کد خبر : 1592059 | 27 بهمن 1397 ساعت 13:38 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

منچسترسیتی در زمین تبعیدی‌ها

جام حذفی انگلیس شاید دیگر چهره شاخص فوتبال انگلیس نباشد اما گاهی در این رقابت‌ها مسابقاتی پیش می‌آیند که جذابیت‌های خاصی دارند.

منچسترسیتی در زمین تبعیدی‌ها

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، بازی امشب منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر و شانس تکرار این افتخار با نیوپورت‌کانتی که در دسته چهارم فوتبال انگلیس، چهاردهم است، مثل رویارویی داود با جالوت در قدیمی‌ترین رقابت فوتبال جهان است.


تیم چندصدمیلیون پوندی پپ گواردیولا که به اتحاد و زمین‌های مخملی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا عادت دارد باید در رادنی‌پارید بازی کند که تا چند سال قبل مخصوص راگبی بود و ظرفیتی کمتر از هشت هزار نفر دارد. لسترسیتی در این فصل توسط نیوپورت حذف شده و تیم دسته دومی میدلزبورو هم در بازی تکراری‌اش در گل و لای این ورزشگاه در جنوب ولز زمینگیر شد. مایک فلین مربی نیوپورت بعد از پیروزی بر میدلزبورو که تیمش را به منچسترسیتی رساند، گفت این تیم در زمین‌شان مشکلی نخواهد داشت: «ما خودمان در این زمین زیاد پاس می‌دهیم و مطمئنم سیتی هم از عهده این کار بر می‌آید.»


نیوپورت روزهای سختی را سپری کرده، این تیم سال 1988 از لیگ سقوط کرد و سال بعد منحل شد. ورزشگاه 25 هزار نفری‌اش هم تغییر کاربری داد و مجتمع مسکونی شد.


باشگاه دوباره به وسیله هواداران تاسیس شد و کارش را در لیگ منطقه‌ای شروع کرد که آن موقع چهار رده تا لیگ فاصله داشت، تغییر مکرر استادیوم تیم به آنها لقب «تبعیدی‌ها» داد. کانتی سال 2013 به لیگ انگلیس برگشت و از آن موقع در لیگ دو که چهارمین رده فوتبال انگلیس بعد از لیگ برتر، چمپیونشیپ و لیگ یک محسوب می‌شود، حضور دارد.


این تیم که سابقه حضور در یک‌چهارم‌نهایی جام برندگان جام اروپا در سال 1981 به‌عنوان نماینده ولز را دارد، این فصل برای نخستین بار بعد از سال 1949 به دور پنجم جام حذفی انگلیس یا همان مرحله یک‌هشتم‌نهایی رسیده است.

دیدگاه‌ها