کد خبر : 1597465 | 18 اسفند 1397 ساعت 12:17 | 41.8K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره الزورا با گذرنامه جعلی در ACL

صفا هادی اجازه خروج از عراق را ندارد

رسانه های بغداد پرده از مشکلات عجیب گریبانگیر ستاره ملی پوش الزورا برداشته و مدعی شدند این بازیکن اجازه خروج از کشور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا را ندارد.

صفا هادی اجازه خروج از عراق را ندارد

به گزارش "ورزش سه"، صفا هادی ستاره تیم ملی عراق در جام ملت های آسیا به عنوان یکی از کلیدی ترین بازیکنان الزورا در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شد اما غیبت او در سفر کاروان این تیم به ایران برای رویارویی با ذوب آهن باعث شد تا رسانه های بغداد پرده از مشکلی بزرگ برای این بازیکن و تنها نماینده عراق در لیگ قهرمانان بردارند.


به نوشته سایت iraqfg ملی پوش جوان الزورا در منجلاب بزرگی قرار گرفته است چون با دستور ویژه مقامات دولتی این بازیکن از حضور در بازی های خارج از این کشور محروم خواهد بود. به نوشته این سایت مشخص شده یک تقلب بزرگ در صدور گذرنامه صفا هادی رقم خورده است چون مقامات ثابت کرده اند که صفا هادی در یکی از مدارک رسمی خود دست برده از همین رو گذرنامه او باطل شد.


این اتفاق در حالی رخ داده است که باشگاه الزورا نمی تواند گذرنامه جدیدی برای این بازیکن درخواست بدهد چون براساس مدارک قبلی برای بازیکن ملی پوش خود آی دی حضور در لیگ قهرمانان آسیا دریافت کرده است. تنها راهی که می تواند صفا هادی و الزورا را از این ورطه نجات بدهد تنها دستور مقامات عالیرتبه کشوری خواهد بود که طی کردن مراحل اداری و قانونی مسلما یکی دو ماه زمان خواهد برد.


به این ترتیب الزورا تنها می تواند در سه بازی داخلی از صفا هادی بهره ببرد و در سایر بازی ها مثل رویارویی با ذوب آهن در ایران، ستاره ملی پوش غایب بزرگ تنها نماینده عراق در معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن خواهد بود.


صفا هادی از جمله بازیکنانی بود که باشگاه استقلال ایران در پنجره زمستانی به دنبال امضای قرارداد با او بود اما مذاکرات برای دریافت رضایتنامه این بازیکن 20 ساله منجر به نتیجه مثبتی نشد تا پرونده جذب او به تابستان آتی کشیده شود. بن بست در انتقال این بازیکن با شرایطی که صفا هادی در الزورا با آن روبرو شده به نوعی خوش شانسی برای باشگاه تهرانی محسوب می شود چون ممکن بود خرید این بازیکن به بحرانی بزرگ برای آبی ها تبدیل شود.


در عین حال با علنی شدن ماجرای جعلی بودن گذرنامه صفا هادی توسط رسانه های عراق، ماهیت حضور قانونی این بازیکن در جام ملت های آسیا 2019 در امارات هم زیر سئوال خواهد رفت ضمن این که کمیته برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز می تواند با استناد به مدارک جعلی ارائه شده از سوی این بازیکن و باشگاه الزورا جرایم سنگین و محرومیت هایی برای تنها نماینده عراق و خود هادی در نظر بگیرد که باید منتظر ماند و دید واکنش AFC به این ماجرای عجیب چه خواهد بود.

 

1389029

 

صفا هادی با پیراهن شماره هفت عراق مقابل ایران در آل مکتوم دبی به میدان رفت و باعث شد تا داور به سامان قدوس اخطار بدهد.

 

دیدگاه‌ها