کد خبر : 1566685 | 15 آبان 1397 ساعت 13:13 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

بازی در خانه‌ی شالکه، به کام گالاتاسرای

اگر شالکه امشب در ورزشگاه خانگی خود مقابل گالاتاسرای به پیروزی برسد صعودش به مرحله‌ی حذفی لیگ قهرمانان اروپا را تقریباً قطعی خواهد کرد.

بازی در خانه‌ی شالکه، به کام گالاتاسرای

به گزارش "ورزش سه"، آبی‌پوشان شالکه اگر در خانه‌ی خود بر گالاتاسرای پیروز شوند اختلاف امتیاز خود با نماینده‌ی ترکیه را به چهار امتیاز خواهند رساند و با توجه به اینکه دو بازی آخر شالکه در گروه D چمپیونزلیگ با پورتو و سپس لوکوموتیو مسکو خواهد بود، صعود شالکه از این گروه تقریباً قطعی خواهد شد.

 

در حال حاضر بعد از گذشت سه بازی از رقابتهای گروه D، پورتو با 7 امتیاز صدرنشین بوده و شالکه با 5 امتیاز در رده‌ی دوم ایستاده. گالاتاسرای با 4 امتیاز و لوکوموتیو مسکو با صفر امتیاز تیمهای سوم و چهارم جدول این گروه هستند.

 

شالکه در صورت پیروزی مقابل گالاتاسرای علاوه بر 2.7 میلیون یورو که برنده‌های هر کدام از بازیهای لیگ قهرمانان تعلق می‌گیرد در صورت راه‌یابی به مرحله‌ی حذفی هم 9.5 میلیون یورو از طرف یوفا دریافت خواهد کرد که در مجموع 12 میلیون یورو به حساب این تیم واریز خواهد کرد.

 

کریستین هایدل، مدیر ورزشی شالکه که در آلمان به عنوان چهره‌ای کاسب‌کار شناخته می‌شود در این باره به روزنامه‌ی بیلد گفت:" این حرفها درست نیست، مگر می‌شود اول به مسائل مالی فکر کرد و بعد به فوتبال؟ ما فرصت بی‌نظیری برای صعود از مرحله‌ی گروهی چمپیونز لیگ داریم و فعلاً فقط به این موضوع فکر می‌کنیم".

 

اما هواداران گالاتاسرای از گوشه و کنار آلمان برای خرید بلیطهای این بازی و حضور در ورزشگاه خانگی شالکه بسیج شده‌اند. مسئولین  شالکه می‌گویند شک ندارند که تعداد هواداران گالاتاسرای در ورزشگاه به مراتب بیشتر از 2900 بلیطی خواهد بود که طبق قوانین یوفا به آنها فروخته شده است. چرا که بسیاری از ترک‌تباران آلمان بلیطها را به عنوان هواداران شالکه خریداری کرده ولی در زمان حضور در استادیوم به تشویق گالاتاسرای خواهند پرداخت.

 

دومنیک تدسکو سرمربی شالکه در این باره گفت:" فضای ورزشگاه گالاتا در استانبول نفس‌گیر بود. در ورزشگاه ما جو مسلماً به آن حدت و شدت نخواهد بود. ما این بار تمهیدات خاصی برای آماده کردن بازیکنان‌مان و عادت دادن‌شان به جو ورزشگاه نخواهیم داشت". پیش از بازی قبلی دو تیم در استانبول، تدسکو صدای ورزشگاه خانگی گالاتاسرای را از بلندگوهای زمین تمرین شالکه پخش کرده بود تا بازیکنانش به جو ورزشگاه ترک تلکام استانبول عادت کنند.

 

در بازی قبلی دو تیم در حاشیه‌ی تنگه‌ی بسفر، شالکه با کسب تساوی 0-0 روندی را آغاز کرد که تا امروز ادامه دارد و شالکه از آن بازی تا کنون در چهار بازی اخیرش هرگز شکست نخورده است. شالکه به خصوص با پیروزی 3-1 خود مقابل هانوفر که آخرین بازی‌اش پیش از بازی امشب بوده روحیه‌ی بالایی بدست آورده.

 

دیدگاه‌ها