کد خبر : 1532875 | 01 تیر 1397 ساعت 21:42 | 41K بازدید | 0 دیدگاه

امیدهای آرژانتین زنده شد؛

نیجریه ۲- ایسلند صفر؛ موسی عصای دست مسی!

تیم ملی نیجریه با نمایشی متفاوت نسبت به دیدار با کرواسی موفق شد با درخشش احمد موسی برابر ایسلند به پیروزی برسد.

نیجریه ۲- ایسلند صفر؛ موسی عصای دست مسی!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای گروه D جام جهانی تیم ملی ایسلند که در نخستین بازی برابر آرژانتین فوق‌العاده ظاهر شد و به تساوی یک بر یک رسیده بود، از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در استادیوم ولگوگراد آرنا مقابل نیجریه‌ای قرار گرفت که در مسابقه اخیرش با ۲ گل برابر کرواسی شکست خورد.


برتری ۳ بر صفر شب گذشته کرواسی مقابل آرژانتین که منجر به ۶ امتیازی شدن این تیم و یک امتیازی ماندن یاران لیونل مسی شد، حساسیت بازی امروز تیم‌های ایسلند و نیجریه را زیاد کرده بود و آرژانتینی‌ها که آخرین مسابقه گروهی را باید برابر نیجریه برگزار کنند، امید داشتند این تیم امروز ایسلند را شکست دهد تا شانس صعود به مرحله حذفی دوباره برای آنها زنده شود.


ایسلند با وجود اینکه یک امتیاز از آرژانتین گرفته بود و برای کسب پیروزی و ۴ امتیازی شدن تلاش می‌کرد تا امیدوار به صعود از مرحله گروهی شود، در نیمه اول نتوانست کار خاصی برابر نیجریه انجام دهد تا دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.


در دقیقه ۴۹ ویکتور موزس فرار سریعی از جناح راست زمین انجام داد و توپ را ارسال کرد تا احمد موسی بعد از یک کنترل و شوت محکم، دروازه هالدورسون را باز کند و گل اول نیجریه را برابر ایسلند به ثمر رساند.

 

1313042


نیجریه که عملکرد فراتر از تصوری نسبت به بازی اخیرش با کرواسی را امروز برابر ایسلند به نمایش گذاشته بود، در دقیقه ۷۵ باز هم توسط احمد موسی به گل دوم رسید؛ او که گل اول نیجریه را به ثمر رسانده بود با سرعت بالای خود و نفوذ از سمت چپ زمین آرناسون، مدافع و هالدورسون، دروازه‌بان ایسلند را جای گذاشت تا با یک ضربه بغل پا دومین گل را بزند.


در دقیقه ۸۲ با خطایی که اِبوهی، بازیکن تعویضی نیجریه روی فینبوگاسون مرتکب شد، متیو کانگر نیوزلند به کمک سیستم VAR برای ایسلند پنالتی گرفت که گیلفی سیگوردسون نتوانست از آن استفاده کند و در حالی که اوزوهو به سمت راست دروازه شیرجه زده بود، شماره ۱۰ ایسلند توپ را به بیرون زد.

 

1313044


در ادامه مسابقه نیجریه موفق شد برتری ۲ بر صفر را حفظ کند تا علاوه بر جبران شکست کرواسی، سه امتیازی شوند و بالاتر از ایسلند و آرژانتین یک امتیازی و پایین‌تر از کرواسی ۶ امتیازی، در رده دوم جدول گروه D جام جهانی ۲۰۱۸ قرار بگیرد.


درخشش احمد موسی و دو گلی که او به ثمر رساند و به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد، حالا امیدهای صعود آرژانتین از مرحله گروهی جام جهانی را هم زنده کرد و اگر در آخرین مسابقه این مرحله یاران مسی بتوانند نیجریه را شکست دهند و در دیگر مسابقه، ایسلند هم موفق نشود برابر کرواسی به برتری برسد، این آرژانتین خواهد بود که به‌عنوان تیم دوم گروه D به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کند.

 

1313043


فرانسیس اوزوهو، کنت اومرو، ویلیام اکونگ، لئون بالوگان، جان اوبی میکل، اوگنکارو ایتبو(۹۰- الکس ایوبی)، ویلفرد اِن‌دیدی، ویکتور موزس، برایان ایدوو(۴۶- تایرون اِبوهی)، احمد موسی و کلچی ایهه‌ناچو(۸۵- اودیون ایگالو) بازیکنانی بودند که با تصمیم گرنوت روا برای نیجریه مقابل ایسلند به میدان رفتند.


هانس هالدورسون، کری آرناسون، راگنار سیگوردسون(۶۵- اسوریر اینگاسون)، بیرکیر سوارسون، هوردور مگنوسون، آرون گونارسون(۸۷- اولافور اسکولاسون)، گیلفی سیگوردسون، روریک گیسلاسون، بیرکیر بیارناسون، یون بوتوارسون(۷۱- بیورن سیگوردارسون) و آلفرد فینبوگاسون هم نفرات ایسلند بودند که هایمر هالگریمسون در دیدار امروز با نیجریه استفاده کرد.

دیدگاه‌ها