کد خبر : 1622946 | 19 تیر 1398 ساعت 14:50 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

پرونده هایی با سرنوشتهای مشابه

پئیچ و ایوانکوویچ ؛ خطر حذف از آسیا جدی است

دو کروات سابق استقلال و پرسپولیس با شکایت هایی که باید مطالباتشان انجام داده اند اکنون تبدیل به بزرگترین خطرهای پیرامون این دو باشگاه بزرگ شده اند.

به گزارش" ورزش سه" پرو پئیچ و برانکو ایوانکوویچ در حال حاضر بزرگترین شاکیان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستند و در صورت اینکه این دو باشگاه با بازیکن و مربی سابقشان به صلح و توافق نرسند آن وقت شاید حکم فیفا اتفاقات ناخوشایندی را رقم بزند.

 

پرو پئیچ در ابتدای لیگ پانزدهم و زمانی که پرویز مظلومی هدایت استقلال را به عهده داشت به این تیم آمد. او با عنوان ماشین گلزنی آلبانی و با ملیت دوگانه کروات-آلبانیایی اش لباس آبی را پوشید اما در استقلال بازیکن موفقی نبود. او در استقلال و در مجموع بازی های لیگ برتر و جام حذفی 16 بازی انجام داد و سه گل در لیگ و دو گل در جام حذفی به ثمر رساند. اما بازیکنی که برای حل مشکلات خط حمله استقلال و رساندن این تیم به موفقیت آمده بود نه تنها در این زمینه نتوانست برای آبی ها مثمرثمر باشد بلکه حالا تبدیل به بزرگترین دشمن این تیم شده است.


استقلال در حال حاضر در حدود 400 هزار دلار به پئیچ بدهکار است و گفته می شود این باشگاه نهایتا یک هفته دیگر فرصت دارد تا از خطراتی مثل خروج از لیگ قهرمانان یا کسر امتیاز و جرایم دیگر دور بماند. هرچند امروز کامران منزوی عضو هیات مدیره استقلال اعلام کرده است که با کمک وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و وزارت امورخارجه قرار است مشکل بدهی به پروپئیچ حل شود. استقلالی ها برای حل مشکل پروپئیچ به پول های بلوکه شده این باشگاه که در فیفا بلوکه شده چشم دوخته اند و اگر بتوانند تا قبل از موعد مقرر این بدهی را بدهند آن وقت این مشکل که روز به روز بزرگتر هم می شود حل خواهد شد.

 

1418438


اما یک کروات از سوی دیگر دارد پرسپولیس را به سمت خطر می کشاند. کمتر کسی فکر می کرد برانکو بعد از چهارسال آرام و همراه با صبوری ناگهان اینچنین از کوره در برود. مدیران پرسپولیس قبل از اینکه برانکو به الاهلی بپیوندد اعلام کرده بودند که هشتصد و پنجاه هزاردلار مطالبات او آماده است اما وقتی مشخص شد که مرد کروات نمی خواهد دیگر به پرسپولیس بیاید آن ها هم روند دیگری را در پیش گرفته اند. برانکو بعد از جلسه ای که وکیلش با ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس داشت مصاحبه تندی انجام داد و اعلام کرد که پرسپولیس گفته حتی یک دلار هم نمی خواهد به او بدهد.


موضوعی که باعث شد ایوانکوویچ با صراحت بگوید که از پرسپولیس شکایت خواهد کرد. پرسپولیسی ها بر این موضوع مصر هستند که برانکو با پرسپولیس قرارداد داشته است اما ایوانکوویچ به سه نامه ای که براساس قرارداد به معنای فسخ یکطرفه قرارداد است اتکا می کند. شکایت برانکو از پرسپولیس به شکلی است که اگر با پیروزی مرد کروات در فیفا همراه شود آن وقت شاید پرسپولیس با خروج از لیگ قهرمانان و جرایم سنگینی مواجه شود.

 

1418440


در مدیریت باشگاهی فوتبال ایران در بسیاری مواقع آن پشتوانه و اهمیتی که برای امضای پای قرارداد باید باشد، وجود ندارد. مدیران قراردادهایی را امضا می کنند و آنقدر که باید برای این امضا اعتبار قائل نیستند اما فیفا نشان داده نسبت به این بی تفاوتی و سهل انگاری مدیریتی در ایران واکنش های جدی نشان داده و تا امروز اغلب احکام صادره در پرونده های تیم های ایرانی در فدراسیون جهانی فوتبال علیه باشگاه های ایرانی بوده است.

دیدگاه‌ها