کد خبر : 1616516 | 19 خرداد 1398 ساعت 09:25 | 693 بازدید | 0 دیدگاه

سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالا نیست

خادم‌الشریعه: هدفم عبور از ریتینگ ۲۵۰۰ است

استاد بزرگ شطرنج بانوان می‌گوید که می‌خواهد تا پایان سال میلادی، ریتینگ خود را به بالای ۲۵۰۰ برساند و درجه استاد بزرگی مردان را کسب کند.

خادم‌الشریعه: هدفم عبور از ریتینگ ۲۵۰۰ است

به گزارش "ورزش سه"، سارا سادات خادم الشریعه در گفت و گو با ایسنا، در مورد مسابقات اخیر خود در امارات اظهار کرد: حدوداً دو هفته امارات بودم و در چند مسابقه برق آسا و نیمه سریع شرکت کردم. من چون هفته آینده یک مسابقه در روسیه دارم برایم خیلی خوب بود که خودم را آماده کنم. در مسابقات ابوظبی در بین بانوان اول و در مسابقات شارجه هم فکر کنم سوم شدم. روی هم رفته نتایج خوبی گرفتم، البته بجز مسابقه آخر که رتبه خوبی نگرفتم. آن هم به این دلیل بود که پشت سر هم مسابقه دادم و خسته شده بودم. در کل از رفتن به مسابقات امارات راضی بودم و نتایجم هم خوب بود.

 

استاد بین المللی شطرنج در ادامه گفت: هفته آینده به روسیه می‌روم و در یک مسابقه نیمه سریع بانوان شرکت می‌کنم. سطح این مسابقات بالا است. زمانی که در بخش سریع و برق آسای جهانی روسیه مسابقه دادم به این مسابقات دعوت شدم و قبول کردم که در آن حاضر شوم. بعد از مسابقات نیمه سریع روسیه باید در مسابقات غرب آسیا در اردن که حکم انتخابی جهان را دارد شرکت کنم.

 

خادم الشریعه در پاسخ به این سوال که چرا دو سالی است در مسابقات قهرمانی آسیا حضور ندارد گفت: در مسابقات آسیا تنها نفر اول برای جهان سهمیه می‌گیرد و همین باعث شده که خیلی از بازیکنان خوب آسیایی در این مسابقات شرکت نکنند. روش انتخابی جهان در مسابقات آسیایی فرق می‌کند. مسابقات زون غرب آسیا یکی دیگر از مسابقات انتخابی جهان است و من هم ترجیح دادم که تمرکز خود را روی این مسابقات بگذارم و فکر می‌کنم شانس من در این مسابقات بیشتر است.

 

او ادامه داد: البته من خاطره خیلی خوبی هم از مسابقات آسیایی ندارم، بازیکنان خوبی هم در آن شرکت نمی‌کنند. در بخش بانوان سطح آن در حد قهرمانی آسیا نیست، هرچند سطح مسابقات در بخش مردان بالا است. اگر جدول مسابقات را در بخش بانوان ببینید خیلی از بازیکنان خوب آسیایی شرکت نمی‌کنند حتی شطرنج بازان خوب چینی هم که امسال میزبان هستند در آن حضور ندارند. من هم دلیلی نمی‌دیدم که به این مسابقات بروم.

 

خادم الشریعه در مورد هدف اصلی خود در سال ۲۰۱۹ گفت: هدفم این است که تا آخر سال میلادی ریتینگ خود را بالا ببرم و ۲۵۰۰ را رد کنم. امیدوارم این اتفاق بیفتند چون خیلی به آن نزدیک هستم. هدفم این است که استاد بزرگی آقایان را کسب کنم. در حال حاضر ریتینگم ۲۴۷۸ است و خیلی به هدف نزدیک هستم. نزدیک تر هم بودم اما چند ریتینگ از دست دادم. امیدوارم که در این مسابقات اخیر بتوانم به آن برسم.

 

استاد بزرگ بانوان در مورد گزینه‌هایی که فدراسیون شطرنج برای انتخاب مربی دارد گفت: گزینه‌هایی که انتخاب شده خوب است اما کلاً یک مربی که فدراسیون می‌آورد برای دو تیم کم است. البته همان را هم اگر بیاورند خوب است. با این وضعیت توقع زیادی نمی‌توان داشت. مربی که می‌خواهند بیاورند در سطح بالایی است و امیدوارم زودتر این اتفاق بیفتد. هنوز که مربی نیامده است.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا اردویی تحت عنوان تیم ملی برگزار می‌شود گفت: شطرنج بازان تیم ملی که معمولاً خودشان با هم تمرین می‌کنند. من هم که با همان مربی فرانسوی ام تمرین می‌کنم و تمریناتم را شروع کرده‌ام. اما اینکه تمریناتی زیر نظر تیم ملی باشد نه نداریم.

 

او در مورد پرداخت نشدن پاداش مدال‌های مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا گفت: اکنون وضعیت بد است و ورزشکار توقع حمایت هم نمی‌تواند داشته باشد. یکی از ناراحتی‌های همه رشته‌ها همان پاداش‌هایی است باید در طول سال از دولت پرداخت می‌شد اما خبری از آن نیست. تنها چیزی که ما ورزشکاران در طول سال می‌گیریم همان پاداش است که فعلاً خبری از آن نیست و تنها پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی داده شده است.

 

دیدگاه‌ها