کد خبر : 1622697 | 18 تیر 1398 ساعت 13:22 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

کمیته ملی المپیک هم وارد عمل شد

شکایت به IOC در حمایت از والیبالیست‌های ایرانی

کمیته ملی المپیک ایران در اعتراض به رفتار بد با اعضای تیم ملی والیبال در شیکاگو به IOC نامه نوشت.

شکایت به IOC در حمایت از والیبالیست‌های ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، رفتار عجیب و دور از منطق با اعضای تیم ملی والیبال ایران به محض ورود به خاک آمریکا اعتراض مسئولان ورزش ایران را به همراه داشته است. بعد از اینکه فدراسیون ایران به FIVB‌ نامه نوشت و وزارت ورزش نیز در بیانیه‌ای کارشکنی‌ها در فرودگاه شیکاگو را محکوم کرد، حالا کمیته ملی المپیک نیز وارد عمل شده است.


رضا صالحی‌امیری، رییس کمیته ملی المپیک در این باره گفت: «ما رسانه‌ای نکردیم، اما از لحظه اول تا الان درگیر این بحث هستیم. در اخذ ویزا چالش داشتیم، اما کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با ما همکاری کرد. آنها مکاتباتی را با کمیته المپیک آمریکا داشتند. توماس باخ و همکاران او با ما ارتباط داشتند که در نهایت ویزا گرفتیم، اما چون باند بی‌منطق در آمریکا هستند تصمیمات ناصحیحی می‌گیرند. روز گذشته هم در این خصوص نیز جلسه داشتیم و پیگیر بودیم. شواهد نشان می‌دهد اقداماتی که آمریکا برای معطل کردن ورزشکاران ایرانی انجام داده، روانی بوده است. ما در این خصوص به IOC اعتراض کردیم. آنچه وظیفه ما بود انجام شده است.»


باید دید اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان ایرانی در نهایت چه نتیجه ای در پی خواهد داشت و آیا آمریکایی ها را مجبور به عذرخواهی رسمی می کند یا خیر.

 

دیدگاه‌ها