کد خبر : 1614334 | 07 خرداد 1398 ساعت 15:36 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس-سپاهان از زاویه ای دیگر

ستاره ال کلاسیکوی ایران شماره 9 می‌پوشد؟

حالا که لیگ برتر تمام شده تمام تمرکز روی تک بازی باقیمانده از مرحله نیمه نهایی جام حذفی است که قرار است فردا شب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود.

ستاره ال کلاسیکوی ایران شماره 9 می‌پوشد؟

به گزارش" ورزش سه" کدام تیم به فینال جام حذفی خواهد رسید؟ در فاصله 24 ساعت مانده به پایان بازی کمتر کسی می تواند جدال حساس قهرمان و نایب قهرمانی لیگ برتر این فصل را پیش بینی کند. پرسپولیس و سپاهان در حالی باید در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم بروند که چند روز قبل و در هفته ماقبل آخر لیگ برتر در یک بازی حساس و تماشایی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در نهایت یک امتیاز این بازی بیشتر به درد پرسپولیس خورد و قهرمانی لیگ برتر را گرفت.


یک بازی تمام عیار


بازی فردا شب سپاهان و پرسپولیس همه چیز دارد. لیگ تمام شده و هیچ رقابت دیگری در جریان نیست، هر دو تیم های اول و دوم لیگ ایران هستند، بازی حذفی است و می تواند صد و بیست دقیقه طول کشیده و حتی به پنالتی کشیده شود. بازی حتما باید برنده داشته باشد و دو تیم فقط با هدف برد پا به زمین می گذراند. برانکوایوانکوویچ و امیرقلعه نویی روی نیمکت های دو تیم هستند و در زمین هم کلی بازیکن مطرح وجود دارد. این یک بازی تمام عیار است.


کلین شیت کارها


دو دروازه بان حاضر در درون دروازه سپاهان و پرسپولیس هر دو ملی پوش هستند و هر دو در لیگ امسال در میان بهترین دروازه بانان بوده اند. بیرانوند در 23 بازی 15 کلین شیت داشته و نیازمند در 27 بازی 13 بار کلین شیت کرده است. تنها محسن فروزان عملکرد بهتری از پیام نیازمند داشت که او نیز به خاطر مشکلاتی که در اواخر لیگ برایش به وجود آمد بازی های آخر را از دست داد و با این وصف می توان گفت این بازی فینال دروازه بان ها هم هست. اما نکته جالب اینجا است که بوژیدار رادوشوویچ دروازه بان دوم و کروات پرسپولیس با دو بازی در جام حذفی و دو کلین شیت بهترین دروازه بان از این نظر در رقابت های جام حذفی امسال بوده است.


مهره های مشترک


سه بازیکن حال حاضر پرسپولیس سابقه بازی در سپاهان را داشته اند که مهمترین آن ها سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس است. شجاع خلیل زاده دیگر مدافع تیم پرسپولیس که در بازی فردا از مهره های کلیدی تیمش است که در سپاهان بازی کرده ضمن اینکه مهدی شریفی دیگر سپاهانی قدیمی و سومین بازیکن مشترک دو تیم در بازی فردا است. محسن مسلمان بازیکن سابق پرسپولیس هم فردا با لباس سپاهان مقابل تیم سابقش قرار می گیرد. اما در طی سال ها بازیکنان زیادی بین پرسپولیس و سپاهان رد و بدل شده اند که معروفترین آن ها احمدرضا عابدزاده بوده است. عابدزاده که در استقلال مصدوم شد به سپاهان پیوست و در سال 73 پیراهن پرسپولیس را به تن کرد.


ادموند بزیک یکی دیگر از بازیکنان سرشناسی است که این بار او از پرسپولیس به سپاهان پیوست. مهرداد میناوند، ابراهیم توره و جوادکاظمیان هم از پرسپولیس به سپاهان رفته اند. محسن بنگر، شهاب گردان، محمدرضا خلعتبری و رحمان احمدی هم بازیکنانی بودند که در این سال ها از سپاهان به پرسپولیس آمده اند.


پنالتی زن ها و پنالتی گیرها


استنلی کی روش و علی علیپور در این فصل از رقابت های لیگ برتر مدعی کسب عنوان آقای گلی بودند که در نهایت کی روش این عنوان را به دست آورد. اما نکته جالب درباره این دو بازیکن این است که هردو امسال دو ضربه پنالتی را از دست داده اند. علیپور در برابر پیکان و صنعت نفت آبادان و استنلی کی روش در بازی برابر نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن نتوانسته اند پنالتی هایشان را تبدیل به گل کنند. البته کی روش در این فصل سه پنالتی و علیپور دو پنالتی را در برابر حریفان تبدیل به گل کرده اند. اما آنچه مشخص است اینکه هر دوبازیکن در صورتی که پنالتی در بازی رخ داده یا مسابقه به ضربات پنالتی کشیده شود احتمالا گزینه اصلی مربیان باشند. علی علیپور در بازی قبلی پرسپولیس برابر جم پنالتی آخر تیمش را زد که منجر به پیروزی سرخ ها شد.


وضعیت دروازه بان ها اما کمی فرق دارد. بیرانوند امسال در 23 بازی سه بار مقابل ضربات پنالتی قرار گرفت و یک بار موفق به مهار ضربه شد. نیازمند اما در 26 مسابقه و در برابر هر شش ضربه پنالتی حریفان موفق نبوده است.

 

1408968

 

1408966

 


ستاره زمین؛ شماره 9

مهدی ترابی با سه گلی که در جام حذفی این فصل به ثمر رسانده بهترین گلزن حاضر در زمین مسابقه البته در جام حذفی است. او سه گلش را در سایپا و در برابر تیم های صنعت نفت آبادان و استقلال تهران به ثمر رسانده است و با توجه به دو پاس گل که برای سایپا و پرسپولیس در این فصل از رقابت ها داده است ستاره زمین با توجه به آمار و ارقام جام حذفی به حساب می آید.

 

1408967

دیدگاه‌ها