کد خبر : 1600933 | 07 فروردين 1398 ساعت 14:42 | 17K بازدید | 0 دیدگاه

مانور میزبانی جام جهانی 2022 در قطر

3 فینال سرنوشت ساز در دوحه طی چهار روز

میزبان آتی جام جهانی مثل تمام سال های گذشته با میزبانی از رقابت های مهم بین المللی آمادگی خود برای برگزاری این تورنمنت بزرگ را به رخ می کشد.

3 فینال سرنوشت ساز در دوحه طی چهار روز

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه های شهر دوحه ظرف چند روز آینده میزبان بازی های بزرگ و تعیین کننده ای خواهند بود، رقابت هایی که بار دیگر همه نگاه ها را به این شهر و ظرفیت های موجود در آن برای برگزاری بازی های مهم و توانایی بالا در میزبانی از این بازی ها معطوف خواهد کرد.


فدراسیون فوتبال قطر با پشتوانه مالی بالا همین طور ارتباطات فوق العاده با کنفدراسیون ها و فدراسیون های سایر کشورها در قاره های مختلف ظرف پنج روز آینده در دوحه میزبان سه بازی سرنوشت ساز خواهد بود، جدال هایی که هر یک از اهمیت و حساسیت فوق العاده ای برخوردار هستند، از لیگ ستارگان و سرنوشت قهرمانی این فصل گرفته تا تعیین قهرمانان سوپرجام در قاره آفریقا و کشور تونس. به همین بهانه نگاهی انداختیم به سه بازی مهم که دوحه ظرف روزهای آتی میزبانی آن را در ورزشگاه مدرن موجود در این شهر برعهده خواهد داشت.

 

 

1393169

سوپرجام قاره آفریقا(جمعه 9 فروردین 98)
اسپرانس اسپورتیوو تونس – راجا کازابلانکا مراکش
شاخ به شاخ عربی برای تاج گذاری

جمعه شب ورزشگاه ثانی بن جاسم الغرافه میزبان جنگ بزرگ دو باشگاه تونسی و مراکشی برای تصاحب سوپرجام آفریقا خواهد بود، دو باشگاهی که قهرمان دو جام معتبر قاره سیاه در فصل گذشته بودند و طبق توافق کنفدراسیون فوتبال آفریقا و قطر باید برای تاج گذاری بزرگ در این قاره در دوحه شاخ به شاخ شوند. پرطرفدارترین باشگاه های کشورهای عرب زبان و مسلمان شمال آفریقا در ورزشگاه اختصاصی الغرافه در شرق دوحه مقابل هم قرار می گیرند تا یکی از جذاب ترین دوئل های سال های اخیر را با هم داشته باشند. تیم تونسی که در حال حاضر صدرنشین لیگ این کشور نیز هست از چند روز قبل با تمام ستاره های خود راهی دوحه شد و تمریناتش را در این شهر آغاز کرد ضمن این که باشگاه مراکشی نیز از دیروز به دوحه رسیده تا برای بازی حساس فرداشب آماده شود. ورزشگاه 20 هزار نفری ثانی بن جاسم از چند روز قبل با دیزاین متفاوت نسبت به همیشه آماده میزبانی سوپرکاپ آفریقا شده است.

 

 

1393143



لیگ ستارگان قطر (شنبه 10 فروردین 98)
السد – الدحیل
چنگ به جام در فینال پرتغالی

دو رقیب دیرینه و سنتی سال های گذشته لیگ ستارگان این بار در شرایط کاملا متفاوت و سرنوشت ساز مقابل هم صف آرایی می کنند تا در فاصله چند هفته تا انتهای فصل به جام قهرمانی چنگ بزنند. این جام اما این بار کاملا طعم پرتغالی به خود گرفته است چون دو مربی از دو نسل متفاوت فوتبال پرتغال روی نیمکت های رهبری دو تیم نشسته و هدایت رقبای سرخابی های پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا را برعهده دارند. توئیتر رسمی لیگ ستارگان با انتشار پوستری از اوسوالدو فریرا و روی فاریا مدعی شد دو نسل متفاوت مربیگری پرتغال این بار چشم در چشم همدیگر مبارزه ای بزرگ و سرنوشت ساز خواهند داشت. دو باشگاه متمول این روزهای دوحه با کلکسیونی از ستاره های ملی پوش و خارجی گران قیمت برای رسیدن به جام مبارزه خواهند کرد تا همه نگاه ها به ورزشگاه جاسم بن حمد دوخته شود.اختلاف سه امتیازی دو تیم در صدر جدول بر میزان حساسیت ها افزوده است ضمن این که در این فینال پرتغالی شاهد رویارویی ستاره هایی از قاره های مختلف نیز خواهیم بود.
 

 

 

1393170


سوپرکاپ تونس(دوشنبه 12 فروردین 98)
اسپرانس اسپورتیوو – آتلتیک برزتین
دبل جام

تیم های اول و سوم لیگ تونس در فاصله چند روز از سوپرکاپ قاره آفریقا باز هم در دوحه مقابل هم صف آرایی می کنند تا این برای تکلیف قهرمان دومین جام معتبر کشور در کنار خلیج فارس مشخص شود. فدراسیون فوتبال تونس برحسب این که اسپرانس اسپورتیوو با برنامه فشرده ای برای حضور در دو سوپرکاپ قاره ای و کشوری روبرو است تصمیم گرفت در توافق با فدراسیون فوتبال قطر سوپرکاپ تونس را نیز در همان ورزشگاه الغرافه برگزار و زمینه سفر باشگاه آتلتیک برزتین را به دوحه فراهم کند تا روز دوازدهم فروردین ماه و در فاصله سه روز از سوپرکاپ آفریقا این بار دو تیم مطرح تونس شانس خود را برای تاج گذاری داخلی آماده کنند که در این بین طرفداران عظیم اسپرانس حاضر در دوحه امیدوار به دبل جام تیم محبوب شان هستند.

دیدگاه‌ها