کد خبر : 1624938 | 29 تیر 1398 ساعت 01:35 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

پایان انتظار سه دهه ای

الجزایر 1 - سنگال0؛ پیروزی تاریخی در خاک دشمن

تیم ملی الجزایر با پیروزی 1-0 مقابل سنگال، قهرمان رقابت های جام ملت های آفریقا شد.

الجزایر 1 - سنگال0؛ پیروزی تاریخی در خاک دشمن

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی الجزایر در دیدار نزدیک و تماشایی، موفق شد با تک گل بغداد بونجاح، سنگال را شکست بدهد و قهرمان رقابت های جام ملت های آفریقا شود.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند اما این الجزایر بود که روی یک غافلگیری، در دقیقه 2 به گل رسید. روی پاس بن ناصر بود که بونجاح پشت محوطه جریمه سنگال صاحب توپ شد و در حالی که بین چند مدافع حریف محاصره شده بود، ضربه او بعد از برخورد به پای ساده، کمانه کرد و از بالای سر دروازه بان سنگال وارد دروازه شد.

 

1420518

 

بعد از این گل بازیکنان سنگال پیش کشیدند و صاحب چند ضربه آزاد اطراف محوطه جریمه الجزایر شدند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند.

فشار حملات سنگال رفته رفته بیشتر شد و در دقیقه 27، این تیم تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت اما ضربه خطرناک سایوت را امبولی دفع کرد.

برتری سنگال بر توپ و میدان ادامه داشت و در دقیقه 39، در حالی که امبولی تسلیم شده بود، ضربه خطرناک نیانگ از بالای دروازه الجزایر به بیرون رفت. در نهایت در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و این نیمه با برتری 1-0 الجزایر به پایان رسید.

نیمه دوم را الجزایر بهتر آغاز کرد اما بازیکنان سنگال خیلی زود ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 57، چیزی نمانده بود که سادیو مانه گل تساوی را به ثمر برساند ولی حضور به موقع بن لمری، دروازه الجزایر را نجات داد.

 

1420532

 

در دقیقه 60، روی ارسال سار، توپ در محوطه جریمه الجزایر به دست عدلان قدیوره برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد اما بعد از استفاده از VAR، داور نظرش را تغییر داد و سنگال بهترین فرصت برای زدن گل تساوی را از دست داد.

چند دقیقه بعد، روی یک ارسال خوب، نیانگ در محوطه جریمه سنگال صاحب موقعیت شد اما امبولی با تنگ کردن زاویه، اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.

هرچه به دقایق پایانی نزدیک تر می شدیم، فشار حملات سنگال بیشتر می شد و این تیم صاحب چند موقعیت خوب دیگر هم شد؛ از جمله در دقیقه 83 که سار صاحب یک موقعیت بسیار خوب شد اما ضربه والی او راهی به چهارچوب دروازه الجزایر پیدا نکرد.

تلاش بازیکنان سنگال برای زدن گل تساوی در دقایق پایانی ثمری نداشت و در نهایت بازی با همان یک گل به سود الجزایر به پایان رسید و این تیم بعد از نزدیک به سه دهه، قهرمان آفریقا شد.

 

1420531

 

1420530

دیدگاه‌ها