کد خبر : 1585392 | 30 دی 1397 ساعت 18:45 | 17.3K بازدید | 0 دیدگاه

سربازان ویتنامی را جدی بگیرید! (عکس)

بازیکنان سختکوش ویتنامی با حذف تیم شگفتی‌ساز اردن و مربی خوشتیپ بلژیکی‌اش حالا اولین تیم راه یافته به یک چهارم جام ملت‌های آسیا هستند.

به گزارش "ورزش‌سه"، قبل از اینکه که علیرضا فغانی سوت شروع مسابقه دو تیم ویتنام و اردن را به صدا درآورد بیشتر اهالی فوتبال در سطح قاره کهن تصور می‌کردند که شاگردان بورکلمانس بلژیکی حالا با شکست سرخ‌های شرق آسیایی به جمه هشت برتر جام می‌رسند. تیمی از سرزمین اصحاب کهف که با شکست استرالیا و سوریه به غول کش جدید غرب آسیا تبدیل شده بود و همه از آن‌ها به عنوان مدعی جدید نام بردند.


با شروع بازی طبق تفکر موجود اردنی‌ها فشار زیادی را بر روی حریف آوردند و در دقیقه 39 با شوت زیبای بها عبدالرحمن به گل اول دست یافتند. اما با شروع نیمه دوم ویتنامی‌های جوان نبض بازی را در دست گرفتند و پس از گذشت شش دقیقه با حرکت تاکتیکی زیبا گل اول را وارد دروازه عامر شفیع کردند. اما این گل هم رضایت آن‌ها را کسب نکرد و سربازان هانگ سئو کره‌ای باز هم یورش به سمت اردن را در دستور کار قرار دادند.

تاکتیک استفاده از شوت‌های سر ضرب که اردن را از پا درآورد و به نوعی آن‌ها را در کما فرو برد.


در نهایت هم پس از 120 دقیقه این بازی به پنالتی رفت و این ضربات مرگبار برنده مسابقه را مشخص می‌کرد. شاید قبل از شروع جام زمانی که هانگ سئو، مربی کره‌ای ویتنام اعلام کرد برای قهرمانی پا به امارات می‌گذارند همگان او را به سخره می‌گرفتند. اما روحیه مناسب و خودباوری بازیکنانش در ضربات پنالتی به خوبی نشان داد که این شعار در قلب و باور تک تک آن‌ها حضور دارد و همین خصیصه هم ویتنام را به مرحله یک چهارم نهایی رساند. حالا باید سربازان ویتنامی را از قبل بیشتر جدی گرفت و نباید از آن‌ها به عنوان تیمی درجه سومی نام برد.

 

1374578

 

1374579

 

1374580

 

1374581

دیدگاه‌ها