کد خبر : 1562358 | 27 مهر 1397 ساعت 21:43 | 76.4K بازدید | 0 دیدگاه

او برای قلعه نویی قالب گرفته شده؛

ترمیناتور برزیلی؛ استنلی کی‌روش!

استنلی کی روش طوری در فوتبال ایران بازی می کند که انگار لیگ ایران برای توجه به توانایی او ساخته شده است.

ترمیناتور برزیلی؛ استنلی کی‌روش!

به گزارش "ورزش سه"، فصل گذشته استنلی کی روش اولین حضورش را در فوتبال ایران تجربه کرد؛ مهاجمی که بیشترین دوران حرفه ای خود را در دسته های پایین تر لیگ برزیل سپری کرده و در شرق آسیا هم تجربه بازی دارد؛ اما انگار این بازیکن بیش از هر لیگی مناسب لیگ فیزیکی ایران است که البته در 30 سالگی فرصت بازی در آن را پیدا کرد.

 

معمولا فوتبال برزیل در دهه های اخیر با بازیکنانی تکنیکی نظیر رونالدو و روماریو شناخته می شود، اما حضور مهاجمانی که هوش گلزنی سرشاری دارند و از تکنیک بالایی برخوردار نیستند هم، در بزرگترین کشور صادر کننده فوتبالیست دنیا چندان غریبه نیست.

 

پس از گل اول سپاهان که با ضربه سر شیرجه ای به دست آمد، سایر بازیکنان سپاهان برای تبریک به کی روش، دور او جمع شده اند.


همین چند سال پیش بود که ماریو ژاردل با تکیه بر همین شیوه بازی یعنی شم گلزنی بالا و برخوردار بودن از فیزیک مناسب بدنی 7 سال رویایی را در فوتبال پرتغال و دو تیم پورتو و اسپورتینگ لیسبون تجربه کرد و در چند سال گذشته هم بازیکنانی نظیر فرد و هالک با همین خصوصیات به ترکیب اصلی برزیل رسیده اند.

از سال پیش یکی از همین بازیکنان صادره از برزیل نمایش خود را در لیگ ایران آغاز کرده و آمار بسیار خوبی نسبت به گذشته ثبت کرده؛ نگاهی به تیم های گذشته استنلی کی روش نشان می دهد که این مهاجم 30 ساله اگر با همین روند ادامه دهد می تواند بهترین فصل دوران حرفه ای خود را در ایران تجربه کند. در حالی که نگاهی به ویکی پدیای این بازیکن نشان می دهد، دوران حضورش در تیم های برزیلی دوامی نداشته و مدام از تیمی به تیمی دیگر قرض داده می شده.

 

کی روش در این صحنه روی ارسال مهرداد محمدی موفق شد، گل اول سپاهان را در دقیقه 15  ثبت کند.

 

بهترین آمار گلزنی مهاجم 195 سانتی متری حال حاضر سپاهان، فصل گذشته در ذوب آهن رقم خورد که علیرغم مصدومیت طی یک فصل 9 بار گلزنی کرد. استنلی در سال 2012 هم آمار 8 بار گلزنی را در 17 بازی ثبت کرد ولی به نظر می رسد که لیگ هجدهم می تواند بهترین فصل کی روش باشد؛ بازیکنی که در 9 دیدار شش گل به ثمر رسانده و حالا با رسیدن به یک قدمی استوکس دیگر مهاجم آماده این روزهای فوتبال کشور که سبکی شبیه به کی روش دارد، مدعی جدی آقای گلی لیگ برتر به شمار می رود.


جالب اینکه مهاجم تنومند سپاهان مانند فصل گذشته که در نیم فصل دوم نمایش به مراتب بهتری داشت، 6 هفته ابتدایی گل نزد ولی از دقیقه 90 دیدار برابر پارس جنوبی در هفته ششم موتور گلزنی اش روشن شد. استنلی سپس در مقابل فولاد هم دومین گل خود را ثبت کرد تا در مسجد سلیمان با زدن دو ضربه سر مشابه به چپ و راست دروازه میلاد فراهانی گلر تیم نفت، یک پیروزی ارزشمند را برای تیمش به ارمغان بیاورد و خودش را هم 4 گله کند.

 

مهاجم سپاهان در حال شوتزنی به سمت دروازه حامد لک در نیمه اول

 

در فاصله دیدار برابر نفت مسجد سلیمان تا دیدار با نساجی مازندران در لیگ، استنلی موفق شد در جام حذفی هم مقابل نساجی مازندران گلزنی کند تا با احتساب دو گل امروزش برابر این تیم، شمار گل هایش طی این فصل به عدد 7 برسد؛ گل هایی که 2 تای آنها روی ضربات محکم  پنالتی و 5 تای آنها با ضربات سر، مقابل پارس جنوبی جم، نساجی مازندران و نفت مسجد سلیمان به دست آمده است. آماری که هشداری برای تمام تیم های لیگ برتری و مدعیان قهرمانی لیگ هجدهم به شمار می رود تا حواسشان به این بازیکن تنومند 195 سانتی متری باشد.

 

استنلی کی روش شادی خود را پس از گلزنی در دقیقه 90 از روی ضربه پنالتی با مهرداد محمدی تقسیم می کند.

 

قطعا قلعه نویی الان خیلی خوشحال است که فصل گذشته زیر بار انتقادات نرفت و با هر زحمتی بود به این مهاجم برزیلی بازی داد و در فصل جاری هم این مهاجم را در میان اولین خریدهای خود قرار داد تا بازیکنی را در اختیار داشته باشد که سازگاری‌ای مثال زدنی با تاکتیک های مدنظر او دارد.

 

دیدگاه‌ها