کد خبر : 1565143 | 09 آبان 1397 ساعت 14:15 | 253.3K بازدید | 1 دیدگاه

اندازه یه پشه زور ندارم ولی ...

علی دایی: این چک به هرکی بخوره سه روز می‌خوابه!

سرمربی سایپا با حضور در نشست خبری دفاعیه ای کامل از اتفاقات تختی بر زبان آورد و از تعطیلی نود انتقاد کرد.

علی دایی: این چک به هرکی بخوره سه روز می‌خوابه!

به گزارش "ورزش سه"، علی دایی کمتر از 5 روز بعد از روز جنجالی در تختی در نشست خبری حاضر شد تا به رسم همیشه که بیشتر صحبت های خود را در نشست های خبری مطرح می کند، در این نشست به گفت و گو با خبرنگاران بپردازد.


سرمربی سایپا در شروع نشست اما با یک جنجال تازه رو به رو شد و این بار در کنار دوربین های تلویزیونی، دیگر دوربین ها نیز در نشست خبری او ممنوع الورود شدند تا سرمربی سایپا در روزی که بخش اعظم صحبت های او به موضوع درگیری و سیلی اختصاص داشت، به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد. محمود نظر یکی از خبرنگاران قدیمی با حضور خود در این نشست مسئولیت کشاندن کنفرانس خبری به حاشیه را بر عهده داشت و سوال او بود که باعث شد تا دایی بخش اعظم صحبت های خود را به درد دل اختصاص دهد.


*از بازی قبل با استقلال درس گرفتیم


بخش اول صحبت های او دایی درباره دیدار با استقلال بود و او در این باره گفت: یک بازی مهم دیگر در پیش داریم. دوست نداریم از جام حذفی خداحافظی کنیم. در لیگ به استقلال باخته ایم و این بهترین فرصت برای جبران است. هفته گذشته بازی سختی داشتیم و در دقایق پایانی به نتیجه تساوی رسیدیم.  با اینکه فرصت کمی برای بازی با استقلال داشتیم، فقط توانستیم بازیکنانمان را ریکاوری کنیم. با تمام توان برای برد به زمین می رویم.
وی درباره غایبان این تیم و تغییرات نسبت به دیدار با پرسپولیس، تصریح کرد: روزبه شاه علیدوست و سلطانی مهر مصدوم هستند ولی معین عباسیان با ما تمرین کرده است. یکی دو جوان دیگر هم مصدوم هستند. سعی می کنیم با درسی که از بازی قبل با استقلال گرفتیم، نقاط ضعف را پوشش بدهیم و به دور بعدی جام حذفی راه یابیم.
بخش بعدی صحبت های دایی درباره تجربه حضور در نفت و انحلال این تیم بود. دایی در این باره نیز با مشی انتقادی صحبت کرد و افزود: دنبالش را نگرفتم. هیات موسس باشگاه نفت باید پاسخگو باشد. به طور قانونی می توانیم به حق و حقوقمان برسیم. آنها باید جوابگو باشند. این تیم خیلی وقت پیش منحل شده بود ولی تازه رسما اعلام کرده اند.
سرمربی سایپا درباره احتمال کشیده شدن بازی به وقت های اضافه نیز صحبت کرد و گفت: این هفته کار خاصی نکردیم. سعی کردیم بدن بازیکنان را بازسازی کنیم و با تمام توان از آنها استفاده کنیم.


*اندازه پشه زور ندارم


محمود نظر مطبوعاتی قدیمی که همواره خود را به نشست های شفر می رساند، این بار نیز قبل از نشست شفر در نشست دایی شرکت کرد و در این باره به گفت و گو با علی دایی پرداخت و ضمن تجلیل از دایی و خدمات او به فوتبال خواهان توضیح او درباره این اتفاق شد. دایی که از ملاقات با نظر خرسند به نظر می رسید، در این باره گفت: تا آن بالایی بخواهد برگ از درخت نمی افتد. عالم و آدم جمع شوند و سناریو درست کنند نمی توانند برای من کاری کنند. نمی دانم برایشان درس عبرت نشده است! من به اندازه پشه زور ندارم. این سیلی به هرکسی بخورد سه روز می خوابد! انگشترم همیشه دستم است. چطور می زنم که اندازه پشه روی صورت کسی جا نمی افتد؟
وی تاکید کرد: صدا و سیمایی که پسوند جمهوری اسلامی دارد باید اسلامی عمل کند. آن فردی را که کتک زدیم، الان فراری است. (اشاره به خبر درگیری اش با یکی از هنرمندان در سال گذشته) ما حکم جلبش را گرفتیم. در ورزشگاه تختی چقدر دوربین بوده است؟ چطور این همکار عزیزتان را سیلی زدم که هیچ اتفاقی برایش نیفتاده است؟ یکی به من بگوید. وجدان چیز خیلی خوبی است. متاسفانه بعضی ها وجدان را به چیزهای مادی می فروشیم. به خیلی چیزها در دنیا وجدانمان را می فروشیم.
دایی ادامه داد: من کجا او را زدم. من مگر اندازه پشه هستم؟ اگر سیلی به کسی بزنم اتفاقی نمی افتد؟

 

 

دایی برای اثبات صحبت های خود دستانش را نشان داد و گفت که قدرت دست های او می تواند یک نفر را سه روز بخواباند. دفاعیه ای که می تواند جمله ای تاریخی و البته دفاعیه قابل قبول از سوی سرمربی سایپا باشد.

 


*از من بی حرمتی دیده اید؟


سرمربی سایپا در پاسخ به این سئوال که آیا آن گزارشگر برای صحبت با شما جلو آمد؟ خاطرنشان کرد تا الان فامیلی این گزارشگر را نمی دانستم. در برنامه کذایی که پخش می شد و معلوم بود سناریویی علیه من است، او را دیدم و اسمش را متوجه شدم. فکر می کنم پدر ایشان نان و نمک پدر من را در اردبیل خورده باشد. فقط متاسف شدم.
دایی با طرح این سئوال که مگر جایگاه خبرنگاران در ورزشگاه ها کجاست؟ ادامه داد: مگر نباید بیایم در میکسدزون صحبت کنم؟ تا الان مگر به یکی از شما بی حرمتی کرده ام؟ شاید فقط گفته باشم جوابتان را نمی دهم. به هرکسی بی حرمتی کرده ام بگوید. حرف بدی از من شنیده اید؟
خبرنگاری خطاب به دایی گفت که کارش درست نبوده است. سرمربی سایپا در واکنش گفت: شما دنبال حاشیه هستید. خود شما به این آدم ها فضا می دهید. اگر مسلمان هستید به من بگویید که چیزی روی صورت او دیده اید؟


*اگر او را زده ام، چرا شکایت نمی کند؟


دایی درباره اینکه حراست وزارت ورزش هم اعلام کرده است به این گزارشگر سیلی زده است؟ گفت: اگر چک زده ایم چرا نمی رود شکایت کند؟ چرا من شکایت می کنم؟ هم می زنم و هم شکایت می کنم؟ اینطور نیست. نمی دانم شاید در آن صحنه ۱۰ نفر ما را گرفته بودند اتفاقی هم افتاده باشد. من نفر اول رفتم رختکن که دیدم سر و صدا بلند شد و دیدم بازیکنم را می زنند. من برگشتم ولی شما نوشتید با رادوشوویچ درگیر شدم. چه درگیری ای؟ شما چطور وجدانتان اجازه می دهید چنین چیزهایی بنویسید. من کجا با رادو درگیر شدم. به او  گفتم برو رختکن و او هم رفت.
وی تاکید کرد: آقای ضیایی چه کاره است؟ آیا مسئول حراست است؟ آیا پلیس امنیت است که به من بگوید برو رختکن. کدام یک از شما حق دارید به من بگویید برو رختکن و بعد «پر رو پر رو» مصاحبه می کند. اگر اینرا همان موقع می شنیدم همان لحظه سیلی را می زدم! او در جایگاهی نیست که این حرفها را بزند.
دایی تاکید کرد: شما خبرنگاران باید موقعی ناراحت بشوید که سئوالی بپرسد و من جواب ندهم و به جایش سیلی بزنم. او نه وظیفه ای داشت و نه جایگاهش بود. به او ربطی نداشت. این دفعه کسی بخواهد از حریمش بیرون بیاید شاید این برخورد را بکنم ولی به خودم اجازه نمی دهم. مردم جور دیگری مرا نگاه می کنند. متاسفانه آنقدر هم در این ارگانها هستند که دنبال این مسائل هستند. چرا نمی توانند به چیزهای دیگر گیر بدهند؟


*این بار سیلی میزنم تا آش نخورده و دهن سوخته نشوم!


سرمربی سایپا دوباره به انتقاد از صدا و سیما پرداخت و گفت: همان صدا و سیمایی که این همه مدت با آن مصاحبه نمی کنم، چرا کارمندش این مسئله را مطرح می کند؟ چرا یکی از شما این حرف را نمی زند؟ خیلی برای آدم زور دارد که من چک را در صورتش خوابانده ام؛ اگر چک می زدم مطمئن باشید دوربین می آمد و آثار چک را نشان می داد. ایشان آنجا چه کار می کرده است؟ ایشان به گفته خودش چه وظیفه ای داشته به من بگوید بفرمایید بروید رختکن.


سرمربی سایپا افزود: مطمئن باشید این دفعه این اتفاق بیافتد این کار را می کنم (سیلی می زنم) تا آش نخورده و دهان سوخته نشوم. چند روزنامه که احوالشان معلوم است، ۵۰ مطلب درباره من نوشته بود که این دفعه باید جلوی علی دایی ایستاد. همان روزنامه ای که همکارتان رفت با بیگانگان صحبت کرد، برایم مطلب می زد. الان ایستاده ام و کارم را می کنم. از هیچکسی جز آن بالایی نمی ترسم. هر احدی می خواهد برود راجع به من چرندیات بگوید. تا آن بالایی نخواهد چیزی عوض نمی شود. عشق و علاقه مردم به من بیشتر از این حرفها می شود. هزار بار گفته ام هیچ وقت از منِ نوعی نترسید. من آدم سیاسی نیستم و تا آخر عمرم سیاسی هم نمی شوم. من نوکر مردم و افتخار هم می کنم برایشان کاری کنم.
وی تاکید کرد: کارمندشان را می فرستند و می گویند دایی سیلی زده است. آن شبکه می خواهد به کجا برسد؟ چه کسی آن شبکه را نگاه می کند؟ مردم شاید به ندرت آن برنامه را ببینند. مردم یک برنامه را (برنامه نود) با عشق و علاقه نگاه می کردند که آنرا هم تحریمش کردند! دارد چه اتفاقی می افتد. متاسفم سرشان را عین کبک در برف کرده اند و نمی دانند در جامعه چه خبر است و مردم چه می گویند.

 

*کسی که از او شکایت کردم، فراری است


سرمربی سایپا از برنامه 90 نیز حمایت کرد و درباره حاشیه های این برنامه و تعطیلی به وجود آمده برای این برنامه، گفت: من دل خوشی از برنامه نود ندارم. در این چند سال مسائلی به ضرر تیم هایی مثل ما در این برنامه بوده است ولی به نظرم آبروی صدا و سیمای ما برنامه ای مثل نود بود؛ برنامه ای که بالای سه چهار پنج میلیون نفر آنرا تماشا می کردند. اینکه برنامه نود را الان پخش نمی کنند به نظرم بزرگترین اشتباه است. کارهایی که اینها می کنند، نتیجه عکس می دهد و علاقه مردم را به امثال برنامه نود بیشتر می کند. برنامه ای که سابقه طولانی دارد، یک مجری خیلی خوب و تحصیلکرده دارد را تحریم می کنند. صدا و سیما خودش به خودش با این تصمیمات ضربه می زند.
دایی در پایان گفت: یک چیزی به ذهنم آمد. فکر نکنم صدا و سیمای ما آنقدر سخیف شده باشد که به قول شما آقای ضیایی سخنگوی این صدا و سیما در برنامه کذایی باشد و سیاست های صدا و سیما را عنوان کرد. این گزارشگر سخنگوی صدا و سیما است؟ خدا را شکر صدا و سیما نیازی ندارد با امثال من مصاحبه کند. مطمئنا امثال من به درد صدا و سیمای ما نمی خوریم! امثال من به چه درد صدا و سیما می خورد؟ ما که نمی توانیم چیزی را لاپوشانی کنیم و از چیزی بگذاریم. صدا و سیما به درد امثال کسانی می خورد که یکساعت و نیم صحبت می کنند و بعد فراری می شوند. (اشاره به هنرمندی که مدعی بود با دایی درگیر شده و الان فراری است) کاش صدا و سیما کمک می کرد این آدم را پیدا می کرد تا قانون مجازاتش کند. ما داریم به حاشیه می رویم. حیف این مردم و صدا و سیما است. با مردم این بازی ها را نکنیم. حیف است.

دیدگاه‌ها