کد خبر : 1605453 | 28 فروردين 1398 ساعت 14:36 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

تقابل های سرنوشت ساز در تهران و اصفهان؛

سرخابی مقابل سبزها؛ کفه ترازو به نفع پایتخت؟

قرمزهای تهران امروز در اصفهان و آبی پوشان تهران در خانه به مصاف دو تیم سبزپوش ایران خواهند رفت.

به گزارش "ورزش سه"، تقابل پرسپولیس مقابل ذوب آهن ساعاتی پیش از جدال استقلال و ماشین سازی برگزار می شود. شاگردان برانکو ایوانکوویچ اگر بتوانند از سد تیم علی منصوریان بگذرند، اختلاف خود با استقلال را به 10 امتیاز می رسانند و رقیب سنتی را در موقعیت سختی قرار می دهند ولی نتایج خلاف میل پرسپولیسی ها باشد، آبی ها امیدوار به 4 بازی آینده زمین را ترک می کنند. اما در جدال تیم های سرخابی با سبزپوشان ایران، کفه ترازو به نفع کدام تیم سنگین است؟

 

* سیستم یکسان پرسپولیس و ذوب آهن

 

تیم های پرسپولیس و ذوب آهن این فصل با هدایت برانکو و منصوریان، آرایش یکسانی در مسابقات داشته اند. پرسپولیس از بازی با الدحیل سیستم لوزی را در خط هافبک دارد و تیم منصوریان نیز به همین شکل مقابل رقبا بازی می کند. کلیدی ترین بازیکنان ذوب آهن در خط هافبک قاسم حدادی فر و محمدرضا حسینی هستند که در مقابل الوصل نیز عملکرد خوبی داشتند. اما در بازی با الوصل، حمید بوحمدان هافبک پرتلاش ذوبی ها بیشترین نمره را به خود اختصاص داد که البته گلی که زد هم در این موضوع تاثیرگذار بود.

 

پرسپولیس اما بازیکنان مختلفی را در نیم فصل دوم در پست هافبک تجربه کرده است. ولی می توان گفت که کامیابی نیا، نوراللهی، رسن و تا حدی ترابی مهره های اصلی این تیم در خط میانی بوده اند. هرچند که نعمتی، رفیعی، شریفی و حتی ربیع خواه نیز در این قسمت از زمین به کار گرفته شده اند.

 

1398743

 

مقایسه در زعبیل؛ ذوب بهتر از پرسپولیس

 

هفته گذشته پرسپولیس و ذوب آهن در ورزشگاه زعبیل مقابل الاهلی و الوصل به میدان رفتند. هر دو نماینده ایران موفق به کسب پیروزی شدند و اتفاقا برتری سرخ ها با اختلاف گل بیشتری هم بود، اما در آمار نمایش ذوب آهنی ها بهتر به نظر می رسد.

 

آن ها مقابل نماینده امارات 7 شوت به دروازه داشتند، 153 پاس دادند و نرخ 78 درصدی پاس صحیح را ثبت کردند. همچنین 5 تکل موفق و 11 قطع توپ نیز داشتند. از آن طرف پرسپولیسی ها 4 شوت زدند که 2 تا تبدیل به گل شد. همچنین آمار پاس در بازیکنان پرسپولیس کمتر از ذوب آهن بود.

 

1398745

 

* رشید VS علی بیرو؛ نبرد یک و دوی تیم ملی

 

علیرضا بیرانوند و رشید مظاهری در سال 98 عملکرد خوبی داشته اند. آن ها هر کدام 2 کلین داشته و دو گل خورده اند. البته بیرانوند هر دو گل را در بازی با سایپا دریافت. البته آمار سیو و خروج موفق دروازه بان شماره یک پرسپولیس نسبت به رشید بهتر است.

 

1398748

 

 

* پاتوسی دوباره مهره شانس استقلال؟

 

استقلال در مقابل سپاهان با اتکا به تکنیک فوق العاده و فوتبال فریبنده پاتوسی به برتری رسید. او در لحظه آخر موفق به گلزنی شد اما پیش از آن هم دو شوت زده بود. هافبک کوتاه قامت آبی ها همچنین 40 پاس داد و دقت پاس 68 درصدی را به ثبت رساند.

 

بازیکنان شاخص ماشین سازی در مقابل نساجی، خرم الحسینی و خالقی فر بودند. آن ها هر کدام یک شوت زدند که البته هیچ کدام در چارچوب نبود. خرم الحسینی 24 پاس داد و آماری نزدیک به 80 درصد پاس صحیح را ثبت نمود اما خالقی فر کمی بی دقت عمل کرد.

 

در مجموع ماشینی ها با یک نمایش دلسرد کننده برابر نساجی به تهران آمده اند و استقلال با کوهی از انگیزه به مصاف این تیم تبریزی می رود.

 

1398746

 

* دوئل بالانشین‌های نیم فصل دوم

 

تیم های پرسپولیس و ذوب آهن در نیم فصل دوم عملکرد بسیار خوبی داشته اند. ذوب اهن 7 بازی و پرسپولیس 8 بازی بدون شکست را سپری کردند و وضعیت مطلوبی دارند. نکته مهم درباره این دو تیم، میانگین شانس گل بالایشان در هر بازی است که این احتمال را می دهد که امروز حداقل 8 موقعیت گل در مسابقه خلق شود. البته پرسپولیس به طور میانگین 2.3 و ذوب آهن 2.8 موقعیت در هر بازی به حریف داده اند.

 

پرسپولیسی ها در نیم فصل دوم مالکیت 61 درصدی در هر بازی داشته اند. زدن 16 گل در 10 بازی آمار قابل قبولی برای مردان ایوانکوویچ محسوب می شود. از آن طرف ذوب اهن در نیم فصل دوم 7 گل زده و 5 گل خورده؛ آمار بهتر در دفاع نسبت به پرسپولیس.

 

1398744

 

 

1398747

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها