کد خبر : 1618017 | 26 خرداد 1398 ساعت 14:22 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

شایعه ای که تبدیل به خبر رسمی شد

سازمان لیگ: پرسپولیس قهرمان سوپرجام شد

هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران تصمیم گرفت در صورت قهرمانی یک تیم در هر دو جام لیگ برتر و جام حذفی، همین تیم بدون انجام مسابقه، قهرمان سوپرجام نیز اعلام شود.

سازمان لیگ: پرسپولیس قهرمان سوپرجام شد

به گزارش ورزش سه، قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی شایعات مختلفی را پیرامون سرنوشت سوپرجام امسال فوتبال ایران به وجود آورد. از مدتی پیش شنیده می شد که ممکن است این بازی برگزار نشود در حالی که طبق قوانین کشورهای مختلف، قاعدتا پرسپولیس باید به مصاف نایب قهرمان لیگ یا نایب قهرمان حذفی می رفت.


در نهایت هیئت رئیسه سازمان لیگ، امروز مصوب کرد که سوپرجام برگزار نشود و در سال های آتی هم اگر تیمی هر دو جام فوتبال کشور را به دست آورد، به صورت اتوماتیک قهرمان سوپرجام نیز به حساب خواهد آمد و دیگر مسابقه ای برگزار نمی شود.


این تصمیم عجیب در حالی تا دقایقی دیگر روی خروجی سایت سازمان لیگ قرار می گیرد، که برگزاری سوپرجام در سال های اخیر کلا حاشیه ساز بوده و دست مایه ای برای ایجاد حرف و حدیث های مختلف شده است. در طول فصولی که لیگ برتر ایران با عنوان حرفه ای برگزار شده، برقراری دیداری تحت عنوان سوپرجام، هیچ نظم خاصی نداشته و فقط در بعضی سال ها این بازی برگزار شده است. سوپرجام فصل گذشته نیز بین پرسپولیس و استقلال به جایی رسید که الان پرونده اش در دادگاه عالی ورزش قرار گرفته است.

 

با توجه به اینکه بنای سازمان لیگ به برگزاری مسابقات این فصل با شرایط استاندارد اعلام شده است، آنها از شروع زودهنگام مسابقات، آن هم یک بازی پرتماشاگر، چندان استقبال می کنند.

 

تصمیم اتخاذ شده امروز، مثال دیگری بود از رویه ای که قبلا هم در سازمان لیگ شاهد آن بودیم. اینکه اول یک اتفاق بیفتد و بعد از آن تازه قانون مربوط به آن وضع شود. مطابق روال گذشته هم هیچ آیین نامه ای در کار نیست که قبل از شروع یک تورنمنت، به تصویب برسد و مهم تر از همه، منتشر شود تا همگان بتوانند از آن مطلع شوند.

 

1413384

دیدگاه‌ها