کد خبر : 1625440 | 31 تیر 1398 ساعت 12:48 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

پیشی گرفتن پرو، سنگال و آمریکا از ایران

مسیر دشوار ویلموتس برای بازگشت به تاپ بیست

جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال با سقوط چند پله ای برای ایران همراه خواهد بود.

مسیر دشوار ویلموتس برای بازگشت به تاپ بیست

به گزارش "ورزش سه"، رنکینگ جهانی فیفا در ماه جولای تا چند روز دیگر اعلام می شود که برحسب عملکرد تیم های ملی در تورنمنت های مختلف قاره ای همین طور بازی های دوستانه پیش بینی می شود تیم ملی ایران با سقوط چند پله ای جایگاه بیستمی را از دست بدهد.


برگزاری سه تورنمنت مهم قاره ای در آمریکای جنوبی همین طور کونکاکاف در کنار جام ملت های آفریقا باعث شد تا نتایجی که چند تیم نزدیک به ایران در آخرین رنکینگ کسب کردند، جایگاه بیستمی مارک ویلموتس و شاگردانش را تهدید کنند.


پرو نزدیک ترین رقیب ایران با صعود به فینال کوپاآمریکا و کسب نتایج فوق العاده در این رقابت ها قطعا امتیاز بیشتری از تیم ملی کسب خواهد کرد درست مثل سنگال که با رسیدن به فینال جام ملت های آفریقا CAF توانستند میانگین امتیازی خوبی در ماه اخیر کسب و راه پیشی گرفتن از ایران را هموار کنند.


در رنکینگ جدید فیفا که پنج روز دیگر منتشر می شود، ایران با چند پله سقوط روبرو می شود. پرو، سنگال، تونس و آمریکا با عملکردی که در ماه گذشته داشتند، میانگین امتیازی بسیار بیشتری از ایران خواهند داشت به خصوص آمریکا که اختلاف امتیازش به حدی می رسد که جبران آن به این سادگی ها نخواهد بود.

 

رده بندی جدید فیفا


در آخرین رنکینگ فیفا در ماه جون ایران توانست به رتبه 20 دنیا برسد. این عنوان اما در ماه جاری توسط رقبای نزدیک و قدرتمندی همچون پرو، سنگال، تونس و حتی آمریکا که فوق العاده کار کرده اند، قطعا تهدید می شود.


با آغاز فصل جدید رقابت های باشگاهی در ماه های باقی مانده از سال 2019 عملا فشار بازی های ملی با کاهش زیادی روبرو و تنها فرصت پیش رو برای ایران در راه بازگشت به جمع بیست تیم برتر دنیا موفقیت در بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر همین طور جام ملت های 2023 چین خواهد بود.


مسلما اگر ایران بتواند مقابل حریفان خود یعنی عراق، بحرین، کامبوج و هنگ کنگ به برتری برسد بار دیگر می تواند امیدوار به کاهش اختلاف امتیازاتش باشد گرچه در این راه باید چشم به از دست دادن امتیاز از سوی رقیبانی همچون آمریکا، پرو، سنگال و ... هم باشد چون اختلاف ایجاد شده در جدیدترین رنکینگ فیفا که به 30 امتیار می رسد، آسان و راحت نخواهد بود.

 

 

 

1421045

 

مسیر دشواری مقابل تیم ملی برای بازگشت به جمع بیست تیم برتر دنیا قرار دارد. ویلموتس و شاگردانش علاوه بر عبور از سد تمام رقبا در مقدماتی جام جهانی 2022 باید بازی های تدارکاتی و دوستانه را هم ببرند و امیدوار به توقف سایر رقبای پیشی گرفته از خود باشند.

دیدگاه‌ها