کد خبر : 1619708 | 03 تیر 1398 ساعت 14:29 | 100.5K بازدید | 0 دیدگاه

ضد حال قرن به نابغه

انتقادات بی رحمانه از مسی در روز تولد 32 سالگی

لیونل مسی در روز تولد 32 سالگی خود کنایه هایی غیرمنتظره از جانب لوئیس فن خال دریافت کرد. سرمربی سابق بارسا مسی را مقصر اول ناکامی های اخیر آبی اناری ها می داند.

انتقادات بی رحمانه از مسی در روز تولد 32 سالگی

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی را با 5 توپ طلا و شش کفش طلا در کارنامه اش، خیلی ها بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می دانند. در آرژانتین و دیگر نقاط دنیا هنوز بر سر اینکه او بهترین بازیکن تاریخ است یا مارادونا، پله و رونالدو، اختلاف وجود دارد. فوق ستاره بارسلونا امروز 32 ساله شد در حالی که همه تمرکزش روی کوپا آمه ریکا و بازی یک چهارم نهایی برابر ونزوئلا است.

 

 

1414470

 

 

مسی در فصلی که گذشت، نتوانست به همه اهدافش با بارسلونا دست یابد. او در لالیگا کمک کرد بارسا قهرمان شود ولی در کوپا دل ری و لیگ قهرمانان ناکام ماند و گل های او کمکی به تیم کاتالان نکرد. از آخرین قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان، بیش از 4 سال می گذرد و مسی نتوانست به وعده ای که ابتدای فصل گذشته به هواداران داده بود، عمل کند.

 

لوئیس فن خال، سرمربی هلندی سابق بارسلونا در مصاحبه ای جنجالی با ال پائیس به مسی تاخت و او را یکی از مقصرین اصلی ناکامی های چند ساله بارسا در لیگ قهرمانان دانست.

شاید کمتر کسی تصور می کرد که سرمربی سابق بارسا اینچنین علیه مسی مصاحبه کند. او در مورد اهمیت بازی تیمی و قدرت انفرادی فوق ستاره ها گفت:« به بارسا نگاه کنید. این تیم چند لیگ قهرمانان با بازیکنی که او را بهترین در تاریخ می دانند، برده است؟ به نیمار در پی اس جی نگاه کنید. او چند لیگ قهرمانان برای پی اس جی به ارمغان آورده؟ نیمار و مسی فوتبالیست هایی با خلاقیت های انفرادی هستند. هر دو از نگاه من بازیکنان خوبی هستند ولی نه بازیکنانی در خدمت تیم و بازی گروهی. در بازی گروهی هیچ بازیکنی مثل بازیکنان در خدمت تیم اهمیت ندارند.»

 

 

1409860

 

 

مسی و لیگ قهرمانان:« معتقدم مسی باید از خود سوال کند که چطور ممکن است از سال 2015 نتوانسته با بارسا فاتح لیگ قهرمانان شود؟ من از مسی به عنوان یک بازیکن با خلاقیت های منحصر به فرد انفرادی خوشم می آید و آمارهای او نیز خارق العاده اند. بله؛ من از مسی خوشم می آید ولی چرا بارسا با او 5 سال است فاتح لیگ قهرمانان نشده است؟ چرا؟

او به عنوان کاپیتان باید از خود سوال کند که چرا بارسا در اروپا موفق نمی شود. بارسا یک تیم فوق العاده در اختیار دارد. چه کسی می تواند بگوید راکیتیچ، کوتینیو، آلبا، تراشتگن و یا ویدال بازیکنان بدی هستند؟ معتقدم مسی هم به نوبه خود مقصر ناکامی های بارسا در لیگ قهرمانان است و آنچه که در این چند سال بر سر بارسا در اروپا آمده است.»

 

 

1402937

 

 

بازیکنان در خدمت تیم:« از این حیث می توانم جیمز میلنر را مثال بزنم. او در 33 سالگی فوق العاده است. در فینال لیگ قهرمانان برابر تاتنهام او را در همه جای زمین می دیدیم. در دفاع، حمله و خط میانی، او برای لیورپول جانفشانی می کرد. در لیورپول حتی مهاجمان هم برای تیم بازی می کنند.»

 

بازگشت نیمار به بارسا:« به یاد دارم که نیمار وقتی در بارسا بود، برای مسی بازی می کرد. من هیچ چیز علیه نیمار ندارم و او را فوتبالیستی فوق العاده می دانم ولی در پی اس جی او برای تیم بازی نمی کند. معتقدم او و مسی باید برای تیم بازی کنند.»

 

 

1414524

 

 

وابستگی بارسا به مسی:« بارسا مجموعه ای از 30 بازیکن خوب است و معتقدم این مسی است که باید خودش را با تیم وفق دهد و نه برعکس. گواردیولا زمانی که در بارسا بود، تاکتیک ها را به نفع تیمش اجرا می کرد ولی مربیان بعد از او در بارسا بیش از حد به مسی وابسته شدند و روح اتحاد تیمی از بارسا گرفته شد. گواردیولا البته که به کمک مسی توانست فاتح آن همه جام شود ولی این مسی بود که در خدمت ایده های پپ بود. این تفاوت بارسای گواردیولا با دیگران است. این مسی بود که خودش را وقف تاکتیک های گواردیولا کرد و نه برعکس.»

 

 

دیدگاه‌ها