کد خبر : 1625277 | 30 تیر 1398 ساعت 14:20 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد زنان با ژاپن و مردان با عربستان برای طلا

راهیابی کومیته‌روهای کاراته ایران به فینال آسیا

کومیته تیمی بانوان و مردان ایران با شکست حریفان خود راهی دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا شدند.

راهیابی کومیته‌روهای کاراته ایران به فینال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین روز از پیکارهای قهرمانی آسیا در ازبکستان، مبارزات کومیته تیمی برگزار شد که در بخش بانوان تیم ایران با کسب 3 پیروزی به فینال راه پیدا کرد.


تیم ایران ابتدا مقابل تیم ازبکستان میزبان به میدان رفت و پس از تساوی یک بر یک در امتیازشماری برنده دیدار شد.در این مبارزه طراوت خاکسار به تساوی یک بر یک رسید، زهره برزگر 3 بر 2 شکست خورد، اما حمیده عباسعلی 8 بر صفر پیروز شد.


دومین مبارزه تیم بانوان ایران مقابل تیم اردن بود که موفق شد این تیم را با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو بردارد. در این دیدار ابتدا شیما آل سعدی 9 بر یک به برتری رسید و در دومین مبارزه هم طراوت خاکسار 8 بر 3 نماینده اردن را شکست داد.


تیم ایران در نیمه نهایی به مصاف تیم چین رفت و با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. در این دیدار طراوت خاکسار 2 بر یک نتیجه را واگذار کرد. شیما آل سعدی بعد از تساوی 4 بر 4 با قانون سنشو برنده تاتامی شد و حمیده عباسعلی 4 بر 3 به برتری رسید تا تیم ایران فینالیست این دوره از رقابت‌ها شود.


مبارزه فینال بخش بانوان بین تیم های ایران و ژاپن برگزار خواهد شد.


همچنین کومیته تیمی مردان ایران در حالی راهی دیدار فینال شد که باید در مقابل تیم عربستان برای کسب مدال طلا صف آرایی کند و در واقع فینال دوره گذشته این رقابت‌ها این بار در ازبکستان تکرار می شود.


تیم مردان با کسب 4 پیروزی در مقابل تیم های ترکمنستان، قزاقستان، هند و ژاپن راهی دیدار پایانی شد. تیم ایران در اولین دیدار مقابل تیم ترکمنستان قرار گرفت و 3 بر صفر این حریف را شکست داد. برای تیم ایران در این مسابقه باربد صداقت، مهدی قراری زاده و علی اصغر آسیابری به میدان رفتند و با نتایج 9 بر 2، 11 بر و 11 بر 3 به پیروزی رسیدند.


در مبارزه دوم تیم ایران به مصاف قزاقستان رفت و 3 بر یک به برتری رسید.در این دیدار مهدی خدابخشی یک بر صفر حریف قزاق را شکست داد، صالح اباذری 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد، سجاد گنج زاده به پیروزی 7 بر یک رسید و علی اصغر آسیابری 2 بر یک حریفش را برد.


سومین رویارویی ایران با تیم هند بود که در این مسابقه موفق شد به برتری 3 بر صفر دست یابد. در این دیدار ذبیح اله پورشیب، باربد صداقت و مهدی قراری زاده به ترتیب با نتایج 3 بریک، 4 بر یک و 8 بر یک به برتری رسیدند.


ایران در نیمه نهایی به مصاف تیم ژاپن حریف دیرینه اش رفت و توانست این حریف قدرتمند را پس از تساوی 2 بر 2 در امتیاز شماری با نتیجه 24 بر 14 شکست دهد. در این مبارزه ابتدا سجاد گنج زاده 6 بر 5 نتیجه را واگذار کرد. در ادامه مهدی قراری زاده به تساوی 2 بر 2 رسید. مهدی خدابخشی سومین نماینده ایران بود که 4 بر2 شکست خورد. صالح اباذری 9 بر یک حریف ژاپنی را برد و در مبارزه آخر هم ذبیح اله پورشیب کاراته کا ژاپنی را 6 بر یک مغلوب کرد تا تیم کشورمان فینالیست شود.

دیدگاه‌ها