس همراه شد اما لوریس به خوبی مقاومت کرد تا دروازه فرانسه برای بار دوم باز نشود.

دیدیه دشان با ایجاد چند تغییر، تلاش کرد تا روند بازی را به سود تیمش رقم بزند اما بازی درگیرانه بازیکنان هلند، مانع از این می شد که خروس ها ابتکار عمل را در دست بگیرند.

در دقیقه 72، خطای پاوارد روی ممفیس پشت محوطه جریمه فرانسه، یک ضربه آزاد نصیب هلند کرد اما ضربه دیدنی دیپای را لوریس با یک واکنش سریع به بیرون فرستاد.

دو دقیقه بعد، دیپای روی یک حرکت انفرادی عالی، بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شد اما باز هم لوریس مانع از گلزنی او شد.

در ادامه فرانسوی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و این فرصت را برای تیم میزبان فراهم کرد که روی ضدحملات، خطرساز شوند. بازی با همین روند ادامه داشت و به نظر می رسید با همان یک گل به پایان خواهد رسید که هلندی ها در آخرین دقیقه از وقت های اضافه به گل دوم رسیدند.

خطای سیسوکو روی دی یونگ در محوطه جریمه باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. دیپای پشت ضربه قرار گرفت و دروازه را با یک ضربه چیپ باز کرد. بازی ثانیه هایی بعد با همین نتیجه به پایان رسید.

دیدگاه‌ها