کد خبر : 1614715 | 09 خرداد 1398 ساعت 11:38 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

ارتش هوایی ژنرال زمین گیر شد

الکلاسیکوی ایران جذاب تر و پر حاشیه تر از آنچه همه تصور میکردند به پایان رسید.

ارتش هوایی ژنرال زمین گیر شد

به گزارش ورزش سه ، بازی زیبا و پرتنشی که برعکس دو بازی محتاط و کسل کننده ی لیگ، همه چیز داشت و پر از اتفاق بود و گویی جنگ مرگ و زندگی بود.


ولی براستی چه شد که چنین رقابت نزدیک و زیبایی شاهد بودیم.


تیم امیر قلعه نویی مانند همه ی بازیهای این فصل میل به نفوذ از کناره ها و ارسال توپ برای مهاجمان سرزن خود بخصوص کی روش استنلی داشت.


در آنسوی میدان برانکو برای مقابله با خط حمله سپاهان، روی قدرت سرزنیِ مدافعان خود، بخصوص سید جلال حساب ویژه ای باز کرده بود و در واقع سید جلال را مامور مستقیم مهار کی روش کرده بود.


بر اساس آمار سایت یازده، زوج خط دفاعی پرسپولیس ۱۴ نبرد هوایی داشتند، که در ۹ نبرد موفق عمل کردند.


در طرف مقابل کی روش و قربانی در مجموع ۱۵ نبرد هوایی داشتند که ۶ نبرد موفق بوده.

 

1409484


آماری که نشان میدهد درصد موفقیت زوج دفاعی پرسپولیس در نبردهای هوایی بیشتر بوده، البته تعویض زود هنگام قربانی و اخراج کی روش هم در این آمار تاثیر داشته است و نکته حائز اهمیت اینکه کی روش و قربانی هیچکدام حتی یک شوت هم به سمت دروازه پرسپولیس شلیک نکردند.


اما در طرف مقابل، پرسپولیس که در بازی با السد یک نمایش بی نقص داشت، در این دیدار هم یک فوتبال با برنامه و متنوع ارائه داد.


شاید یکی از دلایلی که منجر به برتری پرسپولیس شد، تنوع تاکتیکی و استفاده از همه ی نقاط زمین در این بازی بود.


البته اخراج ایران پوریان و کی روش هم در اجرای بازیِ باز و مالکانه به پرسپولیس کمک کرد.


طبق آمار سایت یازده، همه ی پنج بازیکن ترکیب ابتدایی پرسپولیس در خط حمله و هافبک، حداقل یک شوت به سمت دروازه سپاهان داشته اند و حاصل آن دو تیر دروازه و یک گل و چندین سیو نیازمند بود که سهم علیپور بیشتر از همه بازیکنان است.


در مجموع، پرسپولیس در تک تک نقاط زمین هم‌ از لحاظ تیمی و هم از لحاظ فردی و آماری برتر از سپاهان بود و شاید تعویض های پر حرف و حدیث ژنرال و اخراج بازیکنان سپاهان در بدست آمدن این آمار و شکست این تیم بی تاثیر نباشد.


آمار کلی بازی نشان میدهد، پرسپولیس در همه آیتم ها مانند درصد مالکیت، تعداد پاس، شوت، سانتر و حتی نبرد هواییِ موفق، عملکرد بهتری نسبت به سپاهان داشته و تیم برتر زمین بوده و در واقع ارتش هوایی ژنرال را در نصف جهان زمین گیر کرد.

 

مقداد معماریان

 

1409485

 

 

دیدگاه‌ها