کد خبر : 1610264 | 18 اردیبهشت 1398 ساعت 18:30 | 127.3K بازدید | 0 دیدگاه

شوک بزرگ به ستاره آرژانتینی ؛

آنچه لیونل مسی از آن می ترسید و رخ داد!

حالا تردیدها در مورد ششمین توپ طلای لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا، افزایش یافته است.

آنچه لیونل مسی از آن می ترسید و رخ داد!

به گزارش "ورزش سه"، شاید تا 24 ساعت قبل کمتر کسی در مورد نام برنده جوایز فردی فوتبال جهان در سال 2019 تردید داشت و همگان لیونل مسی را لایق دریافت جایزه توپ طلا می دانستند، اما با حذف غیرمنتظره آبی اناری ها از لیگ قهرمانان، حالا شرایط تغییر یافته است.

 

درخشش فوق العاده ستاره 31 ساله بارسا در فصل جاری چه در لالیگا و چه در لیگ قهرمانان، رویای فتح سومین سه گانه تاریخ را در ذهن هواداران بارسلونا ترسیم کرده بود، اما نمایش شجاعانه شاگردان یورگن کلوپ باعث تغییر شرایط شد و حالا نامی از بارسلونا در بین فینالیست های واندامترو پولیتانو وجود ندارد.

 

1404264

 

معمولا در سالهایی که جام جهانی یا یورو برگزار نمی شود، موفقیت در لیگ قهرمانان تضمین کننده کسب جوایز فردی برای ستاره هاست. از فینال 2013 بین بایرن مونیخ و دورتموند در استادیوم ومبلی، امسال برای اولین بار نه مسی و نه کریستیانو رونالدو جایی در فینال لیگ قهرمانان ندارند و این مسئله می تواند دیگر نامزدها را برای دریافت توپ طلا خوشحال کند.

 

اما شاید دلخوشی مسی در این شرایط، عدم وجود یک ستاره درخشان در فینالیست های لیگ قهرمانان است. بعید به نظر می رسد بازیکنی از تاتنهام یا آژاکس در قامت دریافت جایزه مرد سال جهان باشد، اما در ترکیب لیورپول گزینه هایی برای تصاحب این عنوان وجود دارد.

 

علیرغم غیبت محمد صلاح در دیدار دراماتیک دیشب، وی در حال حاضر در لیگ برتر با 22 گل در آستانه فتح عنوان آقای گلی برای دومین سال متوالی قرار دارد، اما عدم درخشش در بازی های تعیین کننده چه در لیگ قهرمانان و چه لیگ برتر، نقطه منفی کارنامه او به شمار می آید.

 

1402633

 

پس شاید در ترکیب مرسی سایدی ها، ویرژیل فن دایک در حال حاضر مهم ترین نامزد لقب گیرد. رهبر مرسی سایدی ها، نمایش فوق العاده ای در یک سال اخیر داشته و رکورد دریبل نخوردن خود را حتی بعد از دیدار مقابل بارسلونا نیز حفظ کرده است.

 

گرچه از سال 2006 و بعد از تصاحب عنوان از سوی فابیو کاناوارو، دیگر هیچ مدافعی مرد سال جهان نشده، اما عملکرد تحسین برانگیز فن دایک ممکن است بعد از 13 سال دوباره سنت را به سود او تغییر دهد.

 

فتح لیگ قهرمانان و پس از آن لیگ ملت های اروپا با لباس تیم ملی هلند در تابستان، شانس فن دایک برای کسب عنوان را بیش از گذشته افزایش می دهد و بی شک لیونل مسی امیدوار است قهرمان این فصل لیگ قهرمانان، برنده دیدار امشب تاتنهام و آژاکس باشد.

 

در این میان ستاره های دیگری نیز بوده اند که در ماه های اخیر فراتر از انتظار ظاهر شده اند. رحیم استرلینگ در ترکیب سیتیزن ها آماری خیره کننده به ثبت رسانده و ادن هازارد نیز یک تنه سهمیه لیگ قهرمانان و نیمه نهایی لیگ اروپا را برای آبی های لندن به ارمغان آورده است.

 

کیلیان امباپه روند رو به رشد خود را همچنان حفظ کرده و پل پوگبا نیز بعد از جدایی ژوزه مورینیو، در بسیاری از بازی ها منجی شیاطین سرخ در لیگ برتر بوده است.

 

1402636

 

اما گرچه ستاره هایی چون رحیم استرلینگ، کریستیانو رونالدو و یا ادن هازارد نیز در این فصل نمایش خوبی ارائه دادند، اما بعید به نظر می رسد عنوان توپ طلای سال 2019 به آنها اختصاص یابد.

 

در یک دهه اخیر، در سال های 2012 و 2013، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو جایی در فینال لیگ قهرمانان نداشتند اما هر کدام یک سال عنوان مرد سال را به خود اختصاص دادند و شاید این روند در سال 2019 تغییر کند.

 

علیرغم ارائه نمایشی فوق العاده، حالا تردیدهای فراوانی در مورد تصاحب ششمین توپ طلا از سوی لیونل مسی در سال جاری وجود دارد و شاید در صورت موفقیت لیورپول در لیگ قهرمانان و لیگ برتر در هفته های پیش رو، رویای مسی تبدیل به کابوس شود.

  

دیدگاه‌ها