کد خبر : 1625078 | 29 تیر 1398 ساعت 15:46 | 890 بازدید | 0 دیدگاه

پورشیب، خاکسار و عباسعلی طلایی شدند

جمع مدالهای ایران به عدد 9رسید

پرونده تیم ملی کاراته ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا در بخش انفرادی با سه طلا، دو نقره و چهار برنز بسته شد.

جمع مدالهای ایران به عدد 9رسید

به گزارش ورزش سه و به نقل از مهر،  در ادامه این رقابتها که با حضور ۳۳۰ کاراته کا از ۳۱ کشور به میزبانی ازبکستان در تاشکند جریان دارد، کاراته کاهای کشورمان موفق به کسب سه مدال طلا شدند. طراوت خاکسار، حمیدعباسعلی و ذبیح الله پورشیب مدال‌های طلای ایران را کسب کردند.

 

ذبیح الله پورشیب سرگروه تیم ملی کاراته مردان ایران در مبارزات وزن ۸۴- کیلوگرم رقابتهای قهرمانی آسیا بعد از یک دور استراحت، «ایگور چیخمارف» از قزاقستان، «هان دو تان» از ویتنام و «محمد المجدی» از کویت (با رأی داوران) را برای رسیدن به دیدار نهایی شکست داد و در مبارزه پایانی هم با برتری یک بر صفر مقابل «ساجان محمود» از اردن به نشان طلا دست یافت.

 

طراوت خاکسار اولین طلایی تیم ایران بود. وی در مبارزه پایانی سوینچ راخیموآ» از ازبکستان را ۷ بر صفر شکست داد و روی سکوی نخست ایستاد. وی روز گذشته با برتری ۸ بر صفر مقابل «دپیکا دیمان» از هند، ۳ بر ۲ مقابل «مائه اسو» از فیلیپین، ۸ بر صفر در پیکار با «آن و آریکاری» از نپال و ۶ بر ۵ برابر «کوک آگونگ» از اندونزی به دیدار نهایی صعود کرده بود.

 

رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم مبارزه نهایی را با رأی داوران «ژیااویان» از چین واگذار کرد و نقره گرفت. وی روز گذشته با پیروزی مقابل «وان یو چویی» از هنگ کنگ، «میوکی تاکای» از فیلیپین و «آیامی موریگوچی» از ژاپن به فینالیست شده بود.

 

حمیده عباسعلی نیز در مبارزه نهایی وزن ۶۸+ کیلوگرم «سوفیا براتسولاو» از قزاقستان را ۴ بر ۲ شکست و روی سکوی نخست ایستاد. وی با برتری مقابل «موخلاریم کاکیمجونوآ» از ازبکستان، «پرشکا میتال» از هند و «هو کای یان» از ویتنام به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.

 

تیم ملی کاراته ایران تا کنون موفق به کسب سه مدال طلا توسط خاکسار، عباسعلی و پورشیب، دو نقره توسط علیپور و کاتای تیمی بانوان و چهار مدال برنز توسط بهمن عسگری، سجاد گنج زاده، فاطمه صادقی و کاتای تیمی مردان شده است.

 

ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی، سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم، زهرا یاوری در وزن ۶۸- کیلوگرم، رضا روشن در وزن ۵۵- کیلوگرم و مجید حسن نیا در وزن ۶۰- کیلوگرم نیز توفیقی در کسب مدال نداشتند.

 

رقابتهای قهرمانی آسیا فردا شنبه در کومیته تیمی دنبال می‌شود.

دیدگاه‌ها