کد خبر : 1616501 | 19 خرداد 1398 ساعت 01:10 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

در شب پیروزی‌های خارج از خانه ایتالیا و آلمان

ترکیه 2-0 فرانسه: قهرمان جهان در قونیه زانو زد

تیم ملی فرانسه، قهرمان جام جهانی 2018، در دیداری از مرحله مقدماتی یورو 2020، با نتیجه 2-0 مغلوب ترکیه شد.

ترکیه 2-0 فرانسه: قهرمان جهان در قونیه زانو زد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ترکیه که امشب میزبان فرانسه بود، با ارائه نمایشی درخشان، توانست این تیم را با دو گل از پیش رو بردارد. شاگردان شنول گونش در این دیدار موقعیت های زیادی روی دروازه قهرمان جهان ایجاد کردند اما در نهایت با دو گلی که کان آیهان و چنگیز اوندر در نیمه اول به ثمر رساندند، توانستند در این دیدار به پیروزی برسند.

فرانسوی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقایق ابتدایی بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه تیم میزبان ایجاد کنند.

در ادامه بازی متعادل تر شد و بازیکنان ترکیه هم رفته رفته پیش کشیدند و چیزی نمانده بود که در دقیقه 19 به گل برسند اما ضربه سر کارامان را هوگو لوریس با واکنشی به موقع، به بیرون فرستاد.

در ادامه این بازیکنان میزبان بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند و بعد از چند موقعیت نصفه ونیمه، سرانجام در دقیقه 30 به گل رسیدند. روی یک ارسال بلند به محوطه جریمه فرانسه بود که ضربه سر دمیرال در مقابل دروازه به کان آیهان رسید و او هم با یک ضربه سر مقتدرانه، لوریس را مغلوب کرد.

فرانسوی ها که انتظار چنین نمایشی از ترکیه را نداشتند، تلاش کردند که خیلی زود بازی را به تساوی بکشند اما باز هم این تیم میزبان بود که می توانست در دقیقه 39 به گل دوم برسد اما ضربه ایلماز از قدرت لازم برای مغلوب کردن لوریس برخوردار نبود.

اما انتظار ترک ها برای رسیدن به گل دوم چندان طول نکشید و در دقیقه 40، چنگیز اوندر اختلاف را به دو گل افزایش داد. روی اشتباه ساموئل اومتیتی و پل پوگبا بود که توکوز پشت محوطه جریمه فرانسه صاحب توپ شد و پاس خوب او را اوندر با یک ضربه محکم و دقیق، به گوشه دروازه لوریس فرستاد.

فشار حملات میزبان بعد از این گل هم کاهش پیدا نکرد و این تیم می توانست در دقیقه 44 به گل سوم برسد اما ضربه سر دمیرال از کنار دروازه فرانسه به بیرون رفت و در نهایت این نیمه با همان دو گل به پایان رسید.

 

1411726

 

نیمه دوم را دو تیم متعادل آغاز کردند اما این ترکیه بود که می توانست در دقیقه 56 به گل سوم برسد. این بار روی اشتباه پاوارد و واران بود که ایلماز در محوطه جریمه فرانسه صاحب موقعیت شد اما واکنش خوب لوریس، دروازه خروس ها را نجات داد.

یک دقیقه بعد، بار دیگر لوریس مجبور به واکنش شد تا فرانسه گل سوم را دریافت نکند. روی ارسال اوندر، کارامان با ضربه سری دیدنی، می توانست حساب کار را 3-0 کند اما لوریس با واکنشی تماشایی، توپ را دفع کرد.

در ادامه باز هم این بازیکنان میزبان بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و کمتر فرصتی در اختیار فرانسوی ها قرار می دادند. در دقیقه 70، نوبت تکدمیر بود تا شانس خود را برای باز کردن دروازه فرانسه امتحان کند ولی لوریس با واکنش به موقع، توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد.

در دقایق پایانی فرانسوی ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند اما باز هم این بازیکنان میزبان بودند که روی ضدحملات، صاحب موقعیت های خطرناک تری می شدند؛ ولی در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با همان دو گل به سود ترکیه به پایان رسید.

 

1411734

 

کان آیهان با حضور به موقع در محوطه جریمه فرانسه، گل اول ترکیه را در دقیقه 30 به ثمر رساند. 

 

1411736

 

هوگو لوریس در دیدار امشب چند موقعیت خوب را از بازیکنان ترکیه گرفت تا شکست این تیم سنگین تر نشود

 

1411735

 

شنول گونش که یک بار در سال 2002 ترکیه را به رتبه سوم جام جهانی رساند، یک بار دیگر تیمی مدعی ساخته که یک پیروزی بزرگ مقابل قهرمان جهان به دست آورد.

 

1411733

 

هواداران تیم ملی ترکیه یک شب فراموش نشدنی را در ورزشگاه بویوکشهیر شهر قونیه تجربه کردند.

 

اما در دو دیدار دیگر مهم امشب، ایتالیا و آلمان موفق شدند در خانه حریفان خود به پیروزی برسند. آلمان که میهمان بلاروس بود، موفق شد با گل های لروی سانه و مارکو رویس به سه امتیاز دست پیدا کند.

شاگردان یواخیم لوو بازی را هجومی آغاز کردند و می توانستند در دقیقه 9 به گل برسند ولی ضربه کلاسترمن، بال چپ ژرمن ها، را دروازه بان بلاروس به بیرون فرستاد.

ولی در دقیقه 12، سانه توانست گل اول بازی را به ثمر برساند. روی یک حرکت تیمی از سمت راست و با پاس جاشوا کیمیچ بود که سانه در محوطه جریمه میزبان صاحب موقعیت شد و با یک شوت تماشایی، توپ را به طاق دروازه حریف کوبید.

در ادامه باز هم این بازیکنان آلمان بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند اما تلاش آنها برای رسیدن به گل دوم در نیمه اول ثمری نداشت و این نیمه با همان یک گل به پایان رسید.

در نیمه دوم هم شاگردان لوو عملکرد بهتری داشتند و پس از اینکه کلاسترمن در دقایق ابتدایی یک موقعیت خوب دیگر را از دست داد، این رویس بود که در دقیقه 62، حساب کار را 2-0 کرد. پاس عرضی دقیق ماتیاس گینتر، پشت محوطه جریمه بلاروس به رویس رسید و اوهم با پیشروی عالی، در موقعیت تک به تک با دروازه بان حریف، گل دوم را به ثمر رساند.

در دقایق باقی مانده باز هم این آلمانی ها بودند که بر بازی مسلط بودند و حتی سانه می توانست در دقیقه 83 گل دوم خودش و گل سوم تیمش را به ثمر برساند اما ضربه سر او به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت و در نهایت بازی با همان دو گل به سود آلمان به پایان رسید.

 

1411737

 

1411729

 

لروی سانه که شایعه انتقالش به بایرن مونیخ به گوش می رسد، امشب باز هم در ترکیب تیم ملی آلمان نمایش قابل قبولی ارائه داد و یک گل هم زد

 

 

ایتالیا هم در خانه یونان موفق شد با نتیجه 3-0 و با گل های نیکولو بارلا، لورنزو اینسینیه و لئوناردو بونوچی به پیروزی برسد.

دو تیم بازی را متعادل و با احتیاط آغاز کردند و در دقایق ابتدایی موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد نشد اما در ادامه، ایتالیایی ها رفته رفته بر بازی مسلط شدند و در فاصله 10 دقیقه، سه بار به گل رسیدند.

حرکت عالی آندره آ بلوتی از سمت چپ و پاس در عرض او، در موقعیتی مناسب به بارلا رسید و او هم با یک بغل پای مطمئن کار را تمام کرد.

حملات لاجوردی ها بعد از این گل ادامه پیدا کرد و در دقیقه 30، این تیم به گل دوم رسید. اینسینیه که روی اشتباه مدافع حریف، صاحب موقعیت شده بود، با یک ضربه فنی و دقیق، توانست توپ را به گوشه دروازه بلاروس بفرستد.

تنها 3 دقیقه بعد، بونوچی اختلاف را به سه گل افزایش داد. این بار روی ارسال امرسون از سمت چپ بود که بونوچی بالاتر از مدافع حریف ضربه سر را زد و کار را تمام کرد.

در دقایق باقی مانده نیمه اول باز هم ایتالیایی ها صاحب موقعیت های بهتری شدند و حتی اینسینیه می توانست زننده گل چهارم باشد ولی واکنش خوب بارکاس، این فرصت را از او گرفت.

در نیمه دوم تیم میزبان که چیزی برای ازدست دادن نداشت، نمایش هجومی تری داشت و صاحب چند موقعیت خوب شد اما نتوانست از آنها استفاده کند. البته در این نیمه اول ایتالیایی ها موقعیت های خطرناک تری داشتند و می توانستند به گل های بعدی برسند ولی این اتفاق رخ نداد و بازی در نهایت با همان سه گل به پایان رسید.

 

1411738

 

1411732

 

بونوچی در نبرد هوایی با سوکراتیس، توانست گل سوم ایتالیا در دیدار امشب را به ثمر برساند. 

 

دیدگاه‌ها