کد خبر : 1561865 | 25 مهر 1397 ساعت 19:08 | 29.9K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال در ایران صنعت نیست؛

چند نکته اقتصادی مهم از بازی با بولیوی !

نحوه برگزاری دیدار ایران برابر بولیوی نشان می دهد که هنوز نگاه حرفه ای به ورزش فوتبال در ایران و به خصوص در مجموعه فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

چند نکته اقتصادی مهم از بازی با بولیوی !

به گزارش "ورزش سه"، کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار برابر بولیوی بیشتر از اینکه معطوف به بازی تدارکاتی تیم ملی و ابعاد فنی آن باشد به حواشی ایجاد شده پیرامون ساختمان پک منحرف شده بود.


 به همین دلیل هم بود که  در کمال تعجب خبرنگاران، و در شرایطی که آنها خود را برای برگزاری کنفرانس خبری در مکان همیشگی آماده می کردند، مکان نشست خبری به یکباره به ساختمان مورد بحث منتقل شد تا سرمربی پرتغالی تیم ملی به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند و به خبرنگاران بگوید که این ساختمان متعلق به او نیست و به همه تعلق دارد.


اما در دنیایی که صنعت فوتبال به عنوان یکی از بزرگ ترین و پردرآمد ترین صنعت ها شناخته می شود، چند نکته از جلسه مطبوعاتی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر خبر  از بی‌برنامگی و بی‌سلیقگی فدراسیون فوتبال در بازاریابی داد که "بازار ورزش" به آنها پرداخته و در ادامه می توانید آنها را بخوانید.

 

•  کنفرانس‌های مطبوعاتی همواره فرصت خوبی‌ به فدراسیون‌ها می‌دهند تا فضایی را برای نمایش برند اسپانسرهاشان در اختیار آنها بگذارند و از این طریق ارزش حقوق اسپانسرینگ خود را افزایش دهند. اما فدراسیون فوتبال از همین فرصت هم برای نمایش همان معدود اسپانسرهای خود استفاده نکرده است.

 

•  ایران تنها جایی است  که در جلسات مطبوعاتی فوتبال تعداد میکروفون‌ها از تعداد اسپانسرها بیشتر است!

•  در حالی لباس‌های آدیداس تیم ملی بر تن آن ماکت‌های زشت پشت سر به نمایش گذاشته شده‌اند، که قرارداد آدیداس هیچ گاه قرارداد اسپانسرشیپ نبود. به علاوه شرکت آلمانی بعد از جام جهانی گفت حتی دیگر تمایل ندارد به فدراسیون لباس بفروشد. با این حال فدراسیون - احتمالاً برای حفظ کلاس! لباس‌های آدیداس را به نمایش می‌گذارد.

 

•  نمایش توپ رسمی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تولیدی شرکت مولتن، اسپانسر کنفدراسیون فوتبال آسیا هم بسیار عجیب است. فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا به هیچ وجه موظف نیستند در مسابقات دوستانه که حقوق بازاریابی‌شان متعلق به خودشان است، برند اسپانسرهای ای‌اف‌سی را نمایش دهند. و از آنجا که فدراسیون فوتبال ایران قراردادی با مولتن ندارد، عجیب است که چرا داوطلبانه برای این شرکت تبلیغ می‌کند!

 

•  و اما سوال بزرگ این است که چرا تابلوی بزرگ کاپیتان سابق تیم ملی که هنوز دوران بازی‌اش را هم پایان نداده، باید جزو بک‌گراند جلسه مطبوعاتی باشد!

تمام این سوال ها به دلیل رفتار غیرحرفه ای فدراسیون فوتبال ایجاد شده و ریاست فدراسیون فوتبال شخص مورد نظر برای پاسخ دادن به این سوال ها خواهد بود.

دیدگاه‌ها