کد خبر : 1625091 | 29 تیر 1398 ساعت 17:05 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

هیاهوی پرسپولیسی‌ها در آرامش جنگلی کارتپه

20 نکته از آخرین روز اردوی تابستانی قرمزها

اردوی تیم پرسپولیس در ترکیه به پایان رسید و حالا می توان آخرین روز آن که بازی درون تیمی برگزار شد را بررسی کرد.

20 نکته از آخرین روز اردوی تابستانی قرمزها

به گزارش "ورزش سه"، قرمزپوشان تهرانی پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ و چند تمرین پرحاشیه در تهران، پایتخت ایران را به مقصد استانبول ترکیه ترک کردند و از آنجا به کارتپه رفتند تا در آرامش جنگل های این منطقه، به وضعیت قبلی بازگردند. گابریل کالدرون سرمربی کهنه کار و آرژانتینی سرخپوشان که وظیفه داشت تفکرات فنی خود را در این اردو به شاگردانش منتقل کند، در میانه های راه شایان مصلح و سروش رفیعی را نیز در فهرست مازاد قرارداد تا اردوی تیمش خلوت تر از قبل شود. اما پرسپولیسی ها در آخرین روز اردوی ترکیه چه کردند و چه اثر فنی از خود به جای گذاشتند؟!

 

1. پرسپولیس دو بازی درون تیمی و جدی را در کارتپه انجام داد. برخلاف اعلام برخی رسانه ها، در بازی دوم سرخپوشان با سیستم 433 بازی کردند و خبری از دفاع سه نفره نبود؛ البته تیم اصلی و ذخیره ها شکل متفاوتی از این سیستم را به نمایش گذاشتند.

 

2. روز گذشته شاگردان کالدرون اولین بازی پس از جدایی سروش و مصلح را انجام دادند. تیم اصلی با این نفرات بازی کرد: بوژیدار رادوشوویچ، مهدی شیری، محمد انصاری، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، سعید حسین پور، مهدی شریفی، وحید امیری و علی علیپور.

 

3. در تیم مقابل علیرضا بیرانوند، سیامک نعمتی، احسان حسینی، محمد نادری، آدام همتی، محمد حسینی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، فرشاد احمدزاده، سعید کریمی و محمد امین اسدی حضور داشتند.

 

1420664

 

4. محمد انصاری اگرچه بهبود یافته اما در این اردو به شکل کنترل شده تمرین می‌کرد. در بازی درون تیمی نیز شجاع خلیل زاده از بازیکنان مقابل او می خواست که روی پایش تکل نزنند.

 

5. احسان حسینی مدافع جوان سرخ ها عملکرد بسیار خوبی در بازی درون تیمی داشت و چندین و چند بار از علی علیپور توپگیری کرد. نمایش خوب او تا جایی پیش رفت که علیپور در پایان بازی از دستش عاصی شد و نسبت به این بازیکن اعتراض هایی انجام داد.

 

6. خط هافبک تیم اصلی را کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی و سعید حسین پور تشکیل می دادند. کمال تک هافبک دفاعی پرسپولیس بود و نوراللهی و حسین پور نیز به عنوان هافبک میانی ایفای نقش می‌کردند.

 

1420666

 

7. وحید امیری اگرچه نمایش فنی خوبی داشت اما به نظر می رسید که از لحاظ آمادگی جسمانی در شرایط خیلی خوبی قرار ندارد.

 

8. مهدی ترابی هافبک هجومی تیم ذخیره‌ها یکی از بهترین بازیکنان تیم پرسپولیس بود. او یک تنه به قلب دفاع حریف می‌زد و با دریبل های انفجاری خود را به دروازه می‌رساند.

 

9. نکته جالب این که در نیمه دوم ابوالفضل درویش وند جای وحید امیری مصدوم را گرفت.

 

1420663

 

10. محمدامین اسدی مهاجم نوک جوان سرخ ها باوجود انگیزه بالا، چند موقعیت خوب را از دست داد. او با پای راست نمایش بسیار ضعیفی داشت.

 

11. گابریل کالدرون پس از این که در ابتدای بازی نفرات دو تیم را مشخص کرد، به روی نیمکت رفت و در طول 90 دقیقه نیز هیچ فرمان فنی یا توصیه ای به بازیکنان نداشت.

 

12. شعاع حرکتی مدافعان کناری پرسپولیس بسیار زیاد بود. آن ها در سیستم 433 آزادی عمل زیادی داشتند و تا خط عرضی زمین حریف پیش می رفتند و با ایجاد مثلث هایی اقدام به حرکت ترکیبی می‌کردند.

 

1420659

 

13. سیدجلال حسینی روز گذشته از روی نیمکت بازی را دنبال کرد. او تنها چند دقیقه با امید عالیشاه و کریم باقری صحبت کرد و سپس هیچ واکنشی نسبت به بازی نداشت. البته سیدجلال دقایقی هم تمرین با کش را انجام داد.

 

14. علیرضا بیرانوند در طول بازی جنب و جوش زیادی داشت و با بازیکنان زیادی صحبت می کرد و به آن ها روحیه می‌داد.

 

15. مهدی شریفی بازهم در پست وینگر راست به کار گرفته شد. او تلاش زیادی انجام داد و یک پنالتی گرفت.

 

1420668

 

16. به نظر می رسید رابطه بازیکنان پرسپولیس با وحید امیری بهتر از دیگر خریدهای این تیم است.

 

17. محمد حسینی و سعید حسین پور دو هافبک جوان پرسپولیس در ابتدای نیمه دوم جای خود را تغییر دادند. باتوجه به تشابه سبک بازی، شاید یکی از این بازیکنان سورپرایز ترکیب اصلی پرسپولیس باشد.

 

18. سیامک نعمتی در پست دفاع راست عملکرد خوبی داشت. او که در حمله حضور فعالی از خود نشان داد، در دفاع نیز برابر وحید امیری و فرشاد احمدزاده عملکرد خوبی را ارائه کرد.

 

1420662

 

19. امید عالیشاه که پیش تر به عنوان یک بازیکن سرعتی خود را مطرح کرده بود، در بازی دیروز تلاش می کرد تا نقش توپ پخش کن را ایفا کند.

 

20. شاید مهم ترین نقطه قوت پرسپولیس در پست دروازه بانی باشد؛ جایی که بیرانوند و رادوشوویچ عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند. این دو با سیوهای خود مانع از این شدند که بازی درون تیمی گل داشته باشد.

دیدگاه‌ها