کد خبر : 1384929 | 15 دی 1395 ساعت 15:03 | 58.9K بازدید | 3 دیدگاه

تقویم آسیا دلیل اصلی مشکلات است؛

تاج: مسئولیت صحبتهای برانکو با او نیست!

رئیس فدراسیون فوتبال می گوید که این انتظار که فدراسیون در هر لحظه بعد از هر اتفاق واکنشی نشان دهد، انتظار درستی نیست.

تاج: مسئولیت صحبتهای برانکو با او نیست!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از اتفاقات رخ داده در اردوی تیم ملی و اختلاف میان کی روش و برانکو در جمع خبرنگاران درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

 

 

سکوت نکرده ایم
مسئولان پرسپولیس تماس گرفتند و گفتند می‌خواهند جلسه داشته باشند و اینجا آمده‌اند. طاهری امروز به اینجا آمد و با هم صحبت کردیم، اما من برای یک سری افراد متأسفم که می‌گویند فدراسیون سکوت کرده است.

منظور این افراد از سکوت چیست؟ مگر ما باید همان لحظه که اتفاقی رخ می‌دهد چیزی بگوییم؟ گاهی اوقات سکوتی که انجام می‌شود همراه با تدبیر است.

 

 

اعتراض ها باید کتبی باشد
امروز با طاهری در مورد این مسائل صحبت کردیم. اظهارات سرمربی پرسپولیس طبق ماده 20 کمیته اخلاق و ماده 72 انضباطی فیفا در رسانه‌ها به شکلی بوده که مسئولیت آن بر عهده خودش نیست. من به طاهری هم گفتم که اگر قرار است بحث و اعتراضی به برنامه تیم ملی صورت بگیرد باید به صورت مکتوب ارائه شود. اگر به این شکل باشد کار قانونی بوده است اما نباید چنین مصاحبه‌هایی انجام شود.

 


این صحبتها در شان افراد نیست
خوب نیست که در مصاحبه‌هایشان بگویند "چرا تیم ملی با سوریه جنگ زده مساوی کرده است"، یا اینکه "در فلان کشور اردو زده‌ایم"، این صحبت‌ها در شأن افراد نیست و در حیطه اختیارات آنها هم نیست که بخواهند در مورد آن صحبت کنند. این مسائل را به طاهری گفتم. ما اگر سکوت می‌کنیم به خاطر تدبیر است، رسیدگی به این مسائل را فدراسیون فوتبال وظیفه خود می‌داند و هر اقدامی لازم باشد به موقع انجام می‌دهد. وقتی در سازمان لیگ جلسه می‌گذاریم و همه می‌آیند یعنی اینکه تصمیم درستی گرفته شده است. اینکه می‌گویند "اگر بازی با مراکش انجام می‌شد ما اعتراضی نمی‌کردیم"، خوب نیست؛ چرا که بازی با مراکش هنوز لغو نشده است و ما پیگیر این موضوع هستیم که این بازی انجام شود.

 


از برخی صحبتها تعجب می کنم
بله هیچ مشکلی از لحاظ کمبود بازیکن وجود ندارد و به اندازه کافی بازیکن در اردوی تیم ملی هست. اتفاق عجیب که در این بین افتاد این بود که سرمربی پرسپولیس اعلام کرد "نتایج این تیم به اردوی تیم ملی بازمی‌گردد" و هر اتفاقی برای تیمش رخ دهد متوجه کی‌روش و تیم ملی است. سرمربی تیم ملی هم تصمیم گرفت بازیکنان این تیم را برگرداند تا پرسپولیس آسیبی نبیند و نتایج احتمالی هم به عهده خودشان باشد. موضوع بعدی این است که تیم ملی هر طور که باشد مسیر خودش را می‌رود اما من از بعضی مصاحبه‌ها و تیترها تعجب می‌کنم که چرا فضای رسانه‌ای به این شکل شده است.

 

 

مشکلات یک بار برای همیشه باید حل شود
حالا یک اتفاقی افتاده است. البته نمی‌گویم اتفاق مهمی نیست که اگر مهم نبود ما با سرپرست باشگاه پرسپولیس جلسه نمی‌گذاشتیم که درباره این اتفاق صحبت کنیم. با طاهری حرف‌هایمان را زدیم و او هم جواب‌های کافی و وافی را به ما داد و ما هم صحبت‌هایی که لازم بود انجام دادیم. فدراسیون این موضوع را بررسی خواهد کرد تا مشکلات برگزاری اردوی تیم ملی یک بار برای همیشه حل شود. اینکه هر بار ما بخواهیم اردو بگذاریم پیش از آن اعتراضی صورت بگیرد و پس از آن التهابی به وجود بیاید خوب نیست، موضوع باید یک بار برای همیشه حل شود. از گذشته و در زمان ریاست آقای کفاشیان هم همیشه این اعتراض‌ها بوده است. حالا این اردو 5 روزه است و ما اگر همین الان مشکل را حل نکنیم در اسفندماه که پیش از بازی با قطر اردوی مهمی داریم با مشکلاتی مواجهه می‌شویم.

 


اگر امروز مشکل حل نشود، در آینده دچار مشکل می شویم
اگر ما سکوت کردیم برای این بود که بینیم باید چه کاری انجام دهیم تا این مشکل را حل کنیم در اصل ما تدبیر کردیم و سریعا واکنش نشان ندادیم که بازیکنان را نفرستید، فلان کار را نکنید و کار دیگری انجام دهید. ما از اسفندماه درگیر مسابقات مهمی خواهیم شد و مقدماتی جام جهانی را پیش رو داریم که همه آبروی فوتبال ما در این چند بازی باقی مانده، است. همزمان 4 تیم پرسپولیس، ذوب‌آهن، استقلال و استقلال خوزستان هم درگیر لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند. باید لیگ را برگزار کنیم و اگر مشکل هم‌اکنون حل نشود آن موقع حسابی دچار مشکل خواهیم شد. اکنون جنجال شده و ایرادی ندارد که جنجال شود چون اگر در کوران بازی‌های مهمی که پیش رو داریم این اتفاقات تکرار شود آن موقع اتفاق عجیبی رخ داده است.

 


مشکل تقویم شرق و غرب همیشه وجود دارد
این مشکل همیشه وجود دارد چون تقویم مسابقات شرق و غرب آسیا یکی نیست و ما باید به دنبال حل این مشکل هم باشیم تا مشکل تقویم را حل نکنیم این مسئله هم درست نمی‌شود و ما دنبال حل همین مشکل هستیم. اتفاقا برای حل این مشکل جلسه‌ای 3 ساعته با شیخ سلمان داشتیم که او هم با روی باز از ما استقبال کرد. باز هم می‌گویم تا تقویم آسیا به نفع کشورهای شرق قاره است ما با این مشکلات مواجه هستیم نه فقط ما بلکه قطر، عربستان، امارات، عمان و سایر کشورهای عربی هم، چنین مشکلی را دارند، حالا کشوری چون ما بیشتر درگیر چنین مسئله‌ای است چون 4 سهمیه داریم؛ در صورتی که ازبکستان فقط 2 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا دارد که کمتر از ما درگیر چنین مشکلاتی می‌شود، همانطور که می‌دانید عمده بازیکنان ملی‌پوش هر کشوری هم در تیم‌هایی هستند که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و این مشکل را بیشتر می‌کند.

 

 

مشکلات باید ریشه ای حل شود
ما 3-4 سال پیش هم با چنین مشکلی مواجه بودیم که همزمان با اردوهای تیم ملی استقلال و سپاهان که بازیکنان ملی‌پوش زیادی داشتند درگیر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بودند و بازی‌های 120 دقیقه‌ای هم انجام دادند. استقلال آن زمان بازی‌هایش را واگذار کرد و سپاهان هم پس از استقلال نتایجش را واگذار می‌کرد. ما باید به فکر چنین مسائلی هم باشیم تا مشکلات حل شود و اگر اکنون این مشکل را برجسته نکنیم تا آن به صورت ریشه‌ای حل نشود دچار مشکل خواهیم شد. یک بار برای همیشه کشور باید در این خصوص متحد شود تا مشکلات را حل کرده و طبقه‌بندی کنیم.

 


به زودی با مدیران جلسه خواهیم داشت
سازمان لیگ برنامه داده است و ما از همه باشگاه‌ها و مدیرانشان می‌خواهیم طبق این برنامه عمل کنند. به زودی هم با مدیران جلسه‌ای خواهیم گذاشت تا در این خصوص با آنها صحبت کنیم. از سازمان لیگ هم خواستم از باشگاه‌ها پیشنهادهای آنها را در خصوص برنامه لیگ بگیرد که ما پاسخ گرفتیم یک بار این کار انجام شده است اما خواستم دوباره نظر باشگاه‌ها در این خصوص جویا شوند. باید باشگاه‌ها در نظر بگیرند که ما مسابقات مقدماتی جام جهانی، لیگ قهرمانان آسیا، لیگ و بازی‌های حذفی را هم پیش رو داریم و بهترین پیشنهاد خود را ارائه کنند هرچند به  دلیل همین فشردگی بازی‌های جام حذفی را زودتر برگزار کردیم و فقط بازی نهایی مانده که پس از پایان لیگ برگزار می‌شود تا برنامه‌ بازی‌هایمان سبک‌تر شود.

 

 

طاهری از اتفاقات رخ داده ناراحت است
علیرضا منصوریان به ما گفت که بهتر بود بازی‌ها هر 5 روز برگزار می‌شد اما به او گفتیم که در بهمن ماه تنها 4 تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند و بقیه تیم‌ها بازی نداشتند. ما برنامه‌ریزی‌ مسابقات را براساس لیگ و آسیا پیش می‌بریم. باید طبق شرایط جلو برویم، امروز به مدیرعامل پرسپولیس گفتم باید ببینیم این مشکلی که به وجود آمده از کجا شروع شده است. فدراسیون فوتبال در زمینه تیم ملی و پرسپولیس موضعی نگرفت و اگر به طاهری حرف‌های امروز را نمی‌زدیم و مصاحبه می‌کردیم خلاف مدیریت بود. اگر قرار بود ما هم صحبت کنیم کارمان مثل پرسپولیس  می‌شد. طاهری هم از اتفاقات به وجود آمده ناراحت بود.

 

 

جلسه مربیان با کی روش می تواند مفید باشد
برگزاری جلسه با سرمربیان لیگ برتری پیشنهاد خوبی است و شاید به زودی این کار را انجام دهیم، شاید در این جلسه برنامه مسابقات را اعلام کنیم و هر کسی پیشنهادی بدهد اما مطمئنا تغییر ماهوی صورت نمی‌گیرد. هر مدیری می‌تواند براساس مطالب خودش پیشنهادات را بدهد و ما آن را بررسی خواهیم کرد. خودمان اهل برنامه هستیم و پیشنهادی برسد که مورد قبول باشد می‌پذیریم.

 

 

کی روش آدم بزرگواری است
این موضوع حل خواهد شد. کی‌روش آدم بزرگواری است و بازیکنان را مانند بچه‌های خودش می‌داند. پرسپولیسی‌ها گفته‌اند که از حضور بازیکنانشان در این اردو ضرر خواهد کرد و به این خاطر سرمربی تیم ملی بازیکنان را در اختیار پرسپولیس قرار داد

 

 

بازگرداندن بازیکنان واکنش کی روش به صحبتها بوده است
خیر او بازیکنان را تحویل داده تا در اختیار باشگاه خود قرار بگیرند. می‌گویند تیم شکست بخورد به خاطر تیم ملی است، کی‌روش هم به خاطر رفتارهایی که می‌شود تصمیم گرفت که بازیکنان را بازگرداند. به طاهری گفتم اگر همه حرف‌هایی که در این مورد مطرح شده صرفا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال تحویل می‌دادید هیچ ایرادی نداشت و موظف بودیم به نامه جواب دهیم. هر کسی به برنامه لیگ اعتراض دارد بگوید تا برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد. در جلسه‌ای از همه مربیان دعوت می‌کنیم که شرکت کرده و نظرات خود را بدهند. برنامه از طرف سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها داده شده است. وقتی مدیرعامل باشگاهی برنامه‌ای را قبول می‌کند معنی‌اش چیست؟ آیا به این معنا نیست که این برنامه را پذیرفته است؟ اگر حرفم غیرمنطقی است شما بگویید.

 

 

کی روش آدم بزرگواری است
این موضوع حل خواهد شد. کی‌روش آدم بزرگواری است و بازیکنان را مانند بچه‌های خودش می‌داند. پرسپولیسی‌ها گفته‌اند که از حضور بازیکنانشان در این اردو ضرر خواهد کرد و به این خاطر سرمربی تیم ملی بازیکنان را در اختیار پرسپولیس قرار داد

 


بازگرداندن بازیکنان واکنش کی روش به صحبتها بوده است
او بازیکنان را تحویل داده تا در اختیار باشگاه خود قرار بگیرند. می‌گویند تیم شکست بخورد به خاطر تیم ملی است، کی‌روش هم به خاطر رفتارهایی که می‌شود تصمیم گرفت که بازیکنان را بازگرداند. به طاهری گفتم اگر همه حرف‌هایی که در این مورد مطرح شده صرفا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال تحویل می‌دادید هیچ ایرادی نداشت و موظف بودیم به نامه جواب دهیم. هر کسی به برنامه لیگ اعتراض دارد بگوید تا برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد. در جلسه‌ای از همه مربیان دعوت می‌کنیم که شرکت کرده و نظرات خود را بدهند. برنامه از طرف سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها داده شده است. وقتی مدیرعامل باشگاهی برنامه‌ای را قبول می‌کند معنی‌اش چیست؟ آیا به این معنا نیست که این برنامه را پذیرفته است؟ اگر حرفم غیرمنطقی است شما بگویید.

 

 

چرا باید قبل از شنیدن صحبتها واکنش نشان دهیم؟
ما از دیروز تا به حال سکوت کردیم تا ببینیم شرایط چطور می‌شود آنوقت تیتر می‌زنند فدراسیون سکوت و مسائلی را مطرح می‌کنند. چه شده که فدراسیون سکوت می‌کند و دایم از این موضوعات حرف می‌زند. آنوقت تاسف هم می‌خورند می‌گویند چرا سکوت کرده است. کدام آدم عاقلی قبل از شنیدن صحبت‌های مسئولان باشگاه و جویا شدن دلیل انتقاد آنها اقدام به اظهار نظر می‌کند. به ما گفتند هواداران فلان باشگاه اقداماتی انجام داده که برخی نهادها به ما کمک کردند تا این مشکلات حل شود. متاسفانه نحوه برخورد در فوتبال عجولانه شده و آنوقت ما هم که صبر می‌کنیم می‌گویند چرا سکوت می‌کنید. 

 


این آخرین دعوا نیست
 همه باید کمک کنیم تا این مشکلات حل شود. امیدوار نیستم این آخرین دعوای بین تیم ملی و باشگاه‌ها باشد. باید با مدیران و سرمربیان باشگاه‌ها جلسه بگذاریم و بگوییم اگر پیشنهاد بهتری دارند به ما ارائه دهند. آنوقت اگر پیشنهاد بهتری ندارند این مسائل را دیگر مطرح نکنند. پرسپولیس این بار انتقاد داشت که باید پس از بازگشت تیم ملی 3 روز بعد بازی سنگینی برگزار کند ما گفتیم این بار بازیکنان‌شان بیایند تا این مشکل را حل کنیم اما این مسائل برای همه تیم‌هاست. مثلا استقلال در مقطعی از فصل طی 12 روز 3 بازی حساس در پیش دارد و تیم ملی در خرداد ماه 3 مسابقه سنگین در راستای رسیدن به جام جهانی دارد. ما باید از حالا شرایط را برای آن زمان فراهم کنیم. تا وقتی تقویم آسیا به این شکل پیش می‌رود ما هر 4 سال یک بار مشکل داریم. به محض اینکه مقدماتی جام جهانی شروع می‌شود این اتفاقات می‌افتد. 

 


دستیاران کی روش بر نگشتند
دستیاران کی‌روش برنگشتند اما من فردا در مورد این موضوع صحبت می‌کنم. اگر آنها به تهران برگشته‌اند قطعا فردا می‌آیند و در موردش صحبت می‌کنیم.

 

 

دیدگاه‌ها