کد خبر : 1611838 | 26 اردیبهشت 1398 ساعت 10:55 | 800 بازدید | 0 دیدگاه

السد- الدحیل؛ فینالی با طعم پرتغال

شب وداع ژاوی و اولویرا با قطری ها رسید

امشب آخرین بازی رسمی باشگاهی در این فصل از فوتبال قطر در یکی از ورزشگاه های زیبا و تازه تاسیس جام جهانی 2022 میان دو غول بزرگ این کشور برگزار می شود.

شب وداع ژاوی و اولویرا با قطری ها رسید

به گزارش "ورزش سه"، فینال کاس امیر قطر در حالی میان السد و الدحیل برگزار می شود که این جنگ بزرگ با حضور دو مربی از نسل های متفاوت فوتبال کشور پرتغال طعم خاصی پیدا کرده است. این جنگ در لیگ ستارگان به سود مرد کارکشته و باتجربه ای همچون فریرا با قهرمانی السد به پایان رسید تا روی فاریا جوان امشب در پی کسب اولین جام خود در قطر و ممانعت از دبل "زعیم" در قطر شود.

 

1406323

 

فریرا به عنوان یکی از مشهورترین مربیان فوتبال پرتغال، مردی که عناوین و افتخارات زیادی در باشگاه های این کشور همین طور اروپا در کارنامه اش دیده می شود امشب بعد از سه سال کار سخت در السد برای همیشه از این تیم جدا می شود.

 


السد و الدحیل امشب در حالی مقابل هم قرار می گیرند که با تکمیل و بهره برداری از ورزشگاه زیبای الوکره آخرین بازی فصل به میزبانی این استادیوم مدرن برگزار خواهد شد، استادیومی که مبلغی درحدود 300 میلیون یورو هزینه در برداشت و نمای بیرونی آن الگو گرفته از نمادهای سنتی و کویری قطری ها است.

 

1406325

 

ورزشگاه زیبا و هیجان انگیز الوکره بعد از دو سال کار شبانه روزی و مداوم به بهره برداری رسید و در فینال کاس امیر قطر رسما به روی طرفداران گشوده خواهد شد.

 


امشب اما سوای از حساسیت های حاکم بر دومین جام معتبر قطر، خداحافظی سرمربی و کاپیتان سرشناس السد با فوتبالدوستان قطری هم می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد. اوسوالدو فریرا بعد از سه سال نشستن روی نیمکت السد قراردادش را تمدید نکرد تا جدایی اش قطعی شود ضمن این که ژاوی هرناندز کاپیتان اسطوره ای این تیم از اسپانیا نیز بعد از نزدیک به دو دهه درخشش کفش ها را برای همیشه خواهد آویخت.


البته ژاوی هفته آینده در تهران هم یک بازی مقابل پرسپولیس ایران خواهد داشت اما مصاف امشب در دوحه آخرین حضور این بازیکن در بازی های داخلی قطر خواهد بود به همین خاطر مسئولان فوتبال این کشور همین طور روسای سازمان لیگ ستارگان بنا به برگزاری مراسمی شکیل برای قدردانی از این ستاره فراموش نشدنی هستند. مرد محبوب کاتالان ها بعد از خداحافظی به عنوان سفیر جام جهانی 2022 در کنار قطری ها خواهد بود گرچه گفته می شود احتمال سرمربیگری او در السد و حتی بارسلونا نیز وجود دارد.

 

1406324

 

ندیدن نمایش دلنواز ژاوی در مرکز زمین برای طرفداران پرشمار این بازیکن چندان ساده و راحت نخواهد بود اما بالارفتن سن و کهولت باعث شد تا مهندس ماتادورها نیز نامش به تاریخ بپیوندد آن هم با کلکسیونی از افتخارات بزرگ که برای معدود بازیکنانی رقم خورده است.

 

 

دیدگاه‌ها