کد خبر : 1623973 | 24 تیر 1398 ساعت 11:58 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

ایوانوف مدرس دوره توجیهی ناظران

داور جذاب ترین داربی دهه هشتاد در تهران

دوره توجیهی و دانش افزایی ناظران داوری فعال در لیگ های مختلف فوتبال کشور به مدرسی والنتین ایوانوف از روز پنجشنبه 27 تیرماه در هتل آکادمی ملی فوتبال آغاز می شود.

داور جذاب ترین داربی دهه هشتاد در تهران

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال کمیته داوران برای ناظران فعال در لیگ های مختلف کشور دوره های آموزشی را زیر نظر داور سرشناس و قدیمی روسیه برگزار می کند.


قرار است در این دوره که با حضور 70 ناظر فعال در لیگ های فوتبال برگزار می شود والنتین ایوانوف داور مطرح روسیه در سال های گذشته به عنوان مدرس حضور داشته باشد. والنتین ایوانوف علاوه بر اینکه یک داور بین المللی و مطرح در سطح اروپا بود و رقابت های جام ملت ها و جام جهانی را سوت زده بود اما به خاطر قضاوت دربی شماره 58 تهران نیز برای فوتبالدوستان ایرانی یک چهره آشنا است.  بازی که او در هفت اسفند 83 قضاوت کرد یکی از جذاب ترین و خاطره انگیزترین دربی های تاریخ به حساب می آید. در این بازی ابتدا استقلال با گل رضا عنایتی پیش افتاد اما پرسپولیسی ها در دقایق 74 و 76 توسط شیث رضایی و سهراب انتظاری به دو گل رسیدند. نکته اینجا است که استقلالی ها نسبت به هر دو گل پرسپولیس معترض بودند هرچند بعدها مشخص شد گل دوم این تیم که توسط سهراب انتظاری به ثمر رسید آفساید بوده است.


استقلال در ادامه گل فکری و گل دقایق آخر پیروز قربانی توانست این بازی را سه بر دو ببرد. این بازی برخلاف بسیاری از دربی ها کارت قرمز و اخراج نداشت.  فدراسیون در آن سال قصد داشت پیرلوئیجی کولینا و آندرس فریسک را برای این بازی بیاورد اما در نهایت ایوانوف انتخاب شد. از مهمترین بازی هایی که ایوانوف سوت زده بازی دیدار تیم های پرتغال و هلند در مرحله یک شانزدهم نهایی جام جهانی است که با نتیجه یک بر صفر به سود پرتغال به پایان رسید.


این دوره توجیهی و دانش افزایی ناظران داوری زیرنظر والنتین ایوانوف از روز پنجشنبه 27 تیرماه به مدت سه روز در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها