کد خبر : 1615554 | 13 خرداد 1398 ساعت 14:05 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

کمیته انضباطی و کمیته اخلاق، هر دو به مسئله ورود می کنند؛

داورزنی: برای اتفاقات فینال حذفی عذرخواهی می کنیم

معاون وزارت ورزش و جوانان درباره اتفاقات دیدار شب گذشته پرسپولیس و داماش و اقدامات صورت گرفته برای بررسی آن توضیحاتی ارائه کرد.

داورزنی: برای اتفاقات فینال حذفی عذرخواهی می کنیم

به گزارش ورزش سه، اتفاقات شب گذشته و حواشی قبل از دیدار فینال جام حذفی بین تیم های پرسپولیس و داماش، منجر به این شد که محمدرضا داورزنی از سوی وزارت ورزش مامور بررسی شود و همین امروز به اهواز سفر کند تا جلسات لازم برای اتخاذ تصمیمات مقتضی را برگزار کند.


داورزنی دقایقی پیش در ارتباطی زنده با اخبار ورزشی شبکه سه سیما حاضر شد و پیرامون این مسائل صحبت کرد.


او در ابتدا گفت: قبل از اینکه توضیحی بدهم، یک بار دیگر از مردم عزیز و علاقه مندان به ورزش و فوتبال به خاطر حوادثی که دیشب اتفاق افتاد و تاخیر دو ساعته مسابقه به دلیل فراهم نشدن شرایط لازم جهت برگزاری بازی، عذرخواهی می کنیم.


وی افزود: بلافاصله بعد از این اتفاق، بنده ماموریت پیدا کردم که به اهواز بیایم و در خدمت دوستانی باشم که مسئولیت برگزاری مسابقه را داشتند، باشم. شورای تامین، هیئت فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان و همچنین دوستان ما در نیروی انتظامی و همه عوامل را مورد بررسی قرار بدهیم و علت این اتفاقات را شفاف با مردم در میان بگذاریم.


همانطور که می دانید، روز سه شنبه هفته پیش، سازمان لیگ تصمیم گرفت که بازی فینال را در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان برگزار کند و این خبر را به اطلاع اداره کل ورزش و جوانان استان رساند. طبیعی است که شورای تامین می بایست درباره این موضوع اظهار نظر کند. روز شنبه جلسه تشکیل شد و بحث های مختلفی مطرح شد که در استادیوم غدیر برگزار شود یا استادیوم فولاد. نهایتا با توجه به اینکه قرار بود فردای آن روز مسابقه برگزار شود و به زعم دوستانمان در سازمان لیگ امکان این نبود که یک روز دیگر جابجا کنند، در همان روز تصمیم گرفتند که در استادیوم فولاد بازی برگزار شود. همه عوامل تقسیم کار کردند و بحث هایی که می بایست اتفاق می افتاد، به سازمان لیگ، هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان و دوستان در حوزه انتظامی و بسیج مسئولیت هایی پیدا کردند و من از همه آنها تشکر می کنم. اما اتفاقی که رخ داده این است که پیشبینی دوستان از تعداد تماشاگر، انتظار درستی نبوده است. ظرفیت استادیوم فولاد، حدود 27 تا 28 هزار نفر است و 20 هزار بلیت فروخته شده اما بیش از 10 هزار نفر، خارج از گیت های ورودی مخصوص، از درها و دیوارها وارد ورزشگاه شدند و تمام ظرفیت استادیوم را پر کردند، حتی منطقه ای که برای هواداران داماش پیش بینی شده بود. به زعم مسئولان داماش، 5، 6 اتوبوس هوادار این تیم به اهواز آمده بودند و تعدادی هم در اینجا مستقر بودند، جایگاهی که پیش بینی شده بود، حدود دو سه هزار نفر را در خود جا می داد و سایر ظرفیت هم به طرفداران تیم پرسپولیس داده شد. اما از ساعت حدود دو تا دو و نیم بعد از ظهر، طرفداران پرسپولیس تمامی ظرفیت های ورزشگاه را پر کردند. ازدیاد جمعیت به گونه ای بوده که حتی از فنس ها عبور کردند و بخش مربوط به هواداران داماش را هم پر کردند. حتی جایگاه های مخصوص خبرنگاران و افراد دعوت شده به مسابقه هم با عبور از در و دیوارها به تصرف آنها درآمد. این در شروع مسابقه منجر به خواسته به حق هواداران و مدیریت داماش شد که ظرفیت مدنظر به این تیم اختصاص داده شود. هواداران داماش بیرون از ورزشگاه بودند و مسئولان این تیم گفتند که تا آنها وارد نشوند، نمی توانند مسابقه را برگزار کنند. همه اینها منجر به 2 ساعت تاخیر شد تا جابجایی صورت بگیرد.

 

معاون وزیر ورزش در ادامه گفت: همه می دانند وقتی در یک استادیوم نزدیک به 30 هزار نفر مستقر شده اند، جابجایی و تخلیه آنها کار ساده ای نیست. دوستان امنیتی تلاش زیادی را انجام دادند که این جابجایی صورت بگیرد و محل مربوط به خبرنگاران را هم تخلیه کنند. این مسئله حتی تصور لغو مسابقه را نیز به وجود آورد. اما با تلاشی که صورت گرفت، بلافاصله جلسه ای با مسئولان دو تیم انجام شد و محلی هم برای هواداران داماش تخلیه شد و خوشبختانه مسابقه فینال جام حذفی برگزار شد و به اتمام رسید. اما این پروسه تخلیه و جابجایی می توانست بسیار خطر آفرین باشد که خوشبختانه تماشاگران با وجود 6 ساعت شرایط نامناسب، خویشتن داری کردند و بازی به اتمام رسید. تلاش ما این است که با بررسی هایی که انجام می دهیم، این حادثه در آینده تکرار نشود و طبیعی است گزارش کامل آن را در آینده خدمت مردم عزیز خواهیم داد.


او درباره زمان صدور آرای مربوط به این اتفاقات گفت: امروز صبح 2 جلسه داشتیم و بعد از ظهر هم خدمت آقای استاندار و سایر دوستان خواهیم بود. بعد از آن گزارش کامل را خدمت مردم خواهیم داد که هم رئیس کمیته انضباطی در محل حاضر می شود و هم آقای تورک از کمیته اخلاق که با هم به اهواز آمده ایم. از همه جهات، مسئله مورد بررسی قرار می گیرد و آن بخشی که باید دوستان به صورت ریزتر کارشناسی کنند، تصمیمات لازم را خواهند گرفت و به اطلاع مردم خواهند رساند.

دیدگاه‌ها