کد خبر : 1619290 | 01 تیر 1398 ساعت 17:15 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

سورپرایز تکمیل می شود؟

گزارش: شگفتی سازی جوانان افغان در قلب تبریز

تیم فوتسال جوانان افغانستان امروز دیدار نهایی قهرمانی آسیا را در مقابل ژاپن برگزار خواهد کرد.

گزارش: شگفتی سازی جوانان افغان در قلب تبریز

به گزارش "ورزش سه"، امروز آخرین بازی فوتسال جوانان قهرمانی آسیا در سالن پورشریفی تبریز برگزار می شود. در یک هفته اخیر این بازی با 12 تیم برگزار شد و در نهایت تیم های افغانستان و ژاپن به فینال رسیدند؛ ایران و اندونزی نیز در رده بندی به مصاف هم رفتند.

 

نکته جالب از این بازی ها، شگفتی سازی تیم جوانان افغانستان بوده است. آن ها که با هدایت عبدالرزاق ممراک پای به این بازی ها گذاشته اند، در مرحله گروهی با ایران و هنگ کنگ هم گروه شدند و توانستند به عنوان یکی از بهترین تیم های دوم صعود کنند. در مرحله گروهی افغان ها 6 گل به هنگ کنگ زدند و مقابل ایران نیز نمایش بسیار خوبی را از خود نشان دادند و باوجود شکست، همه را به تحسین وا داشتند.

 

جوانان افغانستان در یک چهارم نهایی موفق شدند تیم قدرتمند و همیشه مدعی تایلند را 3-2 شکست دهند. در بازی نیمه نهایی هم آن ها یکی دیگر از نمایندگان شرق آسیا یعنی اندونزی را از پیش رو برداشتند تا برای اولین بار به فینال قهرمانی آسیا صعود کنند.

 

نکته جالب این است که افغانستان در دوره قبلی در گروه سوم شده بود و حتی به مرحله حذفی نیز نرسیده بود اما حالا نمایش افغان ها نشان می دهد که همسایه شرقی ایران، در سال های آینده به یکی از مدعیان جدی فوتسال تبدیل خواهد شد.

آن ها تا اینجای کار 15 گل زده و 9 گل خورده اند و در خط حمله آمارشان با ژاپن برابری می‌کند. آقای گل رقابت ها نیز در ترکیب تیم افغانستان است؛ سیدحسین موسوی با 6 گل در صدر جدول جای دارد و هیچ بعید نیست امروز در تبریز کفش طلا را از آن خود کند.

 

نکته جالب این است که افغان ها در تبریز به شدت مورد حمایت نیز هستند و باتوجه به ارتباط نزدیکی که به ایرانی ها دارند، مورد حمایت هواداران تیم ملی قرار می گیرند. البته این حمایت زمانی شدت یافت که شاگردان عبدالرزاق در برابر ایران نمایش سزاوارانه ای را ارائه کردند و موفق شدند تنها با یک اختلاف گل ببازند.

 

1414473

 

عبدالرزاق ممراک سرمربی این تیم در خصوص موفقیت شاگردانش می گوید: قهرمانی در آسیا برای تیم ما الهام بخش خواهد بود. ما باوجود اشتباهات و ضعف های مختلف به فینال رسیده ایم و حالا با بهترین های قاره مقایسه می شویم. موفقیت در برابر ژاپن و دیگر تیم ها به عزت نفس بازیکنانمان کمک می کند. ما امیدوارم که نتیجه بازی نهایی پیام وحدت و افتخار را به مردم افغان برساند.

 

از سالن پورشریفی خبر می رسد هوادارانی که برای تماشای بازی ایران و اندونزی به استادیوم رفته اند، باوجود پایان بازی سالن را ترک نکرده و برای تماشای بازی فینال مانده اند تا شگفتی سازی افغان های خوش تکنیک و پرتلاش را در قلب تبریز به نظاره بنشینند.

دیدگاه‌ها