کد خبر : 1568657 | 23 آبان 1397 ساعت 11:42 | 17.4K بازدید | 0 دیدگاه

غیر دولتی و غیر عمومی هستیم

کفاشیان: هیچ قصوری متوجه مجلس نیست

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای به فدراسیون فوتبال تاکید کرد به دقت اتفاقات فوتبال ایران را رصد می کند و اگر شاهد دخالت دولت در امور فدراسیون فوتبال باشد ضمن تعلیق فوتبال ایران حضور تیم ملی ایران در جام ملت ها را به چالش می کشد.

کفاشیان: هیچ قصوری متوجه مجلس نیست

به گزارش "ورزش سه"، علی کفاشیان نسبت به این نامه از خود واکنش نشان داد و به سایت فدراسیون فوتبال گفت: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از تصمیم وزیر محترم ورزش و جوانان صادقانه و خاضعانه اقدام خود را انجام خواهند داد. مشکلات امروز قانونی فوتبال باید در گذشته توسط وزارت ورزش و جوانان حل می شد. هیچ قصوری در این باب متوجه مجلس نیست. وقتی وزارت ورزش هیچ همتی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون ها انجام نداده است و اساسنامه فدراسیون فوتبال از نگاه مجلس همچنان آماتور و غیر حرفه ای است چگونه نهادهای بالادستی فوتبال باید باور کنند که ما حرفه ای هستیم و می توانیم در لیگ قهرمانان آسیا حرفه ای بازی کنیم یا در جام ملت ها و جام جهانی حرفه ای شرکت کنیم؟


نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ادامه داد: مجلس به درستی می گوید هیچ نهادی تا به حال درخواست تغییر اساسنامه فدراسیون ها و به ویژه فدراسیون فوتبال را نداده است.این موضوع باید از طریق وزارت ورزش انجام می گرفت که تاکنون انجام نشده و ریشه مشکلات امروز ما در کم کاری های دیروز است. رئیس و هیات رئیسه فدراسیون در چند نامه قبلی و همین دیروز طی نامه ای به وزیر ورزش به عنوان بالاترین مرجع ورزشی که برای همه فدراسیون ها تعیین تکلیف کرده اند اعلام کردند هیچ مشکلی با هیچ قانونی ندارند و خاضعانه در خدمت ورزش کشور هستند همانطور که نتایج به دست آمده در سال های اخیر گواه این مدعاست.اکنون تنها وزارت ورزش است که باید مطابق بند یک اساسنامه فدراسیون که ۱۱ سال پیش به تایید دولت و فیفا رسید و کاملا این فدراسیون را نهادی غیردولتی و غیرعمومی تلقی کرده است  نحوه اجرای این قانون را با توجه به مذاکره حضوری رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا با وزیر وررش در تهران اعلام کند.


علی کفاشیان در پایان گفت: وظیفه رئیس و هیات رئیسه فدراسیون این است که برای تیم های ملی و همچنین نمایندگان آسیایی شامل؛ پرسپولیس، استقلال،سایپا و ذوب آهن در عرصه های بین المللی نهایت تلاش خود را چون گذشته به کار بندند. به هر حال هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از تصمیم وزیر محترم ورزش و جوانان صادقانه و خاضعانه اقدام خود را انجام خواهند داد.

دیدگاه‌ها