کد خبر : 1373605 | 28 آبان 1395 ساعت 20:39 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

مروری بر بازی‌های جام حذفی؛

علی منصور به علی دایی رسید!

مسابقات جام حذفی در مرحله یک هشتم نهایی برگزار شد و تکلیف تیم های صعود کننده به دور بعدی مسابقات روشن شد.

علی منصور به علی دایی رسید!

به گزارش "ورزش‌ سه"، مسابقات جام حذفی دیروز و امروز در نقاط مختلف کشور دنبال شد و در نهایت تکلیف 8 تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات مشخص شد.

 


این دیدار ها با انجام 8 دیدار پیگیری شد و در مهم ترین دیدارها استقلال در خانه و در ضربات پنالتی موفق شد صبای قم را از پیش رو بردارد و تیم نفت و گاز گچساران هم در ادامه شگفتی سازی های خود موفق به کنار زدن فولادخوزستان شد.

 


با هم نگاهی داریم به بازی های برگزار شده در این مرحله و قرعه تیم ها در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی.

 

نفت تهران 4 – شهرداری فومن 0؛ دایی به منصوریان رسید
تیم نفت تهران در خانه میزبان تیم شهرداری فومن بود و همانطور که پیش بینی می‌شد، شاگردان علی دایی موفق شدند بدون دردسر به دور بعدی مسابقات راه یایند. گل‌های تیم نفت تهران را در این دیدار محمد قاضی از روی نقطه پنالتی، میلاد فخرالدینی، امیر ارسلان مطهری و ایگور پراهیچ به ترتیب در دقایق 20، 39، 60 و 79 به ثمر رساندند، تا این تیم صعودی آسان را به دور بعدی مسابقات تجربه کند. شاگردان دایی در مرحله بعدی باید به مصاف تیم استقلال تهران بروند که با شکست صبای قم به مرحله بعدی رسید.

 

1157795

 


فولاد 0(3) – نفت و گاز گچساران 0 (2)؛ شگفتی‌ها ادامه دارد
تیم نفت و گاز گچساران در دور قبلی با انصراف تیم راه آهن بدون انجام بازی به دیدار فولاد خوزستان رسیده بود؛ اما آن ها موفق شده بودند در مرحله اول با حذف قهرمان دوره قبل لیگ برتر شگفتی سازی کنند و حالا با کنار زدن فولاد خوزستان که روزهای خوبی را در لیگ برتر همراه با نعیم سعداوی پشت سر می گذارد، نشان دادند که مانند تیم قشقایی که تیم پرسپولیس را از گردونه مسابقات خارج کرد، تنها یک جرقه نبودند. دیدار دو تیم نفت و گاز گچساران در پایان 120 دقیقه تلاش بازیکنان دو تیم نتیجه ای در پی نداشت و این ضربات پنالتی بود که حکم به برتری تیم کم نام و نشان گچساران داد. آن ها در دور بعدی اصلا کار ساده ای ندارند و باید  مقابل تیم تراکتورسازی تبریز به میدان بروند.

 

 

 

 

آلومینیوم اراک 1 – سپاهان 2؛ گلر جوان ناجی ویسی
دیدار دو تیم آلومینیوم و سپاهان در اراک برگزار شد و تیم سپاهان در پایان به سختی موفق شد از حریف لیگ یکی خود عبور کند. دیدار این دو تیم در وقت قانونی برنده ای نداشت تا بازی به وقت های اضافه برود؛ در وقت های اضافی گل‌ اول سپاهان را جلال علی محمدی به زیبایی هر چه تمام تر و از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند، ولی بلافاصله اراکی ها جواب دادند و با گل اکبر بختیاری کار را به تساوی کشاندند. این پایان کار نبود و پدرو هنریکه مهاجم برزیلی سپاهان موفق شد در دقیقه 108 زننده گل پیروزی بخش سپاهان برابر حریف سخت کوش خود در این دیدار باشد. شاید اگر مهدی امینی گلر 20 ساله تیم سپاهان در این دیدار حضو نداشت و پنالتی ثانیه های آخر تیم آلومینیوم را دفع نمی کرد، سرنوشت دیگری برای این دیدار رقم می خورد؛ اما حال سپاهان به دور بعدی راه یافته و باید بار دیگر برابر سایپایی قرار بگیرد که حسین فرکی را به عنوان سرمربی دارد؛ این دو تیم آخرین دیدار خود در لیگ برتر را مقابل هم انجام دادند که در پایان به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

 

 

1157847

 

تراکتورسازی تبریز 2 – برق جدید شیراز0؛ تبریز به شگفتی‌ساز رسید
تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز در دو مرحله قبلی با غلبه بر شهرداری یاسوج و ملوان بندرانزلی به این مرحله راه یافت؛ در مقابل تیم برق جدید شیراز با شکست دو همشهری خود، فجر سپاسی و هم‌چنین قشقایی که پرسپولیس را حذف کرده بود، توانست به این مرحله برسد. دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که گمانه‌زنی ها رای به برتری تیم قدرتمند تراکتورسازی تبریز می داد و شاگردان امیرقلعه‌نویی هم موفق شدند، همانطور که پیش بینی می شد در یک بازی یکطرفه و با گل های محمد نوری و فرزاد حاتمی در دقایق 38 و 61 جواز صعود به مرحله بعدی مسابقات را کسب کنند. تراکتورسازی که در این دوره از مسابقات با قرعه‌ی خوبی مواجه شده است، در مرحله بعدی باید به مصاف تیم شگفتی ساز نفت و گاز گچساران برود و باید ببینیم تبریزی ها سومین قربانی این تیم ناشناخته می شوند یا خیر؟

 

1157813

 


نفت م. سلیمان 1- سایپا 2؛ نفت در خانه سوخت
تیم نفت مسجد سلیمان در مشهد موفق شده بود با حذف پدیده، چشم ها را به سوی خود برگرداند و در دیدار خانگی برابر سایپا به دنبال ادامه همین مسیر بود. شاگردان سهراب بختیاری زاده البته در این دیدار نمایش قابل قبولی داشتند و در حالی که در ابتدا با گل دقیقه 41 علی کیانی فر در خانه از حریف خود پیش افتادند، در ادامه نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و با گل‌های دقایق 45 غلامرضا رضایی از روی نقطه پنالتی و گل به خودی میلاد خدایی اصل در دقیقه 80 که به طرز عجیبی وارد دروازه این تیم شد، از دور مسابقات کنار رفتند. سایپا با این پیروزی خفیف که اشتباهات تیم حریف هم به کسب آن کمک کرد، باید در مرحله بعدی به مصاف تیم سپاهان برود و باید ببینیم قرعه کشی برای تعیین میزبان کدام باشگاه را در موقعیت بهتری از حیث انجام بازی خانگی قرار می دهد.

 

 

 

 

استقلال 0(5) – صبا 0(3)؛ رحمتی عصای دست آبی‌ها
تیم استقلال تهران در این مرحله با صبای قم روبرو شد و در بازی که لحظات خطرناک زیادی روی دروازه دو طرف نداشت و بازی زیبایی را در طول 120 دقیقه از دو تیم شاهد نبودیم، ضربات پنالتی و مهدی رحمتی تعیین کننده تیم برنده این دیدار شدند. در ضربات پنالتی مهدی رحمتی که بارها تبحر خود را در مهار ضربات پنالتی نشان داده، با دفع ضربه کیوان امرایی از همان ابتدا استقلال را در این ضربات در موضع برتری قرار داد و در سوی مقابل هم بازیکنان استقلال هر کدام به زیبایی ضربات پنالتی خود را به گل تبدیل کردند تا استقلال در روزی که بازیکنان کلیدی خود را در اختیار نداشت به یک برد ارزشمند دیگر دست یابد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد. شاگردان علیرضا منصوریان در این مرحله باید به مصاف شاگردان علی دایی بروند. این دو تیم در اولین دیدار لیگ شانزدهم و در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برابر هم قرار گرفتند که نتیجه 1 بر 1 در پایان، حاصل تلاش دو تیم شد. دو تیم در این مدت تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند؛ استقلال با علی منصوریان روند صعودی را طی کرده و نفتی ها هم در رتبه سوم جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر قرار دارند؛ دیدار این دو تیم می تواند یکی از جذاب ترین دیدارهای دور بعدی مسابقات حذفی کشور شود.

 

 

 

ذوب‌آهن 3 – ماشین سازی تبریز2؛ ذوب‌آهن در مسیر سومین قهرمانی
تیم ماشین سازی تبریز با 6 غایب کلیدی به این دیدار پای گذاشت و قابل حدس بود، که کار راحتی در مقابل قهرمان دو دوره قبلی این مسابقات در ورزشگاه فولاد شهر نداشته باشد؛ سبزپوشان اصفهان از همان ابتدا صاحب توپ و میدان شدند و موفق شدند توسط جری بنگستون  در دقیقه 16 به گل برتری برسند؛ گلی که تا انتهای نیمه اول پایدار ماند. با شروع نیمه دوم امین قاسمی نژاد گل تساوی را در دقیقه 46 به ثمر رساند، اما این نتیجه تنها 10 دقیقه طول کشید و محمدرضا عباسی موفق شد گل دوم ذوبی‌ها را وارد دروازه ماشین سازی کند. در ادامه امین قاسمی نژاد کار را با یک ضربه یک تیکه روی ارسال بازیکنان خودی و اشتباه رشید مظاهری به تساوی کشاند تا شاگردان رسول خطیبی و خود این مربی هم‌چنان امیدوارانه به وقت اضافه بروند. در وقت های اضافی هم دو تیم بازی پایاپایی داشتند تا اینکه در دقیقه 119 روی ارسال مهدی رجب زاده و ضربه سر رضا شکاری، ذوب آهن بار دیگر پیش افتاد و ماشین سازی دیگر فرصتی برای جبران پیدا نکرد. مجتبی حسینی دو بار به عنوان دستیار همراه با یحیی گل محمدی موفق به کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات شده است و حالا در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف گسترش فولاد تبریز برود که با انصراف شهرداری ماهشهر بدون انجام بازی به این مرحله رسیده است.

 

 

 

 

گفتنی است قرار بود تیم های گسترش فولاد و شهرداری ماهشهر از ساعت 14:30 امروز در امیدیه به مصاف یکدیگر بروند تا تکلیف صعود کننده به یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شود، اما تیم ماهشهری در زمین حاضر نشد.

 


هم چنین تکلیف میزبان مسابقات مرحله یک چهارم نهایی هم به زودی اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها