کد خبر : 1624830 | 28 تیر 1398 ساعت 15:25 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

سال پرحادثه مجتبی عابدینی؛ از خداحافظی تا تاریخ‌سازی

توکیو 2020 نابغه شمشیربازی ایران را می‌طلبد!

مجتبی عابدینی با کسب مدال برنز جهان دست به کار بزرگ و تاریخی زد؛‌ مدالی که حالا همه را به انتظار درخشش او در توکیو 2020 نشانده است.

توکیو 2020 نابغه شمشیربازی ایران را می‌طلبد!

به گزارش "ورزش سه"، دقیقا در روزهایی که همه از ستاره سال‌های اخیر شمشیربازی ایران ناامید شده بودند، عابدینی بار دیگر نشان داد در آستانه 35 سالگی هم می‌تواند دست به کارهای بزرگی بزند. 


از وقتی در المپیک ریو این شمشیرباز باتجربه تا نیمه‌نهایی پیش رفت و نام رشته شمشیربازی را بر سر زبان‌ها انداخت، همه علاقه مندان به ورزش در انتظار چنین روزی بودند، اما مجتبی یک سال پر فراز و نشیب را سپری کرد. او بعد از اینکه نتوانست در بازی‌های آسیایی روی سکو برود، خبر از خداحافظی خود داد و همه را به شوک فرو برد. چند ماهی گذشت تا اینکه مسئولان فدراسیون و کادرفنی عابدینی را به بازگشت راضی کنند.


بعد از بازگشت هم کاپیتان تیم ملی ایران با چند مصدومیت مقطعی مواجه شد و به همین دلیل چند دوره رقابت مهم را از دست داد. این اتفاقات ذره ای از اعتقاد عابدینی به کار خودش کم نکرد تا اینکه دیروز در مجارستان این پسر با اخلاق ورزش ایران دست به کار بزرگی زد.


دیروز در شرایطی که سایر شمشیربازان ایرانی قبل از رسیدن به مراحل پایانی حذف شده بودند، مجتبی عابدینی در ابتدا  فارس فرجانی از تونس را 15 بر 13 مغلوب کرد. او در ادامه با غلبه 15 بر 9 برابر کمیل ایبراگیموف از روسیه به جمع 8 نفر برتر راه یافت. عابدینی در ادامه مکس هارتونگ از آلمان را با نتیجه 15 بر 11 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. این پیروزی عابدینی به یک مدال تاریخی رساند که تاکنون در شمشیربازی ایران سابقه نداشته است.


با اینکه کاپیتان تیم ملی ایران سعی داشت تا فینال پیش برود و به مدال خوش رنگ تری برسد، اما در نیمه نهایی مقابل نماینده میزبان شکست خورد تا با همان مدال برنز به کارش پایان دهد. این نخستین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در جهان بود که با صعود چشمگیر مجتبی عابدینی در رنکینگ جهانی همراه شد. 

 

1420415


بعد از پایان این رقابت‌ها فدراسیون جهانی رنکینگ انفرادی شمشیربازی اسلحه سابر را اعلام کرد که به این ترتیب مجتبی عابدینی توانست به رده 10 جهان صعود کند؛ در حالی که به خاطر افت یک سال اخیرش به رده 24 جهان سقوط کرده بود و با همین مدال برنز صعود 14 پله ای را تجربه کرد. 


حالا عابدینی با حفظ همین شرایط می تواند به راحتی یکی از المپیکی‌های شمشیربازی ایران باشد؛ میدانی که احتمالا آخرین ایستگاه در دوران قهرمانی این نابغه شمشیربازی ایران به حساب می‌آید. 


چندی قبل وقتی مجتبی عابدینی در حضور وزیر ورزش قول مدال المپیک 2020 را داد، شاید با توجه به شرایط آن روز خیلی ها از این وعده کاپیتان شمشیربازی ایران تعجب کردند، اما حالا او نشان داد می تواند یک اتفاق بزرگ را در المپیک توکیو رقم بزند و با یک مدال تاریخی شمشیر خود را کنار بگذارد.

دیدگاه‌ها