کد خبر : 1625644 | 01 مرداد 1398 ساعت 11:30 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

مدیر پروژه VAR در ایران مشخص شد

ابراهیم شکوری، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال مسئولیت اجرای پروژه VAR را در فوتبال باشگاهی ایران برعهده گرفت.

مدیر پروژه VAR در ایران مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم شکوری در حاشیه آغاز کلاس آموزشی برای داوران ویدئویی در کمپ تیم های ملی این موضوع را مطرح کرد و البته به این نکته اشاره کرد با توجه به تغییراتی که در کمیته داوران به وجود آمده است در اسامی که به فیفا برای اجرای پروژه VAR معرفی شده، تغییراتی صورت خواهد گرفت. پیش از این عنوان شده بود مسئولیت این کار را علیرضا فغانی برعهده خواهد گرفت که علیرضا فغانی این مسئولیت را قبول نکرد چرا که می خواهد قضاوت های خارجی را دنبال کند و در جام جهانی بعدی هم به عنوان داور حضور داشته باشد و طبیعتا برعهده گرفتن مسئولیت اجرای این پروژه در فوتبال باشگاهی ایران او را درگیر خواهد کرد.

 

نکته جالب اینکه ابراهیم شکوری در حاشیه برگزاری این کلاس از بومی سازی سیستم کمک داور وید ئویی در ایران خبر داد و در این باره گفت:« هزینه‌ها مشخص است، البته بستگی به این موضوع دارد که ما بتوانیم این سیستم را بومی‌سازی کنیم یا نه. هزینه ما از 50 هزار دلار برای استفاده از سیستم داخلی هست تا 300 هزار دلار برای سیستم بین‌المللی که به ما اعلام کردند. ما مطمئناً دنبال این هستیم که این سیستم را بومی‌سازی کنیم. برای بومی‌سازی سیستم یک شرکت ایرانی است که  این کلاس را هم برگزار کرده و کاملاً ایرانی است. در این کلاس مشخص می‌شود که بومی‌سازی سیستم VAR مورد تأیید فیفا قرار می‌گیرد یا نه. اگر تأیید نشود به دنبال شرکت دیگری می‌رویم، ولی در هر صورت دنبال این هستیم که بومی‌سازی کنیم.»

 

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال هم چنین در مورد زمان بندی استفاده از کمک داور وید ئویی در ایران صحبت کرد و در این باره گفت:« همان‌طور که گفتم استفاده از این سیستم منوط به تأیید فیفاست و  یک پروسه زمان‌بر است. قطعاً به شروع فصل نمی‌رسد و حداقل شش ماه زمان می‌برد و مراحل آن باید طی شود. در بهترین حالت ما در هفته ششم یا از نیم‌فصل می‌توانیم از VAR استفاده کنیم. بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مطرح است و داوران هم باید این مراحل را طی کنند تا مجوز  فیفا را بگیریم. امیدوارم این پروسه به بهترین شکل و با برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه و آقای تاج در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.»

دیدگاه‌ها