کد خبر : 1617500 | 23 خرداد 1398 ساعت 22:34 | 6.2K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت آقا مصطفی برای ماموریت ناتمام

دنیزلی؛ گرگ بالان دیده در دامنه سهند

شاید همه حضور مجدد آقا مصطفی در لیگ ایران را یک رویای غیر قابل باور می دانستند، اما او از چند روز دیگر در تبریز، تیم محبوب این شهر را تمرین خواهد داد.

دنیزلی؛ گرگ بالان دیده در دامنه سهند

توضیح تیتر: شما این اصطلاح را شنیده‌اید که به افراد سرد و گرم چشیده روزگار اختصاص پیدا کرده و به آن‌ها «گرگ باران دیده» گفته می‌شود. بد نیست بدانید که این اصطلاح به اشتباه بین مردم رایج شده است و درست آن «گرگ بالان دیده» است. بالان دام مخصوص گرگ است و گرگی که چند بار از آن نجات یافته باشد، پختگی و آزمودگی لازم را در شکار پیدا کرده است. بدین ترتیب افرادی که معنی بالان را نمی‌دانستند، کلمه این عبارت را به باران تغییر دادند و از آن پس عبارت «گرگ باران دیده» رایج شد.



به گزارش "ورزش سه"، بعد از ظهر امروز و درست در زمانی که هواداران فوتبال ایران سرگرم تحلیل خبر حضور آندره ا استراماچونی در استقلال بودند، باشگاه تراکتورسازی پست کوتاهی را روی رسانه های خود منتشر کرد؛ خبری همراه با یک عکس غیر منتظره. مصطفی دنیزلی، رضا زنوزی و غلامرضا صادقیان زیر تابلوی و ان یکاد معروفی که بر دیوار دفتر مالک تراکتور در استانبول جا گرفته است.

 

زنوزی قبلا انتقال های مهم دیگری را در همین مکان با همین قاب بندی انجام داده است. اشکان دژاگه، احسان حاج صفی و مسعود شجاعی و همینطور ژرژ لیکنز و جان توشاک، نام های مطرح فوتبال ایران در فصل گذشته، ستارگانی که قرار بود با تراکتور به قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران در فصل پیش برسند اما برای تیمی نوپا که در همه ارکان دچار تغییرات شده بود، نیل به این رویا کمی دشوار تر از چیزی بود که تصور می شد، بنابراین تراکتور بعد از افتی ناگهانی در هفته های پایانی لیگ، قهرمانی و سهمیه را به رقبای خود واگذار کرد. در پایان فصل و پس از مدتی سکوت، تراکتور اولین گام برای فصل جدید را با عقد قرارداد با چهار بازیکن برداشت و در حالی که نام های زیادی برای حضور روی نیمکت این تیم مطرح می شد، سرانجام مصطفی دنیزلی را به عنوان سرمربی به تیم خود اضافه کرد.

 

مصطفی دنیزلی

 

مصطفی دنیزلی یک نام با احترام، دوست داشتنی و محبوب در فوتبال ایران است که سابقه 3 دوره کاری در فوتبال باشگاهی ایران، احترام ویژه ای برای او به همراه داشته است. او یک مربی تهاجمی و تماشاگر پسند است که از همان روزهای اول در پاس تهران، کلاسی ویژه به این تیم بخشید و تا نزدیکی لمس جام پیش رفت. او سال بعد و پس از جدایی از پاس به پرسپولیس رفت و آنجا هم با بازی های فوق العاده، هواداران این تیم را به خود علاقه مند کرد. دنیزلی اما با ترک ایران به بشیکتاش رفت تا با این تیم قهرمان لیگ و حذفی ترکیه شود. این قهرمانی برای آقا مصطفی یک افتخار ویژه بود و او را تبدیل به تنها مربی تاریخ ترکیه کرد که در سه تیم بزرگ گالا، بشیکتاش و فنر موفق به کسب عنوان قهرمانی ترکیه شده است. او البته بعد از گذشت 6 سال دوباره به ایران بازگشت و یک بار دیگر هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت اما سرخپوشان کم بنیه تر از آن بودند که آقا مصطفی بتواند در آن سال به افتخاری برسد اگرچه در همان فصل نیز پیروزی در دربی معروف 74 که با نتیجه 3-2 با گل های ایمون زاید به پایان رسید، خاطره ای خوش برای هواداران پرسپولیس ساخت تا او با محبوبیت از ایران برود.

 

این سرمربی پس از ترک ایران به تیم های مختلفی سر کشیده و هنوز از چهره های مهم فوتبال ترکیه محسوب می شود. تا آنجا که به محض انتشار خبر قرارداد او با تراکتور، شبکه های مختلف اقدام به پخش گزارش های متفاوتی درباره او کردند. مردی که فصل گذشته با تیم کاظم پاشا تبدیل به شگفتی ساز لیگ ترکیه شد و به گفته خودش اگر بازیکنان کلیدی اش را به تیم های دیگر نمی فروختند، حتی می توانست قهرمان لیگ ترکیه شود.

 

1412771

 

دنیزلی یک مربی بزرگ، اسم و رسم دار و البته جذاب برای لیگ برتر فوتبال ایران در سال آینده خواهد بود. چهره ای که عملکردش در فوتبال ایران اعتباری برای او ایجاد کرده که این اعتبار به کمک تراکتورسازی نیز خواهد آمد. این انتخاب هوشمندانه ای از سوی تراکتوری ها پس از مذاکره با اسامی مختلفی بود که برای حضور روی نیمکت تیم سرخپوش تبریزی در دفتر زنوزی حاضر می شدند. مربیانی از شرق و غرب اروپا با رزومه های مختلف. اما در نهایت، وقتی مذاکرات اولیه با دنیزلی آغاز شد، پرونده های قبلی به بایگانی رفت. زنوزی از ابتدای حضور در تراکتور، قصد داشت یک مربی از فوتبال ترکیه به ایران بیاورد. مربی ای که به صورت طبیعی در فوتبال تبریز می تواند کار خود را ساده تر انجام دهد و البته به دلیل همجواری، توجه فوق العاده ای هم از ترکیه متوجه نام تراکتور خواهد کرد. این قرارداد بعد از سه روز مذاکره در شرایطی بسته شده که دنیزلی در گفت و گوهایش بارها درباره دوران حضورش در فوتبال ایران و شاگردانش در تیم های مختلف صحبت کرده است. بازیکنانی پرشمار، از آرش برهانی و جواد نکونام تا مهرزاد معدنچی و علی کریمی. بازیکنانی که همه آنها طعم جدیت و دیسیپلین مصطفی پاشا را چشیده اند.


دنیزلی شنبه برای حضور در تراکتور، وارد تبریز می‌شود و حالا تبریز بعد از شور و حالی که با انتشار این خبر پیدا کرده، در انتظار ورود این سرمربی باتجربه است تا استقبالی ویژه را برای وی رقم بزند. استقبالی که تا شروع لیگ در سال تازه امتداد خواهد یافت. جایی که تبریزی ها می‌خواهند بدون حاشیه ها و مسائل سال گذشته، با تیمی جوان و جدید و تهاجمی، به مقام قهرمانی لیگ حمله کنند. کاری که اگرچه دنیزلی در دفعات گذشته از آن بازمانده، اما این بار در رویاهای خود، رسیدن به آن را تمرین خواهد کرد. کاری که قبلا بارها در ترکیه انجام داده و شاید آخرین ماموریت باقی مانده مصطفی دنیزلی در عمر طولانی مربیگری‌اش باشد.

دیدگاه‌ها