کد خبر : 1617772 | 25 خرداد 1398 ساعت 13:07 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

عزیز بوحدوز و یک ضربه سر اشتباهی؛

سرنوشت تلخ قربانی بازی ایران - مراکش

گلزن تیم ملی ایران در بازی با مراکش، حالا دیگر هیچ جایی در فهرست شیرهای اطلس ندارد.

سرنوشت تلخ قربانی بازی ایران - مراکش

به گزارش ورزش سه، آخرین دقیقه از وقت های اضافی، درست در لحظه ای که شاگردان کی‌روش و البته فوتبال دوستان ایرانی از کسب یک امتیاز خوشحال بودند، تیم ایران در گوشه زمین و نزدیک به نقطه کرنر صاحب ضربه آزاد شد. شاید خیلی ها نیز به این ضربه به چشم فرصتی برای اتلاف وقت نگاه می‌کردند اما احسان حاج صفی و ۱۰ بازیکن دیگر تیم ملی برنامه دیگری داشتند. حاج صفی توپ را روی دروازه ارسال کرد و درست همان چیزی که کسی انتظارش را نداشت اتفاق افتاد؛ پیش از مهاجمان ایرانی، بازیکن تعویضی تیم ملی مراکش توپ را قطع کرد تا ایران با همین ضربه به گل برتری برسد...

 

پس از گل، کارگردان روس تصویر مهدی طارمی را نشان داد و در آن لحظه کسی هم دقیق نمی‌دانست گل را چه کسی زده اما ثانیه هایی بعد نام عزیز بوحدوز به عنوان گلزن روی اسکوربورد نقش بست تا پیروزی ایران برابر مراکش دراماتیک‌تر شود.

 

1413081

 

پس از بازی ایرانی ها از بوحدوز تشکر می‌کردند و اغلب مراکشی ها نیز به او روحیه می‌دادند اما نگاه متفاوت پژمان جمشیدی جالب تر از بقیه بود. او در صفحه خود در این باره نوشت: امروز در کنار تمام لذت و غرور و شادی که همه وجودم رو سیراب کرد، ناگهان یاد تو افتادم. یاد حالت که هیچکس نمیداند چگونه است. یاد خانواده ات که تمام عشق و قلبشان بدرقه راهت بود. زندگی برای هر دو ما ادامه دارد قهرمان. هم برای ما که در اوج سختی و فشار، چند ساعتی شادترین ملت جهانیم، و هم برای تو که حالا غمگین ترین پسر دنیایی.

 

واقعیت این است که پس از بازی کسی به وضعیت روحی بوحدوز فکر نمی‌کرد. پسری که امیدوار بود به عنوان بازیکن تعویضی برای تیمش گلزنی و آن را به روح مادرش تقدیم کند، به عنوان قهرمان تیم حریف بازی را به پایان رسانده بود و برای یک فوتبالیست هیچ چیز بدتر از این نیست. اما بدتر از آن هم برای بوحدوز رقم خورد.

 

1413082

 

این مهاجم ۳۲ ساله که پیش از آن ۱۴ بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده بود و سابقه سال ها بازی در بوندس لیگا را داشت، پس از آن بازی دیگر هیچگاه به تیم ملی دعوت نشد. این در حالی است که او به عنوان یکی از بازیکنان مطرح فوتبال مراکش همیشه پای ثابت اردوهای هروه رنار بود اما باوجود تداوم حضور این مربی در مراکش، بوحدوز از صفحه فوتبال ملی مراکش حذف شد.

 

او پس از جام جهانی از فوتبال اروپا رفت و به لیگ حرفه ای عربستان پیوست و تلاش کرد تا به تیم ملی برسد اما به نظر همان گل تاثیرش را روی فوتبال ملی این بازیکن گذاشته بود و حالا دیگر حتی به عنوان بازیکن نیمکت نشین هم به اردوی شیرهای اطلس فراخوانده نمی‌شود.

 

1413080

 

یک سال پس از آن بازی تاریخی، مرور کامنت های اینستاگرام عزیز بوحدوز به خوبی نشان می‌دهد که ایرانی ها گل او را فراموش نکرده اند و چه برسد به مراکشی ها که با آن گل به نوعی از جام جهانی کنار رفتند. گلی که رفت در کتاب تاریخ فوتبال ایران کنار اتفاقاتی چون چیپ یحیی گل محمدی، اشتباه مدافع در بازی با ژاپن، گل خداداد به استرالیا و... اما ای کاش در این میان مراکشی ها و هروه رنار نیز با عزیز بیشتر مهربان بودند.

 

1413078

دیدگاه‌ها