کد خبر : 1562905 | 29 مهر 1397 ساعت 22:33 | 49K بازدید | 0 دیدگاه

طلسم مدال آوری شاگردان خادم شکسته شد

بازگشت یزدانی به اوج؛ این است پلنگ جویبار!

حسن یزدانی با ارائه یک کشتی برتر و نمایشی درخشان در دیدار رده بندی به مدال برنز رقابت های جهانی دست یافت.

بازگشت یزدانی به اوج؛ این است پلنگ جویبار!

به گزارش "ورزش سه"، همه از طلای حسن یزدانی قبل از آغاز رقابت های جهانی مطمئن بودند؛ اما دیروز هم این نابغه جویباری و هم علاقه مندان به کشتی غافلگیر شدند. دیوید تیلور که با نهایت آمادگی در مسابقات جهانی 2018 حاضر شده بود، توانست پلنگ جویبار از نفس انداخته و او مثل یک سال و نیم قبل شکست دهد.


با فینالیست شدن تیلور، حسن یزدانی این شانس را پیدا کرد که بعد از نقره جهانی 2015 و طلای جهانی 2017، این بار در سال 2018 مدال برنز را هم تجربه کند. امروز این کشتی گیر آماده توانست در 2 مبارزه خود 10 بر صفر به پیروزی برسد و به دیدار رده بندی راه یابد.


کوراگلیف از روسیه که تا لحظات پایانی از تیلور در نیمه نهایی پیش بود، حریف یزدانی برای کسب مدال برنز بود.


کشتی مثل همیشه با حمله های حسن یزدانی همراه شد؛ البته این بار این نابغه جویباری با احتیاط بیشتری حمله می کرد تا اتفاق دیروز برایش تکرار نشود. او چند امتیاز ابتدایی را با خارج کردن پای حریفش از تشک گرفت و یک زیرگیری هم چاشنی کرد. البته در این میان وقتی کشتی گیر روسی سعی می کرد کنده حسن یزدانی را بالا بکشد، او اسیر این فن نشد و از این فرصت برای به پل زدن حریف استفاده کرد.


وقت نخست با حساب 7 بر یک به سود یزدانی به پایان رسید تا او خودش را در آستانه پیروزی ببیند. در 3 دقیقه دوم یزدانی حمله می کرد؛ اما از خادم دستور گرفته بود که بی جهت برای برد با امتیاز عالی به آب و آتش نزند و کشتی را کنترل کند. خشونت کوراگلیف زمانی که حملاتش مقابل یزدانی بی ثمر مانده بود، باعث شد داور به خاطر ضربه زدن با دست 2 امتیاز متوالی به کشتی گیر ایرانی بدهد. اختلاف با زیرگیری دیدنی یزدانی به 8 رسید و در حالی که نتیجه 11 بر 3 بود، در لحظات پایانی کشتی گیر روسی یک بار دیگر شانسش را امتحان کرد و 2 امتیاز گرفت.


در نهایت این کشتی 11 بر 5 به سود یزدانی به اتمام رسید و یزدانی به مدال برنز جهان رسید؛ اما می شد در چهره او و حتی مربیان مشاهده کرد که کاملا راضی نیستند. پلنگ جویبار به غیر از کشتی برابر تیلور خودش بود؛ اما همان چند دقیقه غفلت و کم آوردن نفس باعث شد که دستش از طلا کوتاه بماند.

 

1347033

 

1347034

دیدگاه‌ها